Založ si blog

Viete kedy vás potrebuje primátor?

Keď potrebuje váš hlas ako kandidát na primátora v komunálnych voľbách, no po zvolení o vás ani nezavadí! Samozrejme česť výnimkám, ale primátor o ktorom bude reč medzi tie výnimky určite nepatrí.

Nedávno som čítal článok, že Košický kraj chce budovať viac cyklotrás a jeho kompetentné orgány na to vyčlenili obrovské milióny – viac v tomto zdroji: kosicky-kraj-chce-budovat-viac-cyklotras-vyclenili-na-to-obrovske-miliony

Očakával som, že v pláne cyklotras sa objaví aj cyklotrasa medzi Myslavou a Bukovcom, no podľa informácii z článku je vidieť, že Košický kraj ani neuvažuje o tom, žeby cyklotrasa medzi Myslavou a Bukovcom bola potrebná.

Tým, že po tejto ceste jazdím bicyklom už takmer 40 rokov, tak 15. augusta 2020 som poslal košickému primátorovi na sekretariatprimatora nasledujúcu emailovú správu:

Dobrý deň,

pán primátor, minimálne 35 rokov počas letného obdobia, ale aj jesenného navštevujem rekreačnú oblasť Bukovec – bicyklom. Neviem, či ste išli cestou z Myslavy cez Bašku na Bukovec (a späť) – tobôž ešte bicyklom – ale nedokážem pochopiť, že za toľké roky vedľa tej nebezpečnej cesty nikto nenavrhol spraviť pre chodcov a hlavne cyklistov chodník? – Na Slovensku je to väčšinou tak, že o takých veciach sa rozhodne až vtedy keď dôjde k nešťastiu, žiaľ s najväčšou pravdepodobnosťou bude tomu tak aj v tomto prípade. 🙁

V posledných 10-12 rokoch jazdí na Bukovec podstatne viac cyklistov, ako tomu bolo v minulosti, jednak tým, že mladí ľudia radi športujú – preto spájajú aj cyklistiku s pobytom pri vode na Bukovci. – Viete veľmi dobre, že mnohí vodiči ignorujú vyhlášku a nedodržujú odstup od cyklistov ako by mali, sám som mal problém udržať sa tak, aby som nestratil rovnováhu, a to vďaka neobozretným vodičom, ktorí popri mne prefrčali v takej blízkosti, že mi dobre že nezachytili ľavé plece a v tom lepšom prípade ma nesotili do priekopy. A to už ani nehovorím o prekračovaní rýchlosti motorových vozidiel, mnohým vodičom najvyššia povolená rýchlosť 50 alebo 70 nič nehovorí, ako keby tam tie značky ani neboli. 🙁

PS

Len mi prosím nenapíšte, že na to nie sú peniaze, keď sa vedia splašiť peniaze na veci, bez ktorých by ľudia prežili, tak na tento prípad pri ktorom sú desiatky a možno aj stovky cyklistov ohrozovaní denne na životoch, tak nato sa peniaze musia nájsť. – Ak náhodou dôjde k nešťastiu, že nejaký vodič zrazí a usmrtí cyklistu, tak vtedy je naozaj neskoro pracovať na tom, aby sa tam vybudoval resp. postavil cyklistický chodník. Každý ľudský život je nenahraditeľný, obzvlášť, ak by sa to prihodilo niekomu z Vašej rodiny, či dobrých priateľov.

Ostávam s pozdravom

Ladislav Serenča

Toľko moja správa, bohužiaľ najsmutnejšie na tom je to, že pánovi primátorovi sa dodnes ani neuráčilo odpísať mi. – Viem, že toto má na starosti Košický kraj, že toto by mal riešiť predseda KSK Rastislav Trnka, ale predpokladal som, že primátor mu túto moju požiadavku nanesie resp. predloží … 🙁

PS

Občas sa stane, že napíšem blog o mojej turistickej činnosti, tým, že som spomenul cykloturistiku, tak teraz pre zmenu chcem vyzvať hlavne seniorov, že aj teraz v zime sú obstojné podmienky hlavne na turistiku v bežeckom lyžovaní, (obzvlášť teraz v čase pandémie, keď sú zakázané skupinové stretnutia ešte aj v prírode) v Košiciach máme viacero parkov resp. lesoparkov v ktorých sa dá zabehať si na bežkách a mojim obľúbeným je Borovicový háj…

Krátke občerstvenie a ide sa ďalej …

Počas občerstvenia sa pri mne pristavil mladý otecko s dvoma dcérkami s otázkou, či si môžu prisadnúť, samozrejme povedal som, veď odpočívadlo je pre všetkých ľudí …,

Mladý otecko sa mi posťažoval, že robí od vidím do nevidím, aby ich uživil, že práve preto je málo s rodinou, a že aspoň, keď je doma, tak che manželke uľahčiť starostlivosť o deti … že ich zobral na prechádzku do prírody …

keď prichádzali k odpočívadlu videl, že som si robil selfíčko, tak som mu vysvetlil, že píšem blogy a niektorými chcem vyzvať hlavne ľudí v mojom veku, aby chodili do prírody, že tá je najlepším liekom na mnohé choroby … potom ma poprosil, či by som aj ich nesfotografoval, že aj oni by chceli byť v novinách … no povedzte neurobíte im radosť, keď im tak málo stačí?

Nočné bežkovanie …

Výhodou turistiky na bežkách je aj to, že sa to dá robiť aj v noci, bieloba snehu je taká vynikajúca, že počas lyžovania nepotrebujete ani baterku, obzvlášť, keď je plný mesačný svit.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671021x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy