Založ si blog

Kňaz z východu, začal na omši kričať na veriacich!

Pri čítaní tohto článku som sa dobre pobavil. Kňaz karhal veriacich v obci Ľutina, mal tam „prejav“, ktorým pre ich nedisciplinovanosť v závere omše poriadne nakričal.

Kňaz Peter Iľko sa rozhodol k veriacim prihovoriť s niečím, čo mu už očividne dlho ležalo na srdci. „Mám takú jednu srdcovku, ale neviem ako vám to povedať aby ste to tak … prijali,“ začal pomerne nesmelo, avšak o pár minút doslova perlil.

Pomaly zvyšoval hlas. „Dochvíľnosť. Viete čo je dochvíľnosť? Že ak je bohoslužba o šiestej a ty prídeš o 6:02 a ešte chceš ísť na spoveď a ešte povieš farárovi „Prečo meškala služba?“. Ste normálni?“ pýtal sa už v návale hnevu aj vo východniarskom dialekte. Sarkasticky im odporučil, aby radšej ostali doma, ak chcú pokračovať v podobnom správaní.

„O šiestej je liturgia a vy idete o 6:10 na službu?! Veď je neplatná! Začala o šiestej!“ pokračoval so zvýšeným hlasom. „Teraz si zoberte ďalšiu vec, autobus ide o šiestej a vy už o trištvrte na šesť všetkých ohovárate na autobusovej zastávke! Je to normálne?“ pýtal sa v ďalšom návale zlosti Iľko. „Môžete sa na mňa hnevať koľko chcete, aspoň budem mať dosť práce pri rozhrešovaní,“ zamrmlal farár.

Verejnosť pritom na kázeň duchovného reaguje prekvapivo pozitívne. Len miestami sa objavili ľudia, ktorí jeho nahnevanému tónu nerozumejú. „Krik a rozčuľovanie farára nepomôže veriacim, naopak, len viac odradí,“ sťažuje sa jeden divák videa. „Prevažná väčšina však kňaza chváli do nebies za to, akú pravdu vraj hovorí.“ – Viac o tom v tomto zdroji Pokarhal-ich-ako-male-deti

V debate pod článkom som si prečítal niektoré príspevky a na jeden z nich som zareagoval príspevkom.

Príspevok čitateľa: razdvatri neuePost

„V podstate mal pravdu. No na čo tam chodíš 2x do roka? Ukázať sa pred ostatnými, že si tam na Vianoce bol a dokázať si aký si dobrý človek? Je to totálne pokrytectvo, presne ako povedal farár, buď teda chodievaj každú nedeľu alebo kašli na to.“

A tu je môj príspevok: Ladislav Serenča razdvatri

„Dobre si ma pobavil, správny kresťan sa modli každý deň, takže prečo chodievate do kostola iba v nedeľu? Takisto tam chodievate iba sa ukázať pred ostatnými, že ste tam boli a dokázali, že ste dobrí ľudia, pritom mnohí z vás, len čo vyjdú z kostola, okamžite klebetia medzi sebou a ohovárajú svojich susedov. Toto nie je pokrytectvo? V našom bloku mám zopár presne takých susedov, a keď som im to vytkol, tak mi na to odpovedali, že veď mi sa z našich hriechov vyspovedáme a všetko je OK.“ 🤣🤣🤣

O niečo neskôr mi ten čitateľ napísal ešte toto razdvatri Ladislav Serenča

„Ja nemám potrebu chodiť do kostola, reagoval som len na to, na čo poukázal ten farár, pokiaľ tam niekto chodí iba preto, aby si odfajkol účasť, tak je to zbytočné a dovolím si tvrdiť, že takých je väčšina veriacich“

Samozrejme toto som nemohol nechať nepovšimnuté, preto som mu napísal Ladislav Serenča razdvatri

„Ja si dovolím povedať toľko, pokiaľ by tomu farárovi chodilo do kostola iba zopár veriacich, tak nikdy v živote by sa neodvážil niečo také povedať, ale keď videl, že má dostatok ovečiek, ktoré chodievajú na omše pravidelne, no pritom poniektoré zvykli na omšu meškávať, tak sa rozohnil, ale ak by ho tie jeho ovečky skutočne vážne zobrali za slovo a prestali by mu na omše chodiť, tak zo strany biskupov by toto určite nezostalo nepovšimnuté.“ 🤣

Na môj príspevok zareagoval aj tento čitateľ Frankie junior Ladislav Serenča

„Samá polopravda! Spovedáš sa pánu Bohu osamote pri kňazovi, ktorý má moc Ti hriechy odpustiť. Človek sám o sebe je hriešny a slabý. Preto máme spoveď ako dar a milosť od nášho Pána. K tomu nezaslúženú, pretože sme preto nič nemuseli urobiť. To urobil za nás Ježiš Kristus. Ty tu hovoríš o Tvojich susedov, aký sú pokrytecký a Ty nie si? Je hanba priznať svoju slabosť a pokoriť sa pred Bohom? Nie, nie je! Kňaz hovoril len pravdu, ktorá sa vážnym kresťanom 100 % nepáči. Nesúdim ich ale kňaz má pravdu. Ježiš nám dal slobodu rozhodnutia a oni sa rozhodli. Rovnako tak kňaz, ktorého je povinnosťou nato upozorniť. Keby meškali ľudia ku Tebe do práce, neupozornili by sme ich?“

Na jeho príspevok som takto zareagoval Ladislav Serenča Frankie junior

Aj Ty si ma dobre pobavil. O viere toho síce veľa neviem, ale naši rodičia boli podľa mňa až príliš veriaci a odmalička nás štyroch bratov, (čiže svoje deti) doslova nútili chodiť s nimi každú nedeľu a počas cirkevných sviatkov do kostola. Neuvedomovali si jednu zásadnú vec, že ak niekoho do niečoho nútia, tak práve týmto spôsobom dotyčné osoby znechutili až natoľko, že tie na kostol úplne zanevreli. Takže, keď bola len malá možnosť ujsť z kostola, hlavne počas odpoludňajších litánií, tak sme zdúchli do kina, ktoré bolo iba 20 metrov za plotom kostola. Stále sme závideli deťom, že oni mohli byť v kine a my miesto toho sme museli byť v kostole.
No a tie rozprávky, ktoré si tu napísal, tie Ti neberiem, každý verí tomu, čomu veriť chce, ale ja som z tých rozprávok už dávno vyrástol, avšak verím, že nás ľudí tu na Zemi riadi nejaká nadprirodzená bytosť, presvedčili ma o tom dve nepríjemné udalosti, prvá, keď som mal 14 rokov, a druhá o 25 rokov neskôr…ale to je na dlhé rozprávanie, takže nejdem sa tu o tom viac rozpisovať…

Avšak pobavil ma aj ďalší príspevok: usko63

„Z podobného dôvodu nechodím do kostola. Raz, po Vianočnej omši, veľmi peknej, farár na konci omši povedal: Vidím tu veľa nových tvári. Keď ste tu na návšteve tak vás vítam. Ale keď chodíte do kostola len raz za rok tak radšej nechoďte. Tak nechodím.“ – Na jeho príspevok reagoval tento čitateľ: neuePost usko63

„Som podobný prípad. Bol som s manželkou na vianoce na polnočnú.
Farár hovorí Vy „svine“ čo prídete dva krát za rok, na Vianoce a Veľkú noc, ani chodiť nemusíte. Tak nechodím.“ – Na jeho príspevok zareagoval iný čitateľ: Ján Brtko Starší neuePost

„Chlapi mu mali rozbiť jeho papuľu…“ – nie som zástancom násilia, preto som na jeho príspevok zareagoval takto: Ladislav Serenča Ján Brtko Starší

„Načo rozbíjať papuľu? Veď sú kresťania, stačilo im prestať chodiť do kostola.“ 🤣

PS

Vážení čitatelia,

občas neuškodí úsmev na tvári, v živote nie je dobre brať všetko vážne, veď žijeme iba raz. Verím, že vás pobaví pohľad na nasledujúci obrázok:

Zdroj fb

 

 

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648736x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy