Založ si blog

Rekonštrukcia chaty Lajošky slušne napreduje

Od detstva som si zamiloval prírodu, veľmi rád som chodieval na prechádzky do lesa, ale hlavne do našich veľhôr.

Práve z tohto dôvodu som sa pred 50timi rokmi stal členom turistického oddielu TJ VSŽ. K mojim najobľúbenejším turistickým chodníkom patril a ešte stále patrí chodník idúci z Bankova smerom na Jahodnú, Prednú Holicu a Kojšovskú Hoľu – označený červenou turist. značkou. Počas doterajšieho života som túto trasu absolvoval mnohokrát (tam a späť do Košíc), viem, že nespravil som tým žiadny svetový rekord lebo sú turisti, resp. boli takí, čo túto trať s najväčšou pravdepodobnosťou prešli za jeden rok viackrát ako ja za celý život. Avšak zakaždým, keď sa rozhodnem vydať sa na Predne Holisko alebo Kojšovskú Hoľu, tak sa prispôsobím ročnému obdobiu a podľa toho sa vystrojím, v zime, ak je dostatok snehu, tak tam chodievam na bežkách, v jari chodievam na pešie túry, no a v lete a v jeseni si to premeriavam na horskom bicykli.

Od začiatku roka 2009 som na predčasnom dôchodku a tak už na tury chodievam individuálne, aby som nebol závislý a viazaný na presne určené stretnutia viacerých členov, hlavne čo sa týka zrazu, či už na autobusových alebo železničných staniciach. Páči sa mi byť nezávislý.

Viem, že chata Lajoška je kvôli rekonštrukcii už druhým rokom zatvorená, (rekonštrukcia chaty začala koncom apríla 2020), no napriek tomu som sa tam v jari presnejšie povedané 28.4.2021 vybral na pešiu túru, aby som videl v akom štádiu sa rekonštrukcia chaty práve nachádza. Zastihol som tam vtedy troch remeselníkov, tak som sa ich spýtal, že za aký čas odhadujú ukončenie rekonštrukcie chaty? Odpovedali mi, že to potrvá ešte najmenej 2 roky.

Takto vyzerala chata 28.4.2021

A toto bol pohľad na chatu z bočnej strany (keď sa k nej prichádza po turistickom chodníku z Kojšovskej Holi (28.4.2021)

V sobotu popoludní (23.10.2021) bolo nádherné slnečné počasie, povedal som si, že sa opäť pôjdem pozrieť na chatu Lajošku ako tam pokročila jej rekonštrukcia. Musím povedať, že ma milo prekvapilo ako teraz vyzerá.

Z rekreačného strediska Jahodná som sa ku chate Lajoška vybral po starej „židovskej ceste“ a milo ma na nej prekvapilo nové turistické značenie, sú tam cedule s údajmi v kilometroch…

Mám pre turistov potešujúcu informáciu s fotodokumentáciou, že rekonštrukcia chaty napreduje celkom sľubne a je veľký predpoklad, že už počas zimnej sezóny ju otvoria. (Ku chate som dorazil o 17:15 hod. takže remeselníkov som tam už nestihol, aby som sa ich spýtal ako to vidia oni?? No podľa vonkajšieho vzhľadu to vyzeralo tak, že do otvorenia zimnej sezóny by to mohli zvládnuť).

Krátky odpočinok v blízkosti Banková

Rozcestník na Kamennom hrbe

Krátka prestávka na Jahodnej

Prvé zastavenie medzi Jahodnou a Predným Holiskom

Druhé zastavenie…

Tretie zastavenie…

Pri kaplnke pod Lajoškou

Pohľad na chatu Lajoška zospodu od kaplnky

Pohľad na vchod do chaty

Pohľad na chatu z boku (smer z Kojšovky na Jahodnú)

Milo ma prekvapilo aj to, že chata už vyzerá, tak, že jej prevádzka by sa mohla „čo nevidieť spustiť.“

Na záver sem dávam ešte fotografiu chaty ako vyzerala pred rekonštrukciou

Takto si ju pamätáme my skôr narodení 🙂

PS

Tentoraz z trošku iného súdka. V lete, ale aj v jeseni, keď je pekné počasie, tak na bicykli  chodievam do rekreačného zariadenia na Bukovci, aby som si tam zaplával v  bukoveckej priehrade. Tohto roku som si bol prvýkrát trošku dlhšie zaplávať 12.5. 2021 – vkladám sem aj fotodokumentáciu

Už len prezliecť plavky a ide sa… 🙂

Teplota vody bola okolo 16 stupňov Celzia

Spočiatku cítite chlad, ale po krátkej chvíli si to už ani neuvedomujete. 🙂

V posledných troch týždňoch som tam počas kŕmenia divých kačíc pozoroval skupinky otužilcov a dávam sem videa spred dvoch týždňov, ale aj fotografie z dnešného popoludnia.

https://www.youtube.com/watch?v=ONgM4c6JRcA

https://www.youtube.com/watch?v=7uSC7kbqJWM

Otužilci na Bukovci 1.11.2021

Otužilci na Bukovci 1.11.2021

Otužilci na Bukovci 1.11.2021

Otužilci na Bukovci 1.11.2021

Otužilci na Bukovci 1.11.2021

Títo ľudia sa naozaj nemusia báť toho, že dostanú chrípku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ONgM4c6JRcA

https://www.youtube.com/watch?v=7uSC7kbqJWM

 

Moja premiéra v lyžovaní – ani s opatreniami proti covidu netreba preháňať!

Včera som mal premiéru v lyžovaní (zimná sezóna 2021-2022). Cítil som sa fajn a k dobrej nálade mi prispel aj ten fakt, že som sa nemusel -nikde a nikomu – písomne preukazovať potvrdeniami o očkovaní. Nepotreboval som tam žiadne potvrdenia v spojitosti s Covidom. Nikto po mne nežiadal certifikát ani digitálny covid preukaz EÚ alebo „covid pas na cestovanie.“ Takisto nikto odo mňa nevyžadoval žiadne potvrdenie o vykonaní testu na covid-19 (PCR alebo antigénového) prípadne potvrdenie o prekonaní ochorenia. Rovnako som nepotreboval predkladať žiadne potvrdenie, či som zaočkovaný proti covidu. Dokonca ani tvár som nemusel mať zahalenú rúškom. Avšak najlepšie zo všetkého bolo to, že k lyžovačke som nepotreboval ani vlek. 🙂 Jediná nevýhoda bola tá, že za snehom som sa musel trepať 16 kilometrov. (Treba podotknúť, že zjazdovku pokrýva umelý sneh a to vďaka snežným delám – šťastím pre nás bežných občanov je aspoň to, že podnikatelia sa chcú vyhnúť bankrotu a preto investujú peniaze do chodu svojich prevádzok aj na úkor svojich veľkých finančných strát). Na záver úvodu ešte malá poznámka – pokiaľ by aj v dnešnej dobe nejaký človek tvrdil, že situáciu, ktorá teraz nastala nemáme na svedomí my ľudia, že toto sa dialo aj v dávnej minulosti – mám na mysli to nenormálne otepľovanie celej planéty – tak rovno do očí by som mu povedal, že je blázon. (Hádam, že zmieňovať sa k tomu detailne už ani nie je potrebné). Napriek všetkému ďakujem ľuďom, ktorí myslia nielen na seba, ale aj na nás obyčajných ľudí, že aspoň takto nám doprajú zábavu, aby sme nežili len v strachu pred pandémiou, aby sme sa zo života – aký momentálne je – aj tešili. Avšak beriem to pozitívne a som rád, že zalyžovať si môžem aj takto – oplatilo sa a ničoho neľutujem. 🙂

Zimné rekreačné stredisko Jahodná pri Košiciach

Krátka prestávka na občerstvenie a vyrážam na ďalší okruh. 🙂

Na svahu len zopár rodičov s deťmi – paráda, nikto nikomu nezavadzal a všetci sme si tam užívali zdravý čerstvý vzduch. 🙂

Lyžovať sa tam dá ešte aj v noci 🙂

Včera sa mi tam veľmi páčilo a preto som si lyžovačku zopakoval aj dnes.

Dnes tam bol odmäk, ale snehu neubudlo, takže som si zalyžoval rovnako ako včera.

Stopujem veľkého jeleňa, ktorý si to namieril medzi stromy priamo cez zjazdovku 🙂

Pohľad z vrcholu zjazdovky dolu na stredisko.

Červená turistická značka ukazuje smer na Kojšovskú hoľu.

Najvyšší bod nad zjazdovkou…

Turistický chodník, ktorým sa schádza dole do strediska popri zjazdovke.

A takto tam vyzerá tesne pred zotmením.

 

Opäť len zopár ľudí, takže som nemusel mať obavu, že sa tam s niekým zrazím. 🙂

Tým, že bol odmäk tak som nepotreboval lyže voskovať 🙂

… a šlusom dolu 🙂

Covidu sa akosi ustúpiť nechce a v posledných dňoch si už berie vysokú daň, denne je už viac ako 100 mŕtvych ľudí, ktorí mu podľahli.

Situácia je naozaj vážna, ale včera som na fb zbadal fotografiu, ktorá ma veľmi pobavila a preto ju tu vkladám

Zdroj fb

Je to výborný prípravok na podávanie vakcín proti covidu

Takýmto prípravkom by mali očkovať všetkých, ktorí nechcú strácať čas v zástupoch, kým na nich príde rad. Takto si počkajú v zástupe iba raz a vpichnú im naraz 5 dávok, pacienti takým spôsobom budú mať istotu, že už ich neprekvapí omikron, ale ani ďalší zmutovaný vírus, ktorý príde po ňom. 🤣

Príliš riskantná sánkovačka!

Niektorí psičkári by boli schopní za svojich štvornohých miláčikov položiť aj vlastný život, avšak neviem, či to isté platí aj pre rodinku, ktorú som pri včerajšej lyžovačke zachytil na video.

https://www.youtube.com/watch?v=drilc2lj-jA

Keď sa na fotografiu pozriete detailnejšie zbadáte psíka ako dobiedza a prosíka svoju vernú kamarátku, aby sa opäť čím skôr išli spustiť dole kopcom na saniach…

Prechádzal som na bežkách okolo tej rodinky v čase, keď sedeli na saniach a otecko deťom rozdával občerstvenie, práve im nalieval do pohárov teplý čaj z termosky. Tým, že som sa neďaleko od nich spúšťal na lyžiach dole svahom, tak som postrehol akým štýlom ich sprevádza ich miláčik, keď sa na saniach spúšťajú dole. Hneď som si pomyslel, že takto by to nemalo fungovať a na krátku chvíľu som aj zvažoval, či by som predsa len nemal ísť k tomu oteckovi a slušne mu povedať, že takéto sánkovanie je až príliš nebezpečné a nemuselo by sa to dobre skončiť. (V tomto konkrétnom prípade nielen pre toho ich štvornohého miláčika, ale ak by sa stalo, žeby do neho narazili sánkami v plnej rýchlosti, tak nielen žeby mohli ublížiť jemu a to až tak, žeby to nemusel prežiť, ale veľmi ľahko by sa mohlo stať, že aj oni sami by sa mohli doudierať, prípadne si zlomiť väzy).

Avšak, nakoľko viem, akí sú ľudia hákliví (česť výnimkám), keď ich cudzí človek upozorňuje na zlé správanie, tak som si povedal, že je dospelý človek, čiže mal by vedieť, čo robí a akú má zodpovednosť za svoje deti.

Našťastie v čase, keď som ich natáčal na video, tak všetko dobre dopadlo, no či to takisto dobre dopadlo aj vtedy, keď sa sánkovali ďalej rovnakým spôsobom, tak to je už otázne. Totiž v tom čase som už bol na odchode…, keď sa táto rodinka tam dovalila, tak ja som sa tam lyžoval už takmer tri hodiny.

Milý sniežik, kde si tak dlho trčal? 🙂

 

****************************************

Za všetkým zlom vo svete sú Američania

Prečo sú USA proti výstavbe plynovodu Nord Stream 2 (Severný prúd 2)?! Nebude to tým, že v tom prípade by poklesol záujem o ich plyn?

Krivdil by som im pokiaľ by boli proti výstavbe plynovodu iba oni sami, s jeho výstavbou nesúhlasia aj viaceré európske krajiny, ale som presvedčený o tom, že ak by USA nepchali do všetkého svoj rypák, tak európske krajiny by sa určite dohodli. Chápem, sú tu obavy, že sa zvýši závislosť EÚ od ruského plynu lebo Rusko už teraz pokrýva 35 % spotreby plynu v Únii.

Avšak ruský prezident Putin povedal, že raketové zdražovanie plynu má na svedomí politika Európskej únie.

21.12.2021 sa cena referenčného európskeho kontraktu na plyn dostala na rekordné maximum a bola v porovnaní so začiatkom roka takmer o 800 % vyššie. V piatok sa tlak uvoľnil a cena klesla, stále je však v porovnaní so začiatkom roka vyššie o viac než 400 %.

„Prezident Vladimir Putin vyzval EÚ a Nemecko, aby schválili prevádzku plynovodu Nord Stream 2 (Severný prúd 2), čo by znížilo tlak na ceny komodity.“

Ruský prezident sa kritický vyjadril aj k tomu, že dôvodom reverzného toku je nedostatok požiadaviek zo strany zákazníkov. Viní z toho hlavne Poľsko, ktoré obišlo Rusko pri správe plynovodu. Zároveň to okomentoval „Toto nezvýši objem ruského plynu na európskom trhu, takže cena rastie.“ Skritizoval aj Nemecko, ktoré „radšej predáva ruský plyn do Poľska a na Ukrajinu, než aby znížilo tlak na prehriatom trhu.“ Zdroj ekonomika.pravda.sk

Najsmutnejšie na tom je to, že politici až príliš dôverujú politike Spojených štátov a tým to samozrejme vyhovuje, ale na ich špinavú politiku doplatíme my občania a tí, čo takýto stav spôsobili, tých maximálne zbavia funkcii. 🙁

Na odľahčenie trošku humoru, vložím sem zábavné obrázky, ktoré som zdieľal na facebooku.

Zdroj fb

Zdroj fb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veru východniarov neradno provokovať. 🙂

 

DEBATA

Prečo sú USA proti výstavbe plynovodu Nord Stream 2 (Severný prúd 2)?! Nebude to tým, že v tom prípade by poklesol záujem o ich plyn?

Mam taky dojem, ze si vo svojich uvahach trochu vedla.

Vystavbu NS2 vyprovokovala Ukajina kradnutim plynu a nespolahlivostou pri dodrziavani zmluv.

Tak ich jednoducho vynechali a tym potrestali aj ostatnych prevadzkovatelov a uzivatelov plynovodu Druzba.

USA by najradsej videli, keby Rusi dovazali plyn do europy cez Ukrajinu, Polsko Bielorusko. To bol aj jeden z dovodov, preco tak masivne zasiahli do bieloruskych volieb a preco uvalili sankcie na NS2.

Rusi im tu radost nespravili. antisimurdaa 26.12.2021 o 20:28

 

Žid apotomok rabínov Karol Marx o židoch :

Emancipace od čachru a od peněz, tedy od praktického, reálného židovství by byla sebeemancipací naší doby.

Židé usilují o světovládu prostřednictvím peněz:

Jaký je židův světský kult?

Čachr.

Jaký je jeho pozemský bůh?

Peníze…

Jaký je světský základ židovství?

Praktická potřeba, zištnost… Směnka je židův skutečný bůh. Jeho bůh je jen ilusorní směnka.

Peníze, to je žárlivý bůh Izraele, bůh, který nestrpí vedle sebe žádného jiného boha.

Peníze degradují všechny lidské bohy — a mění je ve zboží.

Peníze jsou všeobecná hodnota všech věcí, hodnota, která se ustavila sama pro sebe. A proto zbavily celý svět, svět člověka stejně jako přírodu, jejich svérázné hodnoty.

Peníze, to je člověku odcizená podstata jeho práce a jeho jsoucna; a tato cizí podstata člověka ovládá a člověk se jí koří.

branko 26.12.2021 20:15

 

Kto hovorí pravdu o vakcínach proti covidu19?

Média nám dennodenne vtĺkajú do hláv, že najlepšia cesta je vakcinácia proti covidu19. Mikrobiologička molekulárnej genetiky MUDr. Soňa Peková Ph.D považuje nový koronavírus za umelo vytvorený. Viac v tomto videu youtube.com

Avšak zaujímavý rozhovor s touto vedkyňou je aj na tomto videu co-pfizer-zatajil  „Ak pri vedomí tohto plošne očkujú dospelých a tvrdia, že je vakcína v poriadku, nemôžeme im veriť to, čo hovoria o očkovaní detí,“…

Obzvlášť ma zaujalo to, keď hovorila o očkovaní tehotných žien proti covidu, preto som tu jej názor napísal doslovne … „Ja sa obávam, že tu dochádza ku kolapsu a vlastne k rozkladu, ten kto je akože elita, tak sa ukazuje, že nie je žiadna elita, a je to vlastne z neho akási pravá ruka, či poskok vládnych nariadení a vládnych predstav a to, že česká vakcinologická spoločnosť doporučuje túto vakcínu tehotným, pričom v tomto dokumente sa píše, že žiadne bezpečnostné predpisy pre tehotné nie sú, a toto bolo v apríli 2021 a napriek tomu všetko bolo nariadené s tým, že česká vakcinologická spoločnosť to doporučuje ako vhodný prostriedok pre tehotné, pritom okolo tehotných chodíme po špičkách, každý sa bojí urobiť čokoľvek a tu sa zrazu tehotné do toho zatiahli paušálnym spôsobom, chvíľu mala česká vakcionologická spoločnosť nápad, že bude vakcinovať proti covidu do jedného ramená a proti chrípke do druhého ramená, ako potom budú hlásiť nežiaduce účinky? Predsa je to taká záťaž na ten organizmus, a pokiaľ mám hlásiť nežiaduce účinky proti covidu a i to je podhlásené pretože nie je vôľa k tomu, aby sa to hlásilo, tak keď ešte pridám chrípku, ktorá môže mať nežiaduce účinky, tak načo to zvalím na tu chrípku? Proste zdá sa, že tí, ktorí o tom rozhodujú, aké reguly vydajú,… takže je to množstvo teoretikov a nechali sa pravdepodobne resp. požiadali politické špičky akosi prajú, aby to vyzeralo, tak ten návod proste vznikol pretože ten návod vo svetle súčasných vedomosti nedáva žiadny zmysel.“

Na základe dokumentov spoločnosti Pfizer, ktoré súd v USA nariadil uvoľniť z Federal Drug Administration (FDA).

Z dokumentácie vyplýva, že už na jar 2021 Pfizer vedel o mnohých možných závažných nežiaducich účinkoch vakcíny proti SARS-CoV-2, vrátane úmrtia.

Peková si dokonca myslí, že sme na ceste k novej totalite. O vedkyni Pekovej ale niektorí tvrdia, že šíri konšpirácie a hoaxy.

Milí čitatelia, je na vás komu a čomu uveríte, no mne sa to video pozdáva celkom vierohodne a aj to, čo povedala genetička.

Ďalšia vec, čo ma zaujala je čipovanie ľudí. Nie je to tak dávno, keď sa v médiach objavovali správy o tom, že príde čas, že nás ľudí budú čipovať podobne ako psov. A ako vidieť už je to tu, švédska firma vytvorila mikročip umožňujúci používateľom nosiť pod kožou Covid Pas. Zdroj cesta-k-cipovani

„Švédská firma vyvinula technologii, díky které už s sebou nemusíte nosit nabitý mobilní telefon, abyste se prokázali covidovou bezinfekčností. Covid pas může mít člověk vždy u sebe, pod svou kůží, díky mikročipovým implantátům. Pokusnýmí králíky se stávají zaměstanci zmíněné firmy. O kontroverzním kroku, který na sítích vyvolá mnohé negativní reakce, informuje například server CNEWS nebo agentura AFP.“

Švédsky podnikateľ dodal, že je preňho prioritou, aby sa čipy nezneužívali a to najmä na narušenie súkromia jedincov.

Aj keď uznal, že mnohí „ľudia vnímajú čipové implantáty ako desivú technológiu, hlavne ako technológiu sledovania“, Sjoblad povedal, že namiesto toho by sa mali považovať za jednoduchú identifikačnú technológiu.

Implantáty sú dobrovoľné a ak by ich niekto zaviedol ako povinné pre väzňov alebo starších ľudí v domovoch dôchodcov, firma zakročí. Sjobald je proti takému využívaniu jeho čipov. Podľa neho nikto nemôže nútiť nikoho vložiť si do tela implantát.

„Aktualizácia implantátu je jednoduchá, môžete použiť aplikáciu v telefóne na zmenu informácií, ktoré sú v čipe. Takže môžem na čip pridávať nové informácie každý deň — včera to bol môj Linkedin, dnes je to môj certifikát COVID, zajtra môže to byť niečo iné,“ upresňuje riaditeľ firmy.

Spoločnosť sa dlhodobo zaoberá výrobou čipov, ktoré by fungovali ako nositeľ informácií. Nedávno predstavili čip, ktorý meria teplotu tela. Viac v tomto zdroji eurorespekt.sk

DEBATA

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7670733x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy