Založ si blog

Čakajú nás preplatky alebo nedoplatky?

Je tu vyúčtovanie za zimu! Teplári nás spotrebiteľov ubezpečujú, že sa nemusíme obávať zvýšených nákladov na teplo vo vyúčtovaní za rok 2021. „Vzhľadom na karanténne opatrenia a celkovú situáciu ohľadom pandémie COVID-19 počas roka 2021 trávili Slováci opäť viac času doma, čo sa odrazilo aj na spotrebe, a to predovšetkým teplej vody,“ uviedol predseda predstavenstva SZVT Stanislav Janiš. Na strane druhej zima bola bez extrémnych zím. „To, či budú mať odberatelia za uplynulú vykurovaciu sezónu preplatky alebo nedoplatky, závisí podľa SZVT najmä od nastavenia výšky zálohových platieb a ich spotrebiteľského správania. Ak mali zálohové platby nastavené rovnako ako minulý rok a výrazne nezmenili spotrebiteľské správanie, tak môžu očakávať približne rovnaké preplatky, resp. nedoplatky. Zdroj Vyuctovanie-za-zimu-je-tu

Lenže aktuálne zdražovanie v súvislosti s dianím na trhu s energiami sa netýka vyúčtovania za rok 2021, ale za rok 2022 sa mnohí Slováci budú musieť zadlžiť, ak sa nebudú chcieť poplatkom za elektrinu a plyn vyhnúť s naťahovaním času vyplatenia a riskovaniu zvýšených popatkov za dlh z omeškania…

Média si z nás spotrebiteľov robia dobrý deň, keď položili otázku, či nás čakajú preplatky? O akých preplatkoch hovoria? Veď teraz by mnohí Slováci museli platiť mesačné splátky dvojnásobne vyššie, než tie čo platili doposiaľ, v porovnaní s tými minulými splátkami, pri tom dnešnom zdražovaní, ktoré sa už ani nikdy nezastaví, tak s tými by nevyplatili ani elektrinu alebo plyn, a už ani nehovorím o ostatných položkách. 😡😠🤬

Dnes koalícia diskutovala o znížení cien za pohonné hmoty. Celý deň som bol pri vode, bolo nádherné slnečné počasie, takže som si trošku zaplával a hlavne som chytal bronz aby som doplnil hladinu vitamínu D. Takže som nesledoval či a ako sa koalícia dohodla na akej sume zastropujú benzín a naftu? (Koalícia už niekoľko dní rieši vysoké ceny pohonných hmôt na Slovensku).  No podľa informácii z tohto zdroja koalicia-diskutuje-o-znizeni-cien-za-pohonne-hmoty môže dôjsť k výraznej pomoci pre vodičov. Tie momentálne atakujú úroveň 1,80 € za liter nafty či benzínu a výrazne predražujú nielen samotné cestovanie, ale odrážajú sa aj na konečných cenách mnohých výrobkov. Ešteže sa majú naši vládni činitelia na koho vyhovoriť lebo túto zhoršujúcu situáciu  pripisujú Putinovej vojne na Ukrajine, lenže tá sa nekončí, a tak je otázne, kam až sa tieto ceny môžu dostať. Takže aké možnosti zo strany vlády sú v hre?

Matovič vraj má predrokovanú zásadnú dohodu s Oskarom Világim, ktorá bude výhodná pre ľudí na Slovensku. No zatiaľ nič viac neprezradil.

Sulík sa vyjadril, že informoval koaličných partnerov o tom, že by sme úplne zadarmo dokázali docieliť výrazné zníženie ceny nafty na úkor zisku rafinérie Slovnaft, možno až na úroveň ceny v Maďarsku,“ – tam sú na úrovni 1,27 €/liter, no pumpy zaviedli limity a vláda im musí dotovať predané litre. Napriek tomu sú mnohé v strate.

Pre porovnanie dávam sem ceny (benzín – nafta) v krajinách EÚ

Rakúsko 1,73 € – 1,86 €

Česká republika 1,74 € – 1,83 €

Maďarsko 1,27 € – 1,27 €

Poľsko 1,42 € – 1,59 €

Nemecko 2,06 € – 2,08 €

Chorvátsko 1,67 € – 1,81 €

Ide to vyššie, vláda by to mala riešiť

Ceny sa dajú znížiť o viac ako 10 centov

Určitým riešením by bolo, aby veľkoobchodné ceny boli, a teda aj ceny na stojanoch, znížené o viac ako 10 centov na liter. „Zisk Slovnaftu (MOL-u) by bol stále vysoký a zároveň by to pomohlo i vodičom.“

Vraj vhodnejším riešením pre spotrebiteľov je skôr zníženie spotrebnej dane na benzín a naftu, pričom však treba odsledovať aj to, aby sa toto zníženie aj reálne premietlo do nižších spotrebiteľských cien.

Myslím si, že mnohých Slovákov (pri dnešnom tempe zdražovania tovarov v každej oblasti) ani to zníženie ceny o tých 10 centov na liter pohonných hmôt z biedy nevytrhne – a ak toto vláda zastropuje, tak zo strany spotrebiteľov bude častejšie dochádzať k verejným protestom a kompetentné orgány sa pritom poriadne zapotia, aby takúto situáciu zvládli bez kukláčov a ťažkoodencov…

Dodatok

Za tých zhruba 17 rokov, čo píšem blogy – v debatách pod nimi som sa stretol aj s názormi čitateľov, ktorí mojim úprimným slovám nechceli veriť, takže nie je vylúčené, že títo ľudia neuveria ani slovám, ktoré som uviedol v tomto blogu „Celý deň som bol pri vode, bolo nádherné slnečné počasie, takže som si trošku zaplával a hlavne som chytal bronz aby som doplnil hladinu vitamínu D. Takže som nesledoval či a ako sa koalícia dohodla na akej sume zastropujú benzín a naftu?“ – Všade kam chodievam, nosím so sebou aj digitálny fotoaparát a pre mojich priateľov a známych si občas spravím zopár záberov. Inak tomu nebolo ani včera, ale jeden malý rozdiel tam predsa len bol, (pred pár dňami sa mi pokazil fotoaparát, preto som moje včerajšie zábery robil mobilom – starou rachotinou, ktorá si hádam pamätá ešte aj udalosť spred siedmych rokov, keď vtedajší prvý slovenský prezident tvrdil, že jeho syn bol 31. augusta 1995 ilegálne zavlečený do Rakúska, kde ho zatkla polícia na základe zatykača Interpolu) na fotografiách je na prvý pohľad badateľné, že nie sú kvalitné, no hádam pre neveriacich Tomášov ako dôkaz postačia. 😉

Včera bolo v Košiciach nádherné slnečné počasie, takže sa aj značne oteplilo, a tak som takmer celý deň trávil na Bukoveckej vodnej nádrži. Počas otužovania som si „ulovil“ pstruha o dĺžke 34 cm. Totiž  na tom mieste boli aj traja rybári (chytali ryby) jednému z nich sa pstruh vyslobodil (pretrhol sa silon – rybár ho mal až príliš tenučký). Pred 14 hodinou sa rybári zbalili a odišli domov, ja som tam zotrval ešte ďalšie 3 hodiny – precvičoval som si streľbu lukom na terč – zhruba okolo 16:30 hod. som si všimol, že ten pstruh bol na hladine vody asi 9 metrov od brehu, tak som si ho zobral domov, ešte mal zapichnutý háčik v papuli, (spravil som si viac fotiek, aby bolo čo najlepšie vidieť ten háčik v jeho papuli), no pri tom silnom slnečnom svite a hlavne „kvalite“ môjho fotoaparátu) sa mi to príliš nepodarilo. 😉

Vzadu za mnou trošku vidieť jedného z rybárov.

Bezdomovci tam nazvláčali staré posteľné matrace, takže mi dobre poslúžili pri streľbe z luku 🙂

Za pár dni mi už bude môcť poslúžiť ako živý terč nejaký odvážlivec s jablkom na hlave 🙂

Na to, že som už takmer 2 roky z luku nestrieľal, myslím, že mi to išlo celkom obstojne 🙂

Prekvapila ma aj teplota vody, čakal som, že bude chladnejšia.

Tu som si všimol toho pstruha na hladine vody 🙂

Takže v pohode som si mohol aj zaplávať.

„Môj úlovok“ 🙂

Už zostáva len vyhľadať dobrý recept na jeho úpravu 🙂

Pokúsil som sa spraviť detailnejší záber…

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671940x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy