Založ si blog

Radosť vládnuť prispôsobivým dôchodcom

Vysoká inflácia, seniori sú nútení obracať každé euro a vláda ich má na háku. Keď si spomeniem na roky mojej driny v ktorých som pre tento štát spravil všetko, čo bolo v mojich silách, aby sa naše deti a hlavne vnúčatá mali lepšie, ako sme sa mali my, keď sme boli mladí, tak teraz sa mi nožík vo vrecku otvára, keď vidím kam sme sa dopracovali. Otvorene hovorím, že ak by som nebral ohľad na mojich členov rodiny a ich príbuzných, aby som im nespravil hanbu a hlavne, aby na nich nezazerali ako na odľudov ich známi a priatelia, že akého to majú otca resp. dedka, tak beriem kyjak a začnem okolo seba mlátiť všetkých tých, ktorí nás do tohto stavu priviedli.

Mnohí dôchodcovia žiadajú pre zdraženie potravín a energií navýšenie dôchodkov a pripájajú sa k ním aj zástupcovia dôchodcov, ktorí od ministerstva práce žiadajú mimoriadne navýšenie penzií – ako čiastočnú náplasť na vysoké ceny. „Podľa ekonóma je takéto zvyšovanie namieste.“ (Ministerstvo práce vraj chce so zástupcami dôchodcov rokovať).

„Jednota dôchodcov Slovenska navrhuje navýšenie starobných aj invalidných dôchodkov o tri percentá od 1. apríla pre všetkých dôchodcov.“  Mimochodom Česká republika už na zdražovanie zareagovala zvýšením dôchodkov. „V júni dostanú dôchodcovia v Českej republike o 8,2 percenta plošne, čo je viac než 1 000 korún (40,95 eur). Je to presne 1 017 korún,“ povedal minister práce a sociálnych vecí v Česku Marian Jurečka. Zdroj spravy.rtvs.sk

Živo si viem predstaviť, čo by spravili napr. grécki dôchodcovia, ak by oni mali žiť z takých dôchodkov, ako slovenskí dôchodcovia, (ak by boli na našom mieste), už dávno by spravili štátny prevrat a Matovič s Hegerom by sa pakovali kade ľahšie a boli by radi, ak by skončili so zdravou kožou. (Avšak len v tom prípade, ak by sa zašili niekde veľmi ďaleko lebo tu na Slovensku by v bezpečí určite neboli).

18.decembra 2021 som napísal blog s týmto názvom „Výzva pre dôchodcov k podpísaniu petície za vyššie dôchodky“ kormidlo.blog.pravda.sk v blogu som napísal „Vážené dôchodkyne, vážení dôchodcovia, som jedným z vás, a už ma nebaví iba sa nečinne prizerať na nehorázne šafárenie hegerovskomatovičovskej vlády – mnohí dôchodcovia, žijúci na Slovensku, sú na tom podstatne horšie ako ja, tým chcem povedať, že je načase, aby ste sa v čo najväčšom počte pripojili k petícii, ktorou sa pokúsim kompetentné orgány pritlačiť k tomu, aby nám konečne zvýšili dôchodky tak, aby sme mohli žiť dôstojne, čiže tak ako si zaslúžime.“ – Deň predtým som napísal aj tento blog kormidlo.blog.pravda.sk v ňom som okrem iného napísal aj toto: „Takto verejne dávam na známosť – hlavne dôchodcom – že som rozhodnutý vyzvať ich, aby sme spravili petíciu, ktorou budeme požadovať, aby štát (po vyše 32 rokoch od tzv. Nežnej revolúcie) zvýšil dôchodcom dôchodky aspoň o takú čiastku, aby sme v okolitých krajinách Slovenska nevyzerali v očiach ich dôchodcov ako žobráci. – Určite ste v 89tom roku neštrngali kľúčmi na námestiach preto, aby ste teraz museli živoriť.“ – Takže od uvedeného dátumu uplynuli dva mesiace a situácia pre dôchodcov, ale aj všetkých slovenských občanov sa ešte viac zhoršila a vidím to tak, že tá petícia je naozaj potrebná.

V závere spomenutého blogu som napísal toto „Mnohí z nás pre tento štát spravili hodne dobrých veci – napr. ja som odrobil 38 rokov na najhnusnejších, najhlučnejších a najviac zaprášených prevádzkach v bývalých VSŽ – a aj v terajšom U. S. Steel Košice. Práve preto si v žiadnom prípade nezaslúžime, aby si s nami štát robil, čo sa mu zachce, aby s nami zaobchádzal ako s onucami, ktoré sedliak po ich doslúžení odhodí do smetného koša, prípadne do latríny.“ 🙁

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671513x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy