Založ si blog

Milí vodiči, dodržujte pravidla cestnej premávky!

Určite ste sa mnohí z vás stretli s veľkým neduhom poniektorých vodičov, ktorí majú doslova na háku nejakých ďalších účastníkov na cestných komunikáciách. Konkrétne mám na mysli cyklistov.

Pravidlá pre cyklistu a vodiča motorového vozidla sú striktne dané a nikto by ich nemal porušovať, žiaľ nakoniec na ich porušovanie doplácajú práve prví menovaní, čiže cyklisti. – A to vďaka niektorým „tiež vodičom“ – Aby som bol konkrétny opíšem vám moje včerajšie zážitky s bicyklom cestou na Bukovec, čiže na jeho priehradu, aby som sa v tých silných horúčavách aspoň trochu schladil. Na bicykli jazdím predpisovo – stále nosím na hlave prilbu, mám oblečenú resp. navlečenú reflexnú vestu a v prípade zníženej viditeľnosti mám aj svetlá a odrazky …

 Nerád riskujem a preto si svetla na bicykli počas jazdy nezapínam...

Nerád riskujem a preto si svetla na bicykli počas jazdy nezapínam…

V pravidlách o cestnej premávke sa okrem iného píše: „Nie je nič príjemné a najmä bezpečné, ak vodič obieha cyklistu vo vzdialenosti len niekoľko desiatok centimetrov. Zároveň je dôležité uvedomiť si, že cyklisti oproti autám „„ťahajú za kratší koniec““ a majú ísť vždy po krajnici/okraji vozovky za sebou a nie vedľa seba.“ – Pokiaľ by všetci vodiči jazdili tak ako je to stanovené v pravidlách cestnej premávky, tak by tento blog vôbec nevznikol. Avšak presvedčil som sa ako poniektorí kaskadéri riskujú, lepšie povedané hazardujú so životmi cyklistov, ktorých predbiehajú na cestách – z Myslavy som sa blížil k obci Baška – je tam  neustále stúpanie – zároveň som sa musel vyhýbať výtlkom (dieram), ktoré ako na potvoru bývajú v blízkosti krajnice cesty, takže vodiči idúci za mnou, ktorí rešpektovali pravidla dodržali primeraný odstup, aby ma zbytočne nevyplašili, prípadne ak išlo vozidlo z protismeru, tak radšej spomalili a potom ma predbehli. Lenže poniektorí si to strihli popri mne s menším odstupom, ale toto sa ešte ako tak dá tolerovať, avšak keď to spravil vodič dodávky – o niečo širšou než sú bežné osobné vozidla – a prešiel popri mne ani nie 15 cm – vytočil ma tak, že ak by som vedel šliapnuť do pedálov tak ako Peter Sagan, tak sa za nim rozbehnem a poriadne mu vynadám. Neviem, či si taký vodič vôbec uvedomuje ako to s cyklistom zamáva – stačí, aby zmätený cyklista spravil menší balans, auto oň zavadí a v lepšom prípade cyklista skončí prevrátený v priekope…kým som došiel k Bukovcu, tak po celý čas jazdy ma predbehlo približne 16 – 18 motorových vozidiel, ale v prepočte iba každý tretí vodič ma obišiel tak ako sa patrí. Takže milí vodiči, pokiaľ takto jazdíte, mali by ste si vstúpiť do svedomia a rešpektovať pravidla cestnej premávky. Nikdy totiž neviete, kedy sa vám to môže veľmi ľahko vymknúť spod kontroly.

Auto a bezpečný odstup

„Vodič automobilu by sa mal venovať riadeniu motorového vozidla a sledovať svoje okolie. V prípade predchádzania cyklistu – vodiča nemotorového vozidla, podľa zákona platí, že vodič musí pri predchádzaní zachovať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla osobitne od cyklistu a chodca. Polícia vo svojom pravidelnom dopravnom okienku na sociálnej sieti informuje, že by malo ísť minimálne o vzdialenosť 1,5 metra.“ Zdroj: https://auto.hnonline.sk/doprava/1796708-ako-ma-vodic-spravne-obiehat-cyklistu-odpoved-poskytla-priamo-policia

Zhodou okolnosti, dnes som sa dočítal, že včera popoludní vodič nákladného auta zrazil a usmrtil cyklistu, bol to známy 51 ročný lekár a hudobník. Zdroj  https://mynitra.sme.sk/c/22144918/znameho-lekara-a-hudobnika-dnes-zrazilo-auto.html?ref=tit

 Už len uložiť si veci a šup ho do vody... :-)

Už len uložiť si veci a šup ho do vody… 🙂

 Vo vode sa pri nás zastavili divé kačice, čakali, že sa im ujde niečo pod zub.

Vo vode sa pri nás zastavili divé kačice, čakali, že sa im ujde niečo pod zub.

 Voda mohla mať teplotu hádam aj 26 stupňov :-)

Voda mohla mať teplotu hádam aj 26 stupňov 🙂

 Starší manželia, ktorí boli rozložení blízko nás, chceli nakŕmiť kačice, ale šantivé deti boli proti... :-)

Starší manželia, ktorí boli rozložení blízko nás, chceli nakŕmiť kačice, ale šantivé deti boli proti… 🙂

 Konečne už boli na "dostrel" :-)

Konečne už boli na „dostrel“ 🙂

 A bolo sa potrebné baliť na cestu späť. :-)

A bolo potrebné baliť sa na cestu späť. 🙂

 A z oboch strán cesty začínajú lesy, takže je znížená viditeľnosť...je potrebné rozsvietiť svetlá

A z oboch strán cesty začínajú lesy, takže je znížená viditeľnosť…je potrebné rozsvietiť svetlá

 A môžem pokračovať v ceste domov

A môžem pokračovať v ceste domov

Avšak, aby toho všetkého nebolo málo, cestou späť ma poriadne vytočil asi 20 ročný mladík, keď v ostrej pravotočivej zákrute (zhruba 70 metrov pred kaplnkou na mňa cez otvorené okno športového vozidla zakričal: choď do pi.e! Nemám vo zvyku zostať niekomu dlžný, keď mi niečo „požičal“, tak som za nim z celej sily, aby ma všetci štyria v aute počuli zakričal: kok.t! Každý tvrdý Slovák vie, že toto hanlivé slovo je preňho ako keby mu niekto vrazil dýku medzi rebrá… samozrejme bol som si veľmi dobre vedomý toho, že si to nenechajú len tak pre seba a že sa mi budú chcieť za tu urážku pomstiť. Vodič auta okamžite stiahol nohu z plynového pedálu a zhruba 15 metrov predo mnou zostal stáť na ceste. Čakali kým k nim dôjdem, dvaja z nich sa už chystali vystúpiť z auta, že si to so mnou ručne a stručne rozdajú, ale zaskočil ich ďalší cyklista, ktorý išiel asi 50 metrov za mnou a v jeho závese išli ešte dve osobné motorové vozidla, takže výrastkovia si to rozmysleli a pokračovali v ceste. (Nepotrebovali svedkov). Tu by som chcel poukázať na jednu závažnú vec: totiž ja som ich mojim bicyklom blokoval, nemohli ma predbehnúť lebo v protismere schádzali z kopca dve osobné auta, takže na vine som bol samozrejme ja, že vodič tohto auta nemohol rezať zákrutu takým spôsobom, aby sa mu spod kolies dymilo. Pritom všetkom mám vždy snahu tlačiť sa čo najviac ku krajnici cesty, aby som nikoho neblokoval, ale na moju smolu v tej ostrej zatáčke som sa musel vyhýbať výtlkom resp. dieram, ktoré sa tam vytvorili splavovaním veľkého množstva vody po dažďoch…

Ale podstatu na ktorú vás chcem upozorniť, opíšem už len niekoľkými vetami: Tak na tejto udalosti je veľmi dobre vidieť, ako sa niektorí blázni za volantom správajú: Tak na jednej strane sa valia veľkou rýchlosťou, len aby im niečo neuniklo, možno teplá večera, a na strane druhej, ak majú dôvod sa s niekým hádať, prípadne sa s ním aj pobiť, tak vtedy už majú času habadej, už sa nikam neponáhľajú. 🙁

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7666195x
Priemerná čítanosť článkov: 5204x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy