Založ si blog

Tridsať rokov slovenského kapitalizmu!

Dnešný obraz Slovenska – mnohí Slováci hlavne seniori s nostalgiou spomínajú na dobu socializmu, na šťastné chvíle života, že každý mal prácu, nikto sa nemusel báť, že o ňu príde a stane sa nezamestnaným, že vtedy neboli u nás bezdomovci atď… demokrati po roku 1989 od samého začiatku klamali ľudí tým, že všetko čo robil bývalý režim bolo zle. Avšak oni sami slovenskému národu už napáchali toľko zla, že za tieto skutky sa boja odsúdenia a preto ešte viac nenávidia tých ľudí, ktorí práve ich kritizujú. Preto o to viac všetok neúspech hádžu na komunistický režim.

Dennodenne sa nám snažia tlačiť do hláv kaleráby o tom, že máme veľké šťastie, že sloboda a demokracia zvíťazili nad lžou a nenávisťou – a najmä nad komunistickým totalitným režimom.

No ja som tiež prežil veľa rokov v bývalom komunistickom režime, ale môj pohľad naň sa pravdepodobne niektorým čitateľom nebude páčiť. Keď niekto bývalý režim vychvaľuje, tak mne sa nožík vo vrecku otvára. Kto číta moje blogy vie, že aké konkrétne veci komunistom vyčítam… Áno je treba uznať, že bolo dosť toho, čo sa dá bývalému režimu pripísať, ako kladný vzťah k budovaniu štátu, veľa sa stavalo, hlavne v bytovej oblasti, stavali sa školy, škôlky, ihriská atď., ale netreba zabúdať ani na to, že aj v tých 70tých rokoch vodili ľudí za nos – mám na mysli Alveg, ktorý sa mal postaviť vo Vysokých Tatrách. Ľudia, každý ako mohol svojou čiastkou prispeli do zbierky na Alveg, – či už peniazmi alebo zlatom – šperkmi a pod. Milióny korún sa vyzbieralo na jeho výstavbu, avšak stavba sa nikdy neuskutočnila – peniaze niekto prehajdákal a vinníka nebolo, takže nikto nebol za to potrestaný – (ak platí opak, tak ja o tom nič neviem).

Vyjadrím sa aj k nezamestnanosti a bezdomovcom. Mnohí kritizujú, že po 89tom roku pribúdali a pribúdajú nezamestnaní ľudia, že sú stovky a možno tisícky nezamestnaných ľudí na Slovensku, avšak ja sa pozastavujem nad tým, že v bývalom režime bolo tisíce Slovákov, ktorí neboli spokojní s režimom – a určite by zdrhli na Západ, ak by neboli hranice strážené tak, ako boli – nikto nechcel prísť o život, byť zastrelený pohraničníkmi počas úteku za ostnatý drôt, prípadne uškvariť sa na oplotení s vysokým napätím…Je zvláštne, že teraz, keď nikto nikomu nebráni, aby išiel na Západ za lepším životom, tak namiesto toho sa tam iba málokto hrnie, skôr pribúda viac nezamestnaných a bezdomovcov. Takže si kladiem otázku: Čo je príčinou? Nebude to skôr to, že títo ľudia si uvedomujú, že ani na Západe by im za nič nerobenie nepadali pečené holuby z neba? Ak by som bol ešte vo veku, že by som pracoval, ale prišiel by som o prácu kvôli znižovaniu stavu a nemohol by som si už nikde inde na Slovensku nájsť prácu, tak určite by som tu netrčal ani minútu a nezaradil by som sa na sociálke k nezamestnaným – išiel by som si hľadať prácu na Západ. Takže myslím si, že nestačí iba nariekať, život nie je med lízať, a ak sa chcem mať lepšie, tak preto je potrebné aj niečo robiť.

Na margo kapitalistického systému u nás snáď len toľko, väčšina Slovákov tento systém kritizuje, ale nikto proti tomu nehne ani prstom… vidia, že to takto ďalej nemôže fungovať, ale všetci iba hundrú niekde v krčmách pri pive alebo vo svojich domácnostiach so svojimi známymi – a tí, ktorí sú za tento stav zodpovední sa im rehlia do očí lebo vedia, že nič s tým nemusia robiť lebo im takýto stav vyhovuje. 🙁

PS

Kňažkov výrok: – Jedinou chybou nežnej revolúcie bolo, že bola až príliš nežná. Keby vtedy odvislo zopár najväčších zločincov komunistického režimu, tak dnes by sme tu mali tzv. inštitút preventívnej opatrnosti medzi vrcholnými politikmi, a nedochádzalo by k rozkrádačkám najväčšieho kalibru.

V Rumunsku zastrelili Čaučeska s jeho manželkou, a dnes je tam boj proti korupcii oveľa ďalej ako u nás. Tam sú v base premiér, mnohí ministri a sudcovia, a u nás sedia len Janušek so Štefanovom, a to boli iba malí pešiaci.

Pokiaľ najväčšie kauzy ako gorila, platinové sitká, lemikon, Kočnerove zmenky, Penta a ďalšie nebudú potrestané, a protagonisti za vlastizradu nebudú zavretí na doživotie, a účty na Cypre a v Paname zhabané v prospech štátu, tak revolúcia bola úplne zbytočná a vôbec ma to neprekvapí, ak vypukne ďalšia revolúcia, ale tá už bude poriadne tvrdá.

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7649145x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy