Založ si blog

Pápež schválil zmenu Otčenáša

Keď vidím biskupov vo Vatikáne v tých dlhých červených rúchach, dvíha mi to žalúdok. Pripadajú mi ako tučniaky v Antarktíde – pohybujú sa smiešnymi kolísavými pohybmi z boka nabok, presne ako tie tučniaky. Neviem, možno sa biskupi vo Vatikáne pohybujú takto preto, aby náhodou pri tej pomalej chôdzi nezaspali v stoji. Teda ja by som v takom prípade určite zaspal. Takže by som sa im na takú ceremóniu vykašľal. Ale prečo tak reagujem? Preto, že tie červené „tučniaky“ mi pripadajú ako jedna veľká banda príživníkov. Myslím si, ba priam som presvedčený o tom, že ak by dve tretiny tých biskupov opustili brány Vatikánu zo dňa na deň, tak vôbec nikomu by tam nechýbali. Je možné, že sa dennodenne hrabu v archívoch Vatikánu a študujú jeho históriu, inak si totiž neviem predstaviť, čo by tam z toľkej nudy robili. (Možno aj preto poniektorým z nich začne hrabať na mozog a zabúdajú na svoju prísahu, ktorú dali svojmu otcovi na nebesiach, čiže pánu Bohu, stávajú sa pedofilmi a v tej chvíli je pre nich celibát neznámy pojem). 🙁

V posledných rokoch už o nich vyšlo toľko nemravných skutkov na povrch, že tí ktorí to robili respektíve ešte stále robia, mali by sa zaživa zahrabať hlboko pod čiernu zem a spytovať si svedomie až do svojej smrti. Sú to farizeji – a majú toľko drzosti v sebe, že ešte sa zúčastňujú na procesiách na ktorých sa predvádzajú pred tisíckami svojich ovečiek ako pávy s pestrofarebnými chvostami.

Mnohí kresťania po celom svete sú z nich znechutení. Hádam najlepšie riešenie na odstránenie tohto neduhu medzi biskupmi by bolo, aby kresťania prestali chodiť do kostolov aspoň na celý jeden mesiac. Pápež a jeho poddaní biskupi by boli okamžite v pozore, že ich systém sa musí okamžite zmeniť!!!

Hovoria si, že sú sluhovia Boží, no ich správanie je skôr služba diablovi. Neviem, či aj v iných štátoch je to tak ako u nás na Slovensku, že v mnohých obciach chýbajú kňazi a jeden kňaz musí robievať omše vo viacerých farnostiach. Neboli by tí nadbytoční biskupovia užitočnejší pre svoje ovečky tým, žeby ich pápež poslal do takých obci vykonávať kňazské povolanie?

Keď som si prečítal článok, že pápež schválil zmenu znenia modlitby Otčenáš, prvé slovo, ktoré ma napadlo bolo, že je to vrcholné bohorúhačstvo.

Je pápež František Boh?! Ak sa dobre pamätám, ešte ako malé deti nás učili na hodinách náboženstva, že modlitbu Otčenáš nám na našu matičku Zem zoslal sám Pán Boh a to spolu aj so svojimi desiatimi prikázaniami.  – Modlitba prežila vyše 2000 rokov a nikomu na nej nič nevadilo! A teraz pápež prišiel s čim? – Napíšem, akú zmenu by som od tohto farizejského Vatikánu očakával… moja verzia Otčenáša by znela asi takto: Otčenáš, ktorý si na nebesiach posväť sa meno tvoje, príď kráľovstvo tvoje, buď vôľa tvoja ako v nebi, tak i na zemi. Chlieb náš každodenný daj tím, ktorí dodržujú tvojich desatoro prikázaní, a tím, ktorí menia tvoje zákony, tím zošli ducha svätého, nech ich osvieti, aby sa im z mysle vytratili zvrátené myšlienky, a aby išli príkladom ostatným veriacim, a už nikdy ich neuveď do pokušenia, a nás zbav všetkého zlého. Amen.

Pôvodná verzia Otčenáša: Otče náš, ktorý si na nebesiach, posväť sa meno tvoje, príď kráľovstvo tvoje, buď vôľa tvoja ako v nebi, tak i na zemi.
Chlieb náš každodenný daj nám dnes a odpusť nám naše viny, ako aj my odpúšťame svojim vinníkom, a neuveď nás do pokušenia, ale zbav nás zlého. Amen.

PS

Pokiaľ ste znechutení z diania vo Vatikáne podobne ako ja, tak si spríjemníte náladu pohľadom na hríby, ktoré som dnes ráno nazbieral.

Na dnešnú nádielku som potreboval až dva sušiaky. :-) Všetky tie hríby som nazbieral za dve a pol hodiny. Vedci tvrdia, že keď sú blesky, tak hríby viac rastú. Asi hovoria pravdu lebo u nás včera pršalo a boli aj blesky. :-)

Na dnešnú nádielku som potreboval až dva sušiaky. 🙂
Všetky tie hríby som nazbieral za dve a pol hodiny. Vedci tvrdia, že keď sú blesky, tak hríby viac rastú. Asi hovoria pravdu lebo u nás včera pršalo a boli aj blesky. 🙂 PS Pokiaľ ste znechutení z udalosti vo Vatikáne, podobne ako ja, tak snáď vám pohľad na hríby spríjemní náladu.

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:18

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7669297x
Priemerná čítanosť článkov: 5207x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy