Založ si blog

Neporiadok na Luniku IX. – vizitka všetkých Slovákov

Včera Pravda zverejnila článok o tom ako mesto Košice muselo znovu odstraňovať obrovské celoročné haldy odpadkov. Vypratávali ich ťažkými mechanizmami z okolia paneláka po neprispôsobivých občanoch. Práca bola vyčíslená zhruba za 60-tisíc eur. Zdroj: https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/532786-video/

Tu na blogu Pravda som v roku 2010 napísal článok v ktorom som okrem iného napísal aj to, že z vlastnej iniciatívy som od Košičanov zbieral podpisy, (30 dni na Hlavnej ulici) na petičné hárky, aby už košický mestský magistrát prestal platiť vývoz nelegálnych skládok komunálneho odpadu z Lunika IX. (Samozrejme z našich daní). Práve v tom období 8. alebo 10.10.2009 (presný dátum si už nepamätám) sa bývalý premiér vybral na vandrovku po Východoslovenskom kraji. Hneď ako som sa dozvedel, že jeho prvou zastávkou sú Košice, že na Smetanovej ulici v kultúrnom dome bude mať stretnutie hlavne s predstaviteľmi Rómskych strán, tak práve v ten deň som sa rozhodol, že moju protestnú akciu na niekoľko minút preruším – na bicykli ovešanom letákmi som sa vybral za pánom premiérom k spomenutému kulturáku. (Letákmi som pána premiéra vyzýval k tomu, čo je potrebné v KE urýchlene riešiť). Musím podotknúť, že počas zbierania podpisov, som mnohých občanov doslova takmer na kolenách prosil, aby mi podpísali petičný hárok, lebo v opačnom prípade tých neporiadnych Rómov na Luniku IX nikdy nedonútime žiť tak, ako žijú ostatní ľudia. Nebudete mi veriť, ale vyše 500 ľudí mi petíciu nepodpísalo len preto, že sa báli, že ak mi to podpíšu, tak Rómski úžerníci si dajú toľko námahy, že budú preverovať podpisy a adresy a že potom ich budú za tieto podpisy prenasledovať! (Vďaka takému životu, aký vedu chudobní Rómovia sa ich úžerníci majú tak dobre). Tým strachopudom som so zármutkom zakaždým odpovedal: ľudia veď mne sa tu už po prvých dňoch zbierania podpisov vyhrážali traja Rómovia, že ak s touto akciou neprestanem, tak ma zlikvidujú! Pozrite sa – stále som tu! Veď, ak by sa mal niekto skutočne báť, tak by som to musel biť predsa ja ten, kto by sa mal báť najviac toho, že môžem zle dopadnúť, či nie?! No aj napriek tomu ukázali mnohí Košičania svoju veľkú zbabelosť. – Totiž všetci by chceli, aby s tými neporiadnymi Rómami už niekto konečne urobil poriadok, ale keď mali veľkú možnosť toto dosiahnuť iba jediným svojim podpisom, tak sa pokakali.

Pred spomenutým kultúrnym domom bola pripravená premiérová ochranka a čakalo naňho aj zopár nedočkavých novinárov. Fico zhruba polhodinu meškal, takže aspoň som mal čas premyslieť si ako sa k nemu dostať, lebo vo chvíli, keď som svoj bicykel oprel o stenu kultúrneho domu, tak ochrankári zbystrili pozornosť a hneď jeden z nich ku mne podišiel a spýtal sa ma, či budem chcieť hovoriť s pánom premiérom? Preto som z košíka umiestneného na riadidlách bicykla vybral jednu z mojich kníh: Moju autobiografiu: Keď zatneš slovom…, (tú som totiž ponúkal aj občanom počas zbierania podpisov) a podal som mu ju s tým komentárom, že ju chcem venovať pánovi Ficovi. Ochrankár si knihu prezrel, či v nej náhodou nemám vyrobenú skrýšu pre zbraň a potom mi dal súhlas, že ak dorazí auto s premiérom, tak mi to odovzdanie knihy dovolí. Pochopiteľne, keď Fico konečne dorazil, tak okolo jeho auta boli ihneď novinári, ktorí sa na neho vrhli ako osy na med, takže ja som  musel ešte chvíľu počkať. Potom mi ochrankári umožnili, aby som s premiérom hovoril osobne aj ja, ale keďže mal naponáhlo, tak som mu nestihol povedať, že tie veľmi vážne problémy, ktoré trápia všetkých Košičanov mám spísané aj na troch hárkoch a že sú vložené  v mojej knihe a tak som mu už len stihol rukou ukázať na moje letáky na bicykli, ale ten mi iba poďakoval za knihu a rýchlo sa začal vyhovárať, že na stretnutie mešká a že ak chcem, aby som na neho počkal, že keď skončí rokovanie, tak sa so mnou porozpráva. Nemal som sa kam ponáhľať, (bol som už na predčasnom dôchodku) aj počasie bolo pekné, tak som chvíle čakania venoval pohovoru s novinármi a potom som sa bavil s ochrankármi, žartovali sme o všeličom, len aby nám čas lepšie uplynul.

V čase, keď sa už očakávalo ukončenie premiérovho stretnutia s rómskymi predstaviteľmi z ich politických strán, jeden z ochrankárov mi začal vysvetľovať, že asi mi nebudú môcť umožniť rozhovor s premiérom, lebo on má ďalšiu cestu do Sobraniec a že toto stretnutie sa už veľmi časovo natiahlo, no ja som sa predsa len rozhodol ešte čakať. Keď vyšiel premiér z budovy, tak znovu ho okamžite obkolesili novinári. Mne už neostávalo nič iné, len vyčkať, keď bude nasadať do auta a v tej chvíli, že ho ešte oslovím. Po odpovediach na otázky novinárov som sa postavil tak, aby ma premiér zaregistroval, tým, že som mu venoval knihu, tak sa nado mnou zľutoval a povedal svojmu vodičovi, aby na chvíľu zastavil! Rýchlo sa vyhováral, že už mešká, len aby sa ma čím skôr striasol. Preto som mu povedal, že v mojej knihe má (už spomenuté) tri hárky na ktorých je napísané všetko o čom by som s ním chcel hovoriť. Fico sa mi znovu len ospravedlnil, že sa ponáhľa na ďalšie stretnutie do Sobraniec a už len dodal, že „áno budeme sa tým zaoberať!!!“

Bohužiaľ o tom je toto všetko, že Košičania očakávajú od kompetentných ľudí, že s nespratnými Rómami začnú robiť poriadky, lebo sami sa neprispôsobivých Rómov boja a neuvedomujú si, že ak nepodporia tých kompetentných svojimi hlasmi, že aj tí kompetentní majú z nich strach, a ak tí na vysokých postoch necítia podporu od občanov, tak samozrejme radšej dajú od toho ruky preč. (A ruku na srdce: vieme, že mnohí politici myslia skôr na seba a svojich príbuzných ako na problémy nás bežných občanov a najmä tých chudobných – pre nich sú spodina.)

Včera som bol milo prekvapený, že bola povolená debata k článku o Luniku IX. Napísal som tam aj ja svoj príspevok: „Prekvapilo ma, že k tejto téme je ponechaná debata. No myslím si, že ju dosť skoro zrušia, stačí ak niektorí čitatelia napíšu skutočnú pravdu… Mesto ich malo donútiť, aby si to svinstvo pratali sami, ale tým, že im už pred x rokmi ukázali, že to spravia za nich, tak si na to jednoducho zvykli a teraz nemusia pohnúť ani prstom. Vedia, že mesto im to aj tak odstráni a bohužiaľ zaplatia to všetci Košičania svojimi daňami. Takže praktický za odvoz smetí platia aj za tých, ktorí za neho neplatia ani jeden cent.“ – Moja predtucha, že tá debata pod článkom dlho nevydrží sa naplnila zhruba po siedmych hodinách lebo nad debatou k článku sa zobrazil tento červený oznam: Debata bola uzavretá a už nie je možné do nej prispievať.

Vôbec ma neprekvapilo, že admini debatu uzavreli, veď všetci vieme, že nájdu sa aj takí čitatelia, ktorí neudržia svoju uzdu na hranici slušnosti a práve k takýmto článkom píšu aj vulgarizmy, prípadne rasistické poznámky, ale zaujal ma tento príspevok: „„Mestská časť Petržalka postavila asi v roku 2000 najmä pre cigesov nájomný Modrý dom na Čapajevovej ulici v Petržalke, ten stihli naši „spoluobčania vybývať“ za 15 rokov ! Bývali ich tam aj desiatky nelegálne, potkany by si s takým barakom neporadili, no naši „spoluobčania“ áno… ten dom za tie roky vyzeral ako po výbuchu atómky, samozrejme, ohrozená statika, v roku 2015 ich vysťahovali a barak odkúpil developer, dnes je z toho luxusné bývanie… ale Brusel sa o tomto nedozvie…““ – (Tým Bruselom autor príspevku trafil do čierneho a všetkým zainteresovaným ľuďom už hádam ani nie je potrebné vysvetľovať prečo je to tak).

Všetky rozprávky končia tým, že dobro víťazí na zlom, ale toto žiaľ rozprávka nie je, potvrdil mi to aj expremiér, že napriek svojmu sľubu sa k mojej sťažnosti dodnes nevyjadril!!!

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko vraj dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7670883x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy