Založ si blog

Ficove ihriská skončili fiaskom!

Mnohým dedinám po celom Slovensku hrozia teraz finančné škrty.

Živo si pamätám slová môjho nebohého otca, ktorý mi neustále zdôrazňoval, nikdy never politikom na kortešačkach, ale nezabudol mi zdôrazniť, aby som si dával dobrý pozor hlavne pred komunistami, lebo tí (zo všetkých politikov a politických strán) toho najviac dokážu nasľubovať, ale keď dôjde na lámanie chleba, tak pre Teba nehnú ani prstom. Tí sa stále držia svojho zaužívaného hesla: Kto nejde s nami, ide proti nám. Otec mi neustále zdôrazňoval: ak by si sa niekedy rozhodol vstúpiť do komunistickej strany, tak to radšej vstúp do hovna, lebo oboje ti vyjde na jedno kopyto! Aj v jednom aj druhom prípade budeš mať z toho iba hovno na topánkach, akurát s tým rozdielom, že ako straník budeš musieť tak akurát platiť stranícke známky, ale keď sa nebudeš pchať do zadku svojim nadriadeným, tak z toho všetkého budeš mať takisto hovno.

V čerstvej Pamäti mám udalosť takmer spred deviatich rokov, ako do obce Vyšná Rybnica mali pricestovať smerácki šašovia, aby tam na čele svojho predsedu pána Fica pokrstili multifunkčné ihrisko, ktoré dal postaviť za lojálnosť, a poslušnosť občanov, (že ho budú voliť). Malo to prebehnúť klasickým a zaužívaným spôsobom tak, (ako to dovtedy prebiehalo vo všetkých obciach v ktorých takisto dali postaviť multifunkčné ihriská), že starosta obce spraví všetko preto, aby sa na najbližších parlamentných voľbách zúčastnilo čo najviac voličov obce a následne, aby odovzdali svoje hlasy strane SMER -SD. Moja rodná obec sa nachádza iba 3 km od obce Vyšná Rybnica. (Je to obec v ktorej som ako chlapec vyrastal a v dospelosti som sa do obce – pomerne – dosť často vracal, aby som tam obriadil záhradu, no hlavne, aby som sa postaral o ovocné stromy pred našim rodinným domom).

Tým, že v mojej rodnej obci som bol aj v deň spomenutých kortešačiek, (a od môjho suseda som sa dozvedel, že čo sa bude diať vo V. Rybnici), tak zo zvedavosti som sa tam vybral, (dovtedy som Fica videl naživo iba raz, resp. stretol som sa s nim osobne, ale len na necelých 5 minút – a to v súvislosti s Luníkom IX. – keď tam nastala vážna situácia…) Vtedy si Fico prevzal moje písomné materiály a prisľúbil mi, že keď sa vráti do (Úradu vlády), tak sa nato pozrie a potom sa mi ozve, lebo vraj momentálne má veľmi naponáhlo, že kvôli poveternostným podmienkam malo lietadlo meškanie a on, že sa veľmi ponáhľa na dohovorené stretnutie s ľuďmi v kultúrnom dome, toho mesta v ktorom som ho oslovil. Ale prisľúbil mi, že si moje petičné hárky pozrie, naštuduje a potom sa mi ozve…

Zhodou okolnosti to stretnutie v kultúrnom dome sa konalo so všetkými predsedami rómskych politických strán a bol tam poriadny bašavel aj s živou cigánskou kapelou. Proste pána Fica nemohli privítať iba s obyčajnou kyticou kvetov, no nie?! Etiketa nepustí, privítať ho treba tak, ako sa na takú oslavu jednoducho patrí! (Najmä zo strany Rómov – tí sú na svoje etnické zvyky skutočne hrdí a vedia si ich ctiť a vážiť ako sa patrí, čiže s celou parádou, a to aj vtedy, keby väčšina rómskeho obyvateľstva ani nemala čo, dať do úst. 

Po stretnutí s Ficom som ešte naivne veril, že Fico svoj sľub dodrží. Keď však od nášho stretnutia uplynulo viac ako pol roka, a nič sa z jeho sľubu neudialo, tak aj kvôli tomu som sa za nim do tej Vyšnej Rybnice vybral.

Tam starosta obce od samého rána, zvolával občanov tak, že (miestnym rozhlasom) oznamoval – hlavne voličom, aby prišli v čo najväčšom počte na futbalové ihrisko povzbudiť svojich hráčov, lebo tí budú hrať proti Ficovej smotánke, samozrejme nezabudol oznámiť „najpodstatnejšiu vec“, že na ihrisku sa bude podávať zadarmo guľáš a pivo.

Pointa: Odhadom,bolo tam minimálne 300 dedinčanov, (niektorí vrátane mňa, aj z okolitých obci), ale nakoniec som sa „milého pána Fica“ nedočkal nielen ja, ale aj všetci, čo sa na tej kortešačke zúčastnili. Pricestoval tam iba Kaliňák a Ficovi najvernejší z najvernejších, Kaliňak sa tesne pred začiatkom futbalového zápasu ospravedlnil za neprítomnosť pána Fica (s malým, no o to nepríjemnejším dodatkom), že pán Fico musel nečakane odcestovať niekam do zahraničia na nejaké rokovanie. …:-) (Bol som z toho zarmútený, že sa mi Fico takýmto spôsobom „vyhol“ a už som ani nedopozeral ten ich futbalový zápas. Namiesto toho som sa vrátil domov, aby som stihol ešte, čo to spraviť na záhrade.)

Multifunkčné umelé ihriská dotoval Ficov Úrad vlády, avšak teraz tieto problémy dávajú obciam poriadny knokaut. (Nazval by som to: Podpásovka, čiže Ficov pravý hák pod pás). Odborníci už pred dvomi rokmi poukazovali na pochybné zákazky – v spojitosti s multifunkčnými  ihriskami, že s nimi bude veľký problém. (Ako sa ukázalo, bol opodstatnený). Teraz hrozí, že viaceré dediny po celom Slovensku budú musieť peniaze vrátiť.

Ihriská sa stavali v obciach v predvolebnom čase za peniaze z Ficovho Úradu vlády. Jeho program viedol niekdajší slávny futbalista (teraz poslanec za Smer) Dušan Galis.

Celkovo je takých multifunkčných ihrísk na Slovensku takmer 800. Zvrat nastal už koncom tohto leta: Úrad pre verejné obstarávanie začal udeľovať pokuty v hodnote 1000 eur – každej obci, za neférovo nastavené kritériá, prípadne že víťaz ani len nesplnil základné podmienky súťaže. (Týka sa to ihrísk v cene okolo 50 tisíc eur.)

Napríklad: v obci Plášťovce pribudlo nové multifunkčné ihrisko – a obec na jeho vybudovanie získala dotáciu zo štátneho rozpočtu, kde sa z rozpočtovej rezervy predsedu vlády SR presunulo 40 tisíc eur. (Neziskovka teraz Úrad vlády „tlačí k múru“ a tieto peniaze za ihriská pýta späť, lebo to bolo uvedené aj v zmluve.)

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

F-35 / Stíhačka F-35 /

Do poľského vojska sa vracajú husári, tentoraz však ako najmodernejšie stíhačky F-35

30.04.2024 07:36

Hodnota celého kontraktu predstavuje 4,6 miliardy dolárov.

Vrtuľník

Pri páde armádneho vrtuľníka na severe Kolumbie zahynulo deväť vojakov

30.04.2024 07:04

Vrtuľník mal dopraviť zásoby pre vojakov v oblasti mesta Santa Rosa del Sur, kde v poslednej dobe prebiehajú boje medzi ľavicovou gerilou a drogovým gangom.

depozitár, Múzeum SNP, Banská Bystrica

Rarita v Múzeu SNP: Prvého mája sprístupnia skvosty, ktoré viac ako polstoročie verejnosť nevidela

30.04.2024 07:00

Mnohé autentické uniformy, zbrane, prilby, kufre a rôzne osobné veci ľudí, ktorí riskovali svoj život v Povstaní priamo na bojisku, sa konečne dostali „na svetlo sveta“.

Sophie, Ukrajina, vojna na Ukrajine

ONLINE: Rusi majú priestor pre budúce útoky. Zelenskyj sa sťažuje, že pomoc prichádza pomaly

30.04.2024 06:30

Rusi kontrolujú takmer pätinu Ukrajiny a majú možnosť útočiť viacerými smermi. Zelenskyj hovorí, že zbrane na Ukrajinu síce už prúdia, ale pomaly.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7675977x
Priemerná čítanosť článkov: 5211x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy