Založ si blog

Pán premiér, tečie Vám do topánok, preto idete eštebákom siahnuť na výsluhové dôchodky

Vaša poslankyňa Andrejuvová sa vyjadrila, že chcete siahnuť na výsluhové dôchodky niektorým eštebákom! „Od januára tohto roku sa zvyšuje príspevok pre veteránov protikomunistického odboja zo súčasných 5 na 10 eur za každý mesiac uväznenia. Suma sa rovnako zvyšuje aj pre siroty veteránov.“ – Viac v tomto zdroji: Poslankyna-Andrejuvova-Chceme-siahnut-na-vysluhove-dochodky-estebakom

Netajím sa tým, že ma táto správa veľmi potešila a máte aj môj plný súhlas k tomu, aby sa to čo najskôr odsúhlasilo, ale zároveň sa pýtam, prečo až teraz, prečo sa to už nemohlo stať oveľa skôr?? – Vyzerá to skôr tak, že vidíte, že Vaše preferencie sú už v nenávratne, jednoducho potápate sa až na samé dno, a preto sa chcete voličom zapáčiť tým, čo samozrejme zaberie, lebo neviem, či by okrem eštebákov a ich rodín, či by sa ešte našiel taký Slovák, ktorý by s týmto návrhom nesúhlasil.

Viem, situácia nie je závideniahodná, ale snáď trošku humoru nezaškodí, takže aspoň jeden obrázok z facebooku:

Vážení čitatelia, čo vy na to? Je to dosť výstižné? 🙂
Zdroj: fb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avšak moje rozhorčenie vyplynulo z debaty, ktorá nastala pod článkom.

Jeden z čitateľov na môj príspevok zareagoval: „….a čo maju….slubovať 13ty dôchodok 20 rokov ako fico ?“

Ja nato: „Mne komunisti 29 rokov sľubovali krajší zajtrajšok, len som sa ho nedočkal … takže mňa skôr potešia skutky, ako sľuby.“

Iný čitateľ zareagoval: „Je rozdiel zobrat majetok byvalemu clenovi ksc rudovi schusterovi posobiacom na KNV demokraticky zvolenom prezidentovi v r 1999 a nejakemu robosovi vo fabrike , ktory bol tiez clenom ksc😂“

Moja reakcia: „Máš pravdu, rozdiel medzi nimi je, a veľký, lenže toho roboša nikto nenútil, aby do strany vstúpil. Aj mňa ešte ako mladého 19 ročného chalana pol roka prehováral môj nadriadený, že ma navrhne ako kandidáta do strany KSČ – lebo sú veľmi spokojní s mojimi výsledkami v práci, zakaždým som ho odbil takto: súdruh majster z toho s prepáčením hovna, čo zarobím budem musieť ešte platiť členské, nato rýchlo zabudnite! K tomu som ešte dodal: mňa nestačí iba chváliť za vynikajúce výsledky, skôr by ma potešilo zvýšenie platu. Odvtedy som bol pre neho najväčšou čiernou ovcou, lebo on nesplnil svoju stranícku úlohu … 🙁 “

Na tento môj príspevok zareagoval úplne iný čitateľ: „Aj za mnou prišli, tiež som odmietol.“

Moja odpoveď: „Správne si urobil, ľudia majú svoj vlastný rozum a nepotrebujú nejakých špicľov, ktorí ich verbujú a prehovárajú, aby vstúpili do politickej strany. Dokonca najväčšou drzosťou je, ak niekoho ešte aj nútia a vyhrážajú sa mu, že ak odmietne do strany vstúpiť, tak jeho deti budú mať problémy – nebudú môcť študovať tam, kde by študovať chceli.:-( “

Pridal sa ďalší čitateľ:porevoluční demokrati sľubujú už 31 rokov, že bude lepšie, tiež sa ľudia nedočkali“

Tak som mu odpovedal: „škoda, že sa tu nemôže zverejňovať to, čo človek robí v súčasnosti. Totiž blogujem na Pravde 12 rokov, ale začínal som tam ešte na starom blogovisku, takže blogujem min. 28 rokov a v mnohých blogoch som písal, že všetko, čo sa deje po tej tzv. Nežnej revolúcii v neprospech štátu a celej spoločnosti, tak za toto si môžeme spytovať svedomie v prvom rade my občania, lebo napriek tomu, že sme videli čo robia politici, že neplnia to, čo sľubovali, tak napriek tomu sme volili (česť výnimkám) do-kolečka dokola takmer vždy tých istých politikov, len s tým rozdielom, že si tí politici medzi jednotlivými obdobiami stihli prezliecť stranícke trička, jednoduchšie povedané, že si prezliekli kabáty. – Takže o tom to je. Za bývalého režimu sa ľudia báli ozývať lebo vedeli veľmi dobré, čo im hrozilo, ale po 89tom roku sa koho a čoho báli, že nevyjadrili hromadne protestom svoju nespokojnosť s ich prácou??!“

Zareagoval aj ďalší čitateľ tentoraz už nie anonymný, ale s menom Lojzo: „Od polky tvojho príspevku trepeš!!
Lebo kandidát prispieval iba 1Kčs! Zarobil si aj 1000-2000Kčs
Učeň po skončení SOU v ZŤS podľa pracovnej triedy 4 mal 700-1000Kčs“

Pochopiteľne toto jeho tvrdenie som nemohol nechať len tak plávať – a preto som mu napísal toto: „Lojzo, trepeš Ty, neviem či vieš, aký je život obojstranného sirotu? No ja som od mojich 13 rokov stratil oboch rodičov a musel som sa riadne pretĺkať životom spolu s mojimi tromi bratmi, takže ja som si vážil každú jednu korunu, ja som sa nezaujímal o to, koľko sa platí členské, lebo ma to vôbec nezaujímalo, ale vysvetľovať to ľuďom , ako Ty – podľa mňa to bude asi aj tak zbytočné, lebo Ty máš nato iný pohľad. – A keď už si spomenul zárobok, tak vec, že ani zďaleka som nezarábal toľko, ako si Ty napísal, ja som zarábal max. 1400 Kčs,- a pri tom sme každý mesiac museli robiť aj nadčasy a to min. 40 hodín (mesačne) – lebo komunisti si zvyšovali plán, aby dokázali, že vedia plniť päťročnicu, ale nikoho z nich nezaujímalo, že prevádzka Mostáreň vo VSŽ má nedostatok zváračov a že ten plán nemôžu splniť aj keby sa pokrájali … PS Najsmutnejšie na tom bolo to, že kým som mal iba základný zváračský kurz, tak som zarábal o 500 – 600 korún menej, ako zvárači so štátnymi skúškami, – hlavná vec, že prácu som musel odviesť rovnakú, ako tí so štátnymi skúškami. – Takže o tom to je, zlatý môj.“

Lojzo na to zareagoval: „„Chápem Ťa, moju myšlienku si rozvinul. Dávam Ti za pravdu. Ja som v KSČ nebol, iba som sa snažil Ti vysvetliť že členské kandidáta do KSČ bola 1Kčs „lebo aj mňa presviedčali“. Nič viac a nič menej.““

Moja odpoveď: „Lojzo, nikdy v živote som netrepal do vetra, a snažím sa aj teraz hovoriť všade pravdivo, aj keď musím priznať, že občas naivne uverím správam, ktoré síce znejú až príliš pravdivo, no neskôr sa zistí, že to boli klamstva, a ja v presvedčení, že to boli pravdivé informácie, tak som to ešte šíril aj v mojich blogoch, začo som sa potom celkom pochopiteľne musel čitateľom ospravedlniť. Ale veľmi ma hreje pri srdci, že si mi moje slová dal za pravdu, začo Ti veľmi pekne ďakujem. – Ešte sa vrátim k tým poplatkom: tým, že som sa nikdy nezaujímal koľko korún je členské, iba som sa domnieval, že min. 10 Kčs,- a v tom som dlhé roky zotrval, lebo o 4 roky neskôr, keď som už robil na inej prevádzke, tak tam ma pre zmenu min. polroka otravoval predseda SZM, aby som sa stal členom SZM, no raz ma to už tak dožralo, že som mu chrstol do tváre 20 Kčs,- a povedal som mu: zadus sa s nimi, ale viac Ťa nechcem vidieť! Samozrejme kamarátil som sa s ním tak, ako so všetkými mojimi kolegami, ale on už vedel, že mňa s politikou nesmie otravovať. (Na tej prevádzke som odpracoval takmer 14 rokov).

K tomu istému (môjmu) príspevku zareagoval o niečo neskôr ďalší čitateľ: „Ukážkou je Budaj. Koľkými stranami musel preliezť kým sa konečne dostal na flek s dobrou penziou. A teraz by ho mali za jeho údajné udávanie naháňať? Pána ministra? Nepredstaviteľné…“

Ja som to zakončil týmto príspevkom: „trafil si klinec po hlavičke, ale nakoľko o Budajovi nemám podrobné a overené informácie, čo robil za bývalého režimu, tak mi prepáč, ale nebudem sa k tomu vyjadrovať. Avšak, ak by si tu bol vložil nejaké skutočné a pravdivé informácie, tak v takom prípade by som nemal problém vyjadriť svoj názor.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671290x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy