Založ si blog

Aj preto je Slovensko tam kde je!

Dnes v našom štáte platí moratórium o voľbe prezidenta, no presvedčil som sa na vlastné oči, že takému denníku NČ takéto nariadenia môžu byť ukradnuté.

Tak ešte aj administrátor blogu PRAVDA upozornil blogerov, že v čase moratória sa nesmú písať blogy o prezidentských kandidátoch a voľbe prezidenta, (čo mu samozrejme nevyčítam lebo dodržuje zákon), no takí smetiari ako sú redaktori NČ – tí si suverénne píšu o kandidátoch články ešte aj dnes deň pred voľbami. Sám neviem, či teraz tu môžem vložiť dôkaz, ktorý by potvrdil moje slová, ale ak oni majú na to nejakú špeciálnu výnimku, tak hádam ani mne nebude nikto vyčítať, že som sem uviedol nick na ich článok. No pre istotu sem napíšem iba názov článku a aj ten mierne upravím: „Život slovenského prezidenta: O čo bojujú obaja kandidáti? Kráľovský plat, limuzína a doživotný dôchodok“

Neviem, možno im krivdím lebo oni iba chceli voličovi pripomenúť to, aké výhody bude mať nový prezident:

  1. Kráľovský plat

Nový prezident bude podľa zákona zarábať štvornásobok platu poslanca parlamentu. Hlava štátu si tak po minuloročnom rozmrazení platov ústavných činiteľov mesačne príde na viac než 12-tisíc eur plus paušálne náhrady, čo je okolo 1 300 eur.

  1. Ochranka na každom kroku

Prezident je najvyšší ústavný činiteľ, tak sa o jeho bezpečnosť stará ochranka prakticky neustále.

  1. Luxusná limuzína s policajným sprievodom
  2. Lietadlo na služobné cesty
  3. Kancelária v Grasalkovičovom paláci
  4. Dôchodok okolo 1 000 €, ktorý bude hlave štátu po odchode z funkcie doživotne vyplácaný

Rozhodujúce právomoci

Menuje sudcov:

Rozhoduje o menovaní sudcov Ústavného súdu, ktorý sa uznáša o najdôležitejších normách týkajúcich sa ústavného a politického
zriadenia.

Menuje a odvoláva vládu:

Stáva sa kľúčovou postavou pri tvorbe vlády po voľbách do NR SR a pri jej demisii. Prezident vyvíja politickú iniciatívu v čase politickej krízy, keď medzi sebou nedokážu nájsť konsenzus politické strany.

Vplýva na referendum:

V prípade iniciatívy o konaní referenda rozhoduje o jeho súlade s ústavou a ďalšími zákonmi.

Ako voliť ?

Možná pokuta

Ak sa pomýlite, vypýtajte si nový hlasovací lístok, starý dajte do špeciálnej zapečatenej schránky. Ak tak nespravíte, dopustíte sa priestupku, za ktorý je pokuta 33 eur.

Kedy a kde hlasovať??

Volebné miestnosti budú v sobotu 30. marca otvorené od 7.00 do 22.00 hod. Hlasovať môžete v mieste trvalého bydliska alebo na inom mieste s hlasovacím preukazom.

Čo musíte mať pri sebe

Občania s trvalým pobytom v SR sa preukážu občianskym preukazom. Ak volič hlasuje mimo miesta svojho trvalého pobytu, predloží spolu s občianskym preukazom aj hlasovací preukaz. Hlasovací preukaz vybavíte ešte dnes v úradných hodinách obce.

Fotiť či nefotiť?

Odfotiť sa za plentou s hlasovacím lístkom či pred urnou a uverejniť fotku na sociálnych sieťach zákon nezakazuje. Volebná komisia má len dohliadať na poriadok vo volebnej miestnosti, aby nebol narušený pokojný priebeh.

PS

Nedalo mi, aby som redakciu NČ neupozornil, že porušujú moratórium, prihlásil som sa do diskusie  a napísal som príspevok tohto znenia: „Len tak mimochodom: To pre redaktorov Nového času moratórium neplatí?“ (dnes 08:45) – Zhruba po hodine a pol som sa chcel presvedčiť  o tom, aké boli resp. sú reakcie k môjmu príspevku: Dal som si tú námahu – prešiel som všetkých 447 príspevkov, ktoré tam v tej chvíli boli, no na môj príspevok v tom čase ešte nikto nijako nereagoval (myslím tým svojim príspevkom – s mojim príspevkom tam vyjadrili svoj kladný postoj 4 čitatelia, ale 5 mi dali mínus. 🙁

Takže redakcia NČ mi iba potvrdila svoju zbabelosť. Ale ako sa spieva v jednej pesničke: Prachy sú prachy… Takže, keď vidia, že práve na takýto článok prilákajú veľký počet čitateľov, tak prečo by neporušili aj moratórium.  No možno majú dobré skúsenosti, že ak niekto v tejto oblasti moratórium poruší, tak aj tak sa mu nič nestane. 🙁

PS 2

Všetko nasvedčuje, že aj počasie na Slovensku budeme mať priaznivé, min. také, aké máme dnes. Takže touto cestou vyzývam voličov: Nájdite si chvíľu času a choďte voliť, nič vás to nestojí a zároveň si splníte aj svoju občiansku povinnosť. (Dá sa to aj v takom prípade, keď máte na programe nejaký výlet do prírody a pod.)

Pre ilustráciu dávam sem aj fotografie, ktoré som spravil predvčerom:

 Príklad pre mladých rodičov s malými deťmi

Príklad pre mladých rodičov s malými deťmi

 Tento chlapček ešte nemá ani 3 roky...

Tento chlapček ešte nemá ani 3 roky…  Tento chlapček ešte nemá ani 3 roky…

 Jeho tatino mi povedal, že už teraz sa uňho prejavuje chuť venovať sa krosu.

Jeho tatino mi povedal, že už teraz sa uňho prejavuje chuť venovať sa krosu. Jeho tatino mi povedal, že už teraz sa uňho prejavuje chuť venovať sa krosu.

PS 3

Možno sa niektorí z vás pozastavia nad tými textami pod fotografiami, že prečo mám pod dvomi z nich napísaný text dvakrát po sebe. No neviem, aké máte vy skúsenosti s vkladaním textu pod fotografie, ale mne sa takmer vždy počiatočné písmeno textu nezobrazí celé a neviem nato prísť ako tomu predísť?! (Možno pred napísaním prvého písmena si to musím odklinúť viac doprava? Ale už sa s tým nechcem zdržiavať.)

 

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648261x
Priemerná čítanosť článkov: 5192x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy