Založ si blog

49 parlamentných zlodejov nabilo Ficovi politické baterky? !

Pred hlasovaním poslancov v parlamente či vydať Fica do väzby sa Rober Fico nechal počuť prehlásením „Ani len netušia, ako mi nabíjajú politické baterky. Ak k tomu pridám aj objatia a podania rúk s ľuďmi po celom Slovensku, zdá sa mi, že ich mám nabité na sto percent.“ Zdroj spravy.pravda.sk

Výsledky hlasovania: Zo 150 poslancov bolo za vydanie Roberta Fica na väzobné stíhanie 74. Proti bolo 49, zdržalo sa 19 a nehlasovalo 8 poslancov.

Dalo by sa povedať, že všetko dopadlo podľa očakávania, hlavne ak si povieme, že veď je demokracia a nikto nemôže poslancom prikazovať na ktorú stranu misky váh sa majú prikloniť. Avšak otázkou zostáva, prečo sa tých 49 poslancov rozhodlo hlasovať proti vydaniu poslanca Fica na väzobné stíhanie?

V nasledujúcom videu zo dňa 2.5.2022 sa poslanec Fico vyjadril o vyšetrovateľoch, prokurátoroch a sudcoch, že zlyhávajú, a preto odstraňujú právnych expertov obhajoby https://www.youtube.com/watch?v=3SjTTwiFhcA

Fico to predpokladá napriek tvrdeniu prokurátora, ktorý v žiadosti o vydanie poslanca píše, že poslanec by mal byť vo väzbe len obmedzený čas a argumentuje plánovanými výsluchmi do konca mája.

Bývalý trojnásobný premiér Fico vyhlasuje, že jeho obvinenie je vymyslené a vládnej koalícii ide aj o to, aby Slovensko obletela fotografia, ako má práve on putá na rukách. „Poslanci budú rozhodovať len o tom, či sa ma zbavia alebo nie,“ povedal Fico vo videu na sociálnej sieti.

Poslanci podľa neho vedia, že žiaden sudca na Špecializovanom trestnom súde sa neodváži neposlať ho do väzby. „Nikto netuší, z čoho som obvinený,“ opakuje Fico.

Podľa uznesenia je Fico spolu s bývalým ministrom vnútra Robertom Kaliňákom, bývalým policajným prezidentom Tiborom Gašparom a nitrianskym oligarchom Norbertom Bödörom obvinený zo zosnovania zločineckej skupiny.

Fico tvrdí, že tento skutok bol vymyslený, aby vyšetrovanie mohol dozorovať Úrad špeciálnej prokuratúry. Ten vedie Daniel Lipšic, ktorému Fico nadáva do „Matovičových psov“.

„Na čele štátu a represívnych orgánov, ktorí neschopnosť v politickej súťaži riešia zatvorením politického oponenta,“ tvrdí Fico.

„Čím dlhšie budem vo väzbe, tým bude Smer ako najtvrdšia opozícia slabší,“ tvrdí Robert Fico. Národná rada po piatej popoludní hlasovala o jeho vydaní na väzobné stíhanie.

Video: Fico: Ak si myslia, že ma týmto trestnoprávnym naháňaním uštvú, tak sa veľmi mýlia, moje politické baterky mi nabili na 100%.

https://www.youtube.com/watch?v=3X6XoH9DccA

Okrem toho je však spolu s Kaliňákom obvinení z prezradenia daňového tajomstva. Ide o prípady Igora Matoviča (OĽaNO) a bývalého prezidenta Andreja Kisku. Fico na svojich tlačovkách počas minulej vlády totiž obvinili Matoviča, že urobil daňový podvod. Rovnako aj Kisku, ten je však z daňového deliktu týkajúceho sa jeho prezidentskej volebnej kampane aj obžalovaný.
„Ani len netušia, ako mi nabíjajú politické baterky. Ak k tomu pridám aj objatia a podania rúk s ľuďmi po celom Slovensku, zdá sa mi, že ich mám nabité na sto percent,“ dodal Fico pred hlasovaním parlamentu.
Proti vydaniu Fica na väzobné stíhanie budú zrejme hlasovať poslanci klubu Smer, zo strany Hlas, ĽS NS a Republika. Rovnako aj nezávislí poslanci okolo Tomáša Tarabu. Klub SaS vyhlásil, že bude za vydanie Fica jednohlasne. Poslanci za stranu Za ľudí budú tiež za. Pridajú sa aj nezaradení poslanci Tomáš Valášek a Miroslav Kollár. Klub Sme rodina má zelenú kartu. Podľa vyjadrení predsedu strany a šéfa parlamentu Borisa Kollára však možno aj celý klub bude za to, aby súd nemohol rozhodovať o väzbe pre Fica. Mandátovo najsilnejší klub OĽaNO tiež zrejme nebude jednotný. Poslankyňa Katarína Hatráková už vyhlásila, že ide o stíhanie poslanca a teda by nemal byť stíhaný väzobne.
„Hnutie OĽaNO sľúbilo, že všetci ľudia sú si rovní pred zákonom. Som hlboko presvedčený, že poslancom nepatrí právo rozhodovať o vine alebo nevine niekoho. To je vec súdu. Je to tretia moc v štáte. Súd by mal posudzovať,či je niekto hodný vydania do väzby alebo nie je hodný vydania do väzby. Každý poslanec, ktorý si toto právo uzurpuje alebo chce ho využívať, a chce byť takým malým sudcom, tak si myslím, že si to príliš užíva, že je poslancom,“ reagoval na ohlasy klubu Matovič.
Tvrdí však, že 96 percent poslancov OĽaNO bude hlasovať za vydanie Fica. Ozývajú sa už aj hlasy, že poslanci, ktorí budú proti, by mali z klubu hnutia OĽaNO odísť.
Napriek tomu môže byť výsledok hlasovania veľmi tesný. Stačí, ak za vydanie bude nadpolovičná väčšina z prítomných poslancov.

Matovič tvrdí, že aj keby Sme rodina podržala Fica, vládna koalícia sa nerozpadne. „Máme urobiť trucovitú tlačovku a odísť z koalície? Aký bude výsledok? Za tri, štyri mesiace budú voľby a Fico s Pellegrinim a fašistami budú mať ústavnú väčšinu. Áno, mrzí ma to, ale napriek tomu budeme pokračovať v tejto koalícii, lebo vyššia berie. A ten vyšší záujem je celkový sľub, ktorý sme ľuďom dali,“ tvrdí Matovič.

Viac o tom sa dozviete v nasledujúcom videu z tlačovej konferencie strany OĽANO po neúspešnom hlasovaní o vydaní R. Fica na väzobné stíhanie 4. 5. 2022 https://www.youtube.com/watch?v=S2ap-iF7-nk

PS

Takmer pod každým mojim blogom mi v debate čitatelia vyčítajú, že k uvedeným témam nenapíšem môj vlastný názor! Mne to pripadá trošku divné lebo z celkového počtu čitateľov, ktorí si moje blogy čítajú je iba zopár takých, ktorí napíšu aj svoj vlastný názor.

Rozhodol som sa, že nebudem čakať, kým mi túto otázku niektorý čitateľ v debate pod blogom položí, a preto ho napíšem hneď teraz.

Môj názor

Roky sa netajím tým, že ja už žiadnemu slovenskému politikovi neverím, čiže ani koaličnému, ani opozičnému.

Očakával som, že hlasovanie za vydanie Roberta Fica na väzobné stíhanie dopadne v jeho neprospech, ale nie preto žeby som sa z toho tešil, skôr preto, že ešte stále verím, že slovenské súdy sú nezávisle, a ak by hlasovanie dopadlo v prospech koalície, tak súdy by zhodnotili Ficove prešľapy podľa zákona, takže ich konečný verdikt by neskončil tak akoby si to priala koalícia, ale tak ako sa hodnotí každý občan slovenskej republiky, čiže rovnakým metrom, ako sa hovorí padni komu padni.

Veď Fico sa netají tým, že vie kto Jána Kuciaka zabil, vyhlásil to aj verejne v nedeľu na svojom mítingu v Nitre.😫🥱

Takže, ak má súdruh Fico nejaké informácie k prípadu Kuciak, tak sám by sa mal prihlásiť na polícii, myslím si, že si ho tam policajti radi vypočujú.😞

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671440x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy