Založ si blog

Aj váš pes môže zaútočiť

Štyridsaťdeväť ročný muž sa minulý týždeň v pondelok išiel vykúpať do priehrady na severe Bavorska… ak by tušil, že ho tam napadne pes, tak radšej by sa išiel kúpať na iné miesto.  Pes ho napadol napriek tomu, že majiteľ psa ho mal na vôdzke. (Bol to nemecký ovčiak, prípadne kríženec tohto plemena). Pes sa zahryzol kúpajúcemu do ruky a nechcel ho pustiť. Chlapíkovi nezostával nič iné iba ponoriť sa s psom do vody a čakať kým sa pes utopí… Polícia tento prípad uzavrela tým, že poškodený konal v sebaobrane.

Raz sme sa my chlapi rozprávali na jednom z mojich pracovísk o psoch – jeden kolega nám tvrdil, že existuje také psie plemeno, že keď sa do niečoho zahryzne, tak to nepustí, aj keby ho palicou mlátili.  No od nemeckého ovčiaka či kríženca tohto plemena by to asi málokto očakával.

Vlastníte psa?

K téme o psoch bol nedávno vedený rozhovor s odborníčkou…dlhé roky skúmala správanie psov, a na otázku Vlastníte psa? –  sa vyjadrila až s príliš pozitívnou odpoveďou, a to v tom zmysle, „že pes je TOP výhoda, a ľudia, ktorí psa nemajú, o túto výhodu prichádzajú.“  S jej tvrdením by sa dalo súhlasiť iba v takom prípade, ak by boli všetci psy takí, akých si ich majitelia predstavujú… lenže realita občas býva až príliš krutá. – Konkrétne v prípade, o ktorom som hovoril v úvode – o odtrhnutie psa z ramena kúpajúceho pána sa okrem neho samého pokúšalo aj niekoľko svedkov… Takže napadnutý muž už nevidel inú možnosť, než vbehnúť do vody a ruku so psom držal pod vodou tak dlho, kým sa pes neutopil. Pohryzeného muža previezli s ťažkými zraneniami do nemocnice, ale našťastie v ohrození života nebol. (Osemdesiatriročného majiteľa psa policajti obvinili z ublíženia na zdraví z nedbanlivosti).

Odborníčka tvrdí, že „majitelia psov skôr splnia odporúčané aktivity ako ľudia, ktorí chlpáčov doma nemajú“, že vlastniť psa má množstvo výhod. Pochopiteľne s jej tvrdením sa dá súhlasiť – je to verný priateľ, ktorý čaká na svojho pána vždy úprimne, teší sa, že vás opäť vidí, zároveň tým majiteľa rozveseľuje a majiteľ sa pri ňom cíti dobre.

Odborníci tvrdia, že má to aj tento nezanedbateľný benefit – „majitelia psov majú štyrikrát väčšiu pravdepodobnosť, že splnia odporúčané aktivity, pretože väčšina z nich si odcvičí 2,5 hodiny týždenne už len kráčajúc so svojimi domácimi miláčikmi.“

Vedeckí pracovníci Univerzity of Liverpool vo Veľkej Británii vykonávali Výskum,  ten naznačuje, že bez chlpáčov by boli ľudia menej aktívni. Zistili to tak, že „sledovali 700 ľudí (so psami aj bez psov) a prišli k záveru, že z nich 87,3 percent ľudí so psom cvičilo 150 minút týždenne,“ – čo je odporúčaná doba.

„Štúdia zistila, že majitelia psov chodili častejšie von a aj na dlhšiu dobu, a táto činnosť nenahrádzala cvičenie, bol to pohyb navyše.“ Zistenia dospeli k záveru, že domáce psy podporujú a udržiavajú pozitívny zdravotný návyk, tým  je chôdza.

Záver odborníkov: „Bez psov je pravdepodobné, že úroveň fyzickej aktivity obyvateľstva bude oveľa nižšia.“ Zdroj: https://www.cas.sk/clanok/844954/vlastnite-psa-top-vyhoda /

Tvrdenia odborníkov by som si dovolil min. spochybniť: viem o čom hovorím… Donedávna (do 15. apríla 2019) som bol takisto majiteľom psa (fena – kríženec labradora s vlčiakom – moja dcéra – mimochodom veľká milovníčka psov – mi túto fénu doslova zavesila na krk – v čase keď bola ešte šteňaťom, tak ju našla v meste – túlala sa popri kontajneroch vyhladovaná a veľmi špinavá – dcéra oznámila majiteľovi, že pes je u nej, no nik sa o ňu neprihlásil, tak si ju nechala. Lenže pes rástol a dcéra čakala prírastok do rodiny. Veľmi dobre vedela, že ak bude mať dieťa, tak na psa nebude mať toľko času ako za slobodna – dala psa nám starým rodičom do opatery. Nič som nenamietal – dlhé roky sme mali psov – dvoch stredných pudlíkov – no chcem povedať, že nesúhlasím s tvrdením odborníkov, že vďaka psom ich majitelia viac cvičia lebo psi ich nútia k tomu, aby s nimi viac chodili. Čisto teoreticky pravda to je, ale iba potiaľ, že ak by tí ľudia neboli leniví, tak by na tie dlhé prechádzky chodili aj bez toho, aby psa vlastnili. Vyše 10 rokov som prešiel tisícky kilometrov s Lunou – nesťažujem sa – bavilo ma to, psa to takisto bavilo… Milovala prechádzky  a hlavne vodu – veľmi rada plávala. Vo vode bola aj tri hodiny.

 Vo vode si našla kamarátku - pred piatimi rokmi 15.7.2014

Vo vode si našla kamarátku – pred piatimi rokmi 15.7.2014

 Už je tu naozaj nuda. 5.10.2018

Už je tu naozaj nuda. 🙁 5.10.2018

 S kamarátmi počas venčenia... 2018

S kamarátmi počas venčenia… 17.2.2019

Pointa: liezlo mi na nervy – hlavne v posledných rokoch – to množstvo chlpov a prachu v byte – hlavne, keď menila srsť, denne som vysával, no chlpy boli nielen na kreslách a kobercoch, ale aj v hrncoch s jedlom. A o jej háraní už aj škoda hovoriť, krvavé fľaky po celom byte. Psa som pochoval 15. 4. 2019 – ale na prechádzky som chodil rád aj vtedy kým som Lunu nemal, a  chodím aj naďalej napriek tomu, že psa už nemám.

PS

Chcel som sem vložiť aj fotky z jej pohrebu, ale neviem si spomenúť, kam som ich uložil. Už som prehľadal všetko možne, no napriek tomu sa mi to zatiaľ nepodarilo. 🙁

Dcéra ju chcela mať aj po smrti pri sebe, tak som Lune vykopal hrob na jej pozemku.

Napriek tomu, že ma hneval bordel v byte, kvôli jej chlpom a množstvu prachu, ktorý som nestačil utierať a vysávať, mal som ju naozaj rád, bol to veľmi dobrý pes, v živote nikomu neublížila. (Mala nádor v bruchu, prasklo to a vyšlo von, zverolekár povedal, že dalo by sa to ešte operovať, ale vzhľadom k jej veku, už by to nemusela prežiť a zbytočne by sa ešte viac trápila). 🙁

PS 2

Celý život som sa držal zásady, (a držím sa toho aj naďalej), že veľký pes do bytu nepatrí, žiaľ vtedy nás naša dcéra postavila pred hotovú vec. 🙁

 Toto najviac milovala...

Toto najviac milovala…

PS 3

Dodatočne vkladám fotky z jej pohrebu. 🙁

 Pri kopaní hrobu som si spravil obedňajšiu prestávku... :-(

Pri kopaní hrobu som si spravil obedňajšiu prestávku… 🙁

                    Na tej deke spávala, tak zostala na nej spať aj svoj večný spánok :-(

Na tej deke spávala, tak zostala na nej spať aj svoj večný spánok 🙁

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7649369x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy