Založ si blog

Výuka o doprave na cestách je naozaj potrebná od útleho detstva

Dnes predpoludním som sa vybral bicyklom na Bukovec aby som si tam zaplával a oddýchol na čerstvom vzduchu.

Za Myslavou som bol zhruba pol-kilometra, keď v diaľke pred sebou som zaregistroval troch mladíkov vo veku zhruba 15-17 rokov, ktorí si takisto išli na Bukovec zaplávať. No oni išli peši a stopovali auta. Keď som sa k nim priblížil, tak som im povedal, že trochu tréningu by im neuškodilo a že mohli isť na bicykloch. Jeden z nich zareagoval, že bicykle nie sú. Vtedy som sa trochu zamyslel nad tým, že skutočne to v tej našej krajine ide dole vodou, keď poniektoré rodiny si pre svoje deti nemôžu dovoliť zakúpiť ani obyčajný bicykel. (A pri tom som si vždy myslel, že ak už niektoré rodiny majú aj viac áut, tak tí chudobnejší majú určite aspoň bicykle.

Ale aby som príliš neodbočoval od témy na ktorú sa chcem zamerať, tak pokračujem v tom ako títo chlapci zareagovali po mojom oslovení.

Jeden z nich sa ma totiž spýtal: Ujo po ktorej strane cesty vlastne mame isť? Odpovedal som im, že samozrejme po ľavej strane cesty, presne tak ako práve idete lebo ak by ste išli po pravej strane cesty, tak by vás skôr mohol zraziť niektorý nepozorný vodič a takto ak idete po ľavej strane aspoň vidíte vodiča, ktorý sa na vás rúti, takže ešte máte šancu odskočiť do priekopy.

Ilustračné foto

 

Nebudete mi veriť, ale sotva som to dopovedal, tak ma napadla takáto myšlienka, že im navrhnem, aby si posadali do tieňa na okraji lesa a že sa vrátim domov pre auto a potom pôjdeme spolu autom na Bukovec. (Takto totiž by sa skôr dostali k vode a zároveň by mali záruku, že sa vrátia domov vtedy kedy budú chcieť, lebo ja som nič iné na programe nemal. No rozmyslel som si to, lebo takto by tam museli čakať aspoň 20 minút. Totiž ja som už bol od domu vzdialený zhruba asi 2 kilometre a  nie je vylúčené, že medzi tým by ich niekto zobral do svojho auta a ja by som sa zbytočne vracal domov).

Pokračoval som v ceste a zároveň som sa zamyslel nad tým, že tá osveta, ktorú robia policajti v dnešnej dobe už aj v materských škôlkach a na základných školách nie je naozaj zbytočná a že je veľmi prospešná. Len som si nedokázal vysvetliť, žeby pred takými 12-13 rokmi učitelia zanedbali takúto výuku a skôr to asi bolo tak, že tí chalani v tom čase buď neboli v škole alebo už jednoducho zabudli, že po ktorej strane cesty majú ísť peší.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671929x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy