Založ si blog

Milí dôchodcovia, Matovič vám doviezol vakcínu . . .

… no ja vám prinášam oveľa lepší liek proti Covidu-19, je to liek proti všetkým chorobám, hlavne v našom veku a je to stáročiami osvedčená metóda, ponúka nám ju samá príroda, stačí, aby ste sa denne prešli na čerstvom vzduchu … samozrejme, že mám na mysli „zdravých“ ľudí, lebo viem, že už je aj mnoho takých ľudí, ktorí nie sú až v tak dobrej zdravotnej kondícii v akej som napr. ja … je vás hodne takých, ktorí máte problém s chôdzou, či už kvôli kĺbom a pod. dokonca, že poniektorí z vás sú aj pripútaní k lôžku, ale ešte stále je vás veľa takých, ktorí chodiť môžete a preto vám stačí, aby ste sa min. dvadsať minút denne prešli na čerstvom vzduchu a vaše telo sa začne meniť.

Viem, teraz počas pandémie máme veľmi málo možností športovať. No napriek tomu musíme využiť to, čo máme k dispozícii, a je to aj overené, že stačí 15 – 20 minút chôdze denne a môžeme pre seba urobiť veľa. Nie všetci máte možnosť ísť do prírody, avšak stačí aj krátka prechádzka po ulici alebo v parku a účinok sa dostaví … prosím nájdite si chvíľu voľného a času a prečítajte si tento zdroj: staci-dvadsatminut

Dá sa to aj počas nepriaznivého počasia … Borovicový háj 5.1.2021 o 11:25

Z článku sa dozviete, že cvičenie a pohyb majú na telo a na ľudskú psychiku veľmi pozitívny vplyv. No napriek tomu sám vidím, že  mnoho ľudí sa nevenuje pohybu, ani športu. Mnohí z vás na svoj presun z bodu A do bodu B využívate hlavne auto. Viem, taký je trend tejto doby, ale toto je potrebné zmeniť a pritom ani nemusíte začínať s náročným tréningom. Stačí začať chôdzou a môžete to urobiť hneď.

Vážení, hlavne treba pamätať aj na nástrahy, ktoré na nás číhajú v prírode, takýto naklonený strom nad vašimi hlavami vám môže spôsobiť poriadnu šarapatu, obzvlášť ako v tomto prípade, keď je dávno vyschnutý a je len otázkou času, keď sa úplne prevráti…

V článku profesor Sanjay Sharma, (ktorý sa v rámci športovej kardiológie zaoberá dedičnými srdcovými ochoreniami), vysvetľuje: „Nikto z nás sa nemôže vyhnúť starobe. Taký je zákon života na Zemi. Každý však môže odsunúť čas, kedy vek na jeho dvere zaklope. Môžeme v sedemdesiatich rokoch vyzerať na päťdesiat a ľahko sa dožiť deväťdesiatky i viac rokov. Cvičenie je najlepším antidepresívom a navyše podstatne zlepšuje kognitívne funkcie. A to nehovorím o tom, čo bolo už dávno vedecky dokázané. Fyzická aktivita podstatne spomaľuje rozvoj demencie.“

V stručnosti uvediem zopár bodov benefitov, ktoré nám chôdza prináša.

  1. „Každodenné prechádzky znižujú riziko vzniku a rozvoja cukrovky“…
  2. „Chôdza znižuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby“…
  3. „Normalizuje krvný tlak“…
  4. „Podporuje dobré trávenie“…
  5. „Spevňuje kostru“…
  6. „Podporuje dlhovekosť“…
  7. „Chôdza zlepšuje náladu a podporuje optimizmus“…

Melina B. Jampolis, autorka knihy The Doctor on Demand Diet, hovorí: „Výskumy ukazujú, že pravidelná chôdza skutočne upravuje náš nervový systém natoľko, že pocítite pokles hnevu a nepriateľstva. Navyše prechádzky s priateľmi rozvíjajú zdravý sociálny faktor. Ja osobne zisťujem, že čas strávený vonku počas môjho ranného cvičenia mi úplne vyčistí hlavu a nastaví výbornú náladu na celý deň.“- Tieto slová môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti.

Pozrite si prosím aj video v ktorom môžete vidieť, ako mladá mamička s kočíkom prešla iba pár desiatok sekúnd predo mnou pod nakloneným stromom, ani si nechcem predstaviť, čo by sa stalo tomu dieťaťu v kočíku, ak by na neho ten strom spadol. 🙁  (Po natočení videa som tú pani dobehol a upozornil som ju, že ak pôjde aj nabudúce popod tento strom, aby pamätala nato, že ten strom na ňu – alebo na dieťa v kočíku môže kedykoľvek spadnúť).

V článku je uvedených aj niekoľko užitočných rád, ako by ste mali postupovať, a jednou z nich je, aby ste si zvolili také tempo chôdze, ktoré bude zodpovedať vašej kondícii a zdravotnému stavu …

Ak chcete spaľovať kalórie, malo by byť tempo vašej chôdze svižnejšie. Ak by ste tento efekt chôdze chceli ešte viac posilniť, skúste chôdzu do svahu. Nezabudnite na pohodlnú obuv.

Avšak v lese sa môžete zabaviť aj príjemne a to pri pohľade na šantivé veveričky v korunách stromov, ako napr. v tomto videu:

PS

V debate pod uvedeným zdrojom jeden čitateľ napísal: „Dobrý článok akurát, že ja venčím psov viac jak 20 min. denne a teda telo sa mi mení ale nie k lepšiemu;)“

Ja som na jeho príspevok zareagoval takto: „škoda, že si nenapísal, akým spôsobom ich venčíš? Čiže, či ich necháš robiť nech si robia, čo sami chcú, alebo ich (ako ich pán) vedieš tak, aby išli tam, kam chceš Ty.“ – Vysvetlil som mu to z vlastnej skúsenosti: „Ja, kým sme mali Lunu, tak som ju venčil takým spôsobom, že ak so mnou boli aj naše vnučky, tak v takom prípade som s ňou nemohol ísť na dlhšiu prechádzku, lebo na rozdiel odo mňa vnučky sa s ňou rady bláznili na tráve v parku – a na dlhšiu prechádzku by som ich nedostal ani s buldozérom. Ale, keď som ju venčil sám, tak po parku som s ňou chodil len v nepriaznivom počasí, avšak za každého normálneho počasia ona sama mi dávala najavo, že sa teší na dlhú prechádzku, hlavne v letných mesiacoch, keď sme chodili na Bukovec, ona už takmer 2 kilometre pred priehradou ma ťahala tak, ako keď  soby ťahajú santa clausa na saniach, hneď ako zacítila vodu, tak som mal čo robiť, aby som ju udržal na vôdzke … a aj vďaka Lune som s priberaním hmotnosti žiadne problémy nemal.

Čitateľ zareagoval: „Tak chrtov na voľno nepúšťam vonku nikdy, takže sa prechádzame…“

Moja odpoveď bola: „Tak sa nečuduj, že priberáš.

Čitateľ sa ma ešte na záver spýtal: „akože mám s nimi pretekať či čo?;) Či ako myslíš, že keď venčím tak stojím a čakám kým to vyložia pred vchodom?

Moja odpoveď bola: „čudujem sa Ti, že sa tak hlúpo pýtaš, predsa ak nevieš chodiť s psami na dlhšiu prechádzku, čo Ti bráni, aby si Ty sám, čiže bez psov išiel na dlhšiu prechádzku do prírody? (Viem, že Ty ešte pracuješ, ale na prechádzku sa dá nájsť voľný čas stále).“

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7670164x
Priemerná čítanosť článkov: 5207x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy