Založ si blog

Chudáčikovia muzikanti, že z čoho majú žiť? !

Matoviča a spol. majú v zuboch, pociťujú dopady koronavírusu, z jedného dňa na druhý zostali bez prácekvôli vládnym opatreniam, ktoré im zrušili dopredu plánované vystúpenia a iné kšefty. Príjmy tak padali k nule a všetci siahali do úspor.“

Nové nariadenia o hromadných podujatiach im opäť dali poriadne po prstoch. Spravili im rázny škrt cez rozpočet – okamžite ich zdvihli zo stoličiek!

Peter Cmorík to okomentoval takto: „Čo sa týka zárobkov, je to jedna veľká katastrofa,“ – vlani stihol odohrať desiatky koncertov. Rovnako nespokojní sú aj ostatní hudobníci a speváci – po vypočutí verdiktu ministra zdravotníctva Krajčího. „Potrebujeme ubrať replikáciu vírusu, preto sme sa rozhodli zakázať hromadné podujatia nad 1 000 účastníkov v exteriéri, v interiéri nad 500 účastníkov. Samozrejme, stále sú povinné rúška,“ povedal šéf rezortu zdravotníctva. – Viac v tomto zdroji: z-coho-mame-zit-muzikanti-maju-matovica-a-spol-v-zuboch

Muzikanti nariekajú, že teraz celý september môžu hrať iba na malých podujatiach, zároveň dodávajú: „Všade sa chodí bez rúšok a oni nám zakážu koncerty?“- Poburuje ich najmä to, že kúpaliská sú plné ľudí, ale na koncert ich nepustia. Z ich pohľadu sa to dá pochopiť, že výpadok zárobkov môže mať pre nich hrozné následky…

Jeden z muzikantov sa vyjadril, že mnohí ľudia, ktorí koncerty pripravujú, že sa museli zamestnať v inej sfére. Že vie o jednom, ktorý musel ísť robiť bagristu, aby mal z čoho žiť…

– Vyšli aj s varovaním, že ak to pôjde takto ďalej, tak sa môže stať, že o pár rokov kultúrna obec nebude existovať, lebo takto sa nedajú plánovať žiadne kultúrne akcie.

Pobavil ma záver článku, jeden z muzikantov povedal: „A keď toto pominie a bude sa chcieť niekto zabaviť a urobiť si festival, tak odporúčam, nech ich potom zabávajú ľudia, ktorí už pracujú napríklad v obchodných centrách. Nech sú nejaké opatrenia, tie budeme dodržiavať, ale nech nerušia a neničia vo svojej podstate fungovanie kultúrnej obce.“

Možno som staromódny, ale ja to predsa len vidím inak. Sám som bol iba raz v živote na vystúpení nejakej tuším rokovej kapely (jej názov si už nepamätám) v športovej hale v KE – mal som vtedy asi 21 rokov, ale ten rachot z tých desiatok veľkých reproduktorov ma tak odradil, že som si povedal, že už nikdy viac na niečo také nepôjdem. Musím povedať, že som to aj dodržal a vôbec mi to nechýbalo. Samozrejme každý človek má iný vkus a inú kultúru, ktorá ho zaujíma, ale ja som bez takejto kultúry dokázal vyžiť. No jednu vec, ktorú naisto viem, že ak by som si po vyštudovaní nenašiel zamestnanie, tak by som skončil pod mostom a žiadna muzika by ma neuživila.

Ďalšia vec – podľa mňa dôležitá – je o tom, či aj divácka obec, ktorá navštevuje také koncerty, či má ona z nich skutočné kultúrne vyžitie? Pred necelými dvomi rokmi som 15 rokov chodieval s našim psom na prechádzku na veľkú lúku za našim sídliskom – na nej sa každoročne začiatkom jesene poriadal koncert viacerých rokových skupín v reprodukovanej forme, mládež sa tam schádzala už takmer od rána a v priemere ich tam počas koncertu bolo asi 1000 ľudí, no nechcite vedieť, čo ta mládež tam vystrájala, mnohí z nich v tom divokom reve z reproduktorov už ani nevnímali o čom konkrétni speváci spievali, lebo boli buď sfetovaní, alebo zdrogovaní až do nepríčetnosti. A to už ani nehovorím o alkohole, lebo tam chodilo aj mnoho mladých neplnoletých a poniektorí z nich to s alkoholom tak prehnali, že tam zaliezli niekam pod kríky a spali v orosenej tráve aj niekoľko hodín, kým vytriezveli, a o „šabľovani“ už aj škoda hovoriť. Ten priestor po nich zostal v takom stave, ako keby sa po ňom prehnalo stádo opic.

Takže veľmi dobre chápem muzikantov, že potrebujú divákov, aby mali z čoho žiť, len si kladiem otázku, či sa zamysleli aspoň na chvíľu nad tým, či také kultúrne vyžitie je skutočne to najlepšie pre dnešnú mládež?!

Ale, aby som tu dokázal, že nie som iba sám s takýmto názorom, tak námatkovo som vybral zopár diskusných príspevkov niektorých čitateľov z debaty pod uvedeným zdrojom:

  1. To neni o tom ze by nevyzili…to je o tom ze ak raz som zvyknuty na nejaky zivotny standart, tazko sa potom clovek uskromnuje, cize v tomto pripade si nekupim motorku, auto, musim obmedzit kavicky, bary atd. atd…na dobre sa lahko zvyka, opacne je to horsie…
  2. Ajaj chlapci, treba ísť do normálnej, manuálnej, zmysluplnej roboty, efekt sa určite dostaví a budete mať z čoho žiť. Nie len sa hrať na umelcov a skákať, vrieskať na pódiu, jak opičky. Treba začať makať, roboty je všade dosť, LEN KEBY SA VÁM CHCELO, ŽE ?

  3.Všetci, aj oveľa chudobnejší čo nemajú ani úspory sa musia vysporiadať s touto situáciou a nevyplačkúvajú. Vysúkajte si rukávy a začnite pracovať. Kto chce robyť, robotu si nájde aj teras.

  1. Ale lopatu do ruky ani bohovi :D.
    Ak sú to takí potrební umelci, nech dajú veľa malých koncertov a milujúci fanúšikovia si ich nájdu aj v Hornej Dolnej. Ak im nevychádzajú peniaze na hypotéky a leasingy, nik im nebráni vzdať sa svojej luxusnej vily a auta a kľudne môžu začať žiť rovnako skromne ako väčšina pracujúcich.
    Len nechápem, prečo svoje tučné zárobky z minulosti rozflákali a teraz nemajú žiadne úspory a boja sa, že nebudú mať čo žrať.
  2. treba si nasetrit pocas rokov hojnosti. kto potrebuje muzikantov?
    inak na poliach prace dost.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648902x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy