Založ si blog

Vodiči, vo večerných hodinách zvýšte svoju ostražitosť, obzvlášť pred rómskymi osadami!

V sobotu podvečer som sa vracal autom spolu s mojou manželkou po návšteve cintorína z mojej rodnej obce naspäť do Košíc. No za obcou Trhovište, zhruba 3 km pred obcou Horovce to mnou za volantom poriadne trhlo, keď som pred nami doslova v poslednej chvíli zbadal dvojicu dospelých Rómov tlačiacich dvojkolesovú karičku naloženú kovovým šrotom.

Ilustračné foto. Autor: Renáta Jaloviarová

Z mojej rodnej obce sa vždy snažím vracať späť radšej  vtedy, keď je ešte dosť denného svetla, lebo počas tmy musím mať neustále oči na stopkách, ale v sobotu sme sa ešte na „pár minút“ zastavili na návšteve u môjho brata v Michalovciach.

Pochopiteľne ako by to bolo, ak by nezaúradoval zákon schválnosti, takže títo dvaja Rómovia boli oblečení celí v čiernom. To, že pre nich, neplatí, žeby mali mať niečo reflexné na svojom oblečení, tak to oni berú ako samozrejmosť, veď to je povinnosťou nás ostatných aby sme na nich dávali pozor a musíme to žiaľ pokladať za hotovú vec, aby sme ich nezrazili. Rómovia si totiž nelámu hlavu nad tým, že to musia byť v prvom rade práve oni, kto musí dbať o svoju bezpečnosť! (Česť výnimkám). Oni to takto praktizujú už dlhé desaťročia, doslova to dedia z pokolenia na pokolenie, že to my vodiči sme tí, čo majú dávať pozor, aby sme ich nezrazili! (A rozpisovať sa o tom ich vozíku, že nemal žiadne odrazky, tak nad tým sa už naozaj aj škoda rozčuľovať.)

Keď som ich šťastne obišiel, tak som si hneď pomyslel na tých ďalších vodičov, ktorí pôjdu našim smerom, že niekto z nich nebude mať toľko šťastia ako sme mali my, a že môže do nich naraziť.  V čase, keď sme išli týmto úsekom, tak sa práve začínalo dosť rýchlo stmievať a počas týchto zimných večerov rozhodujú doslova iba minúty o tom, kým sa úplne zotmie. Ja sám som ich zazrel doslova v poslednej chvíli a šťastím pre mňa bolo to, že v tom čase nešlo v protismere žiadne auto, lebo v takom prípade by ma svojimi svetlami  oslepilo a je celkom logické, žeby som si tých dvoch vôbec nemusel všimnúť. Z tohto dôvodu som mojej manželke hneď povedal nech skúsi zavolať policajtom, aby oni informovali niektorú rozhlasovú stanicu, že na ceste pred tou obcou musia vodiči zvýšiť svoju ostražitosť, lebo môže dôjsť k tragédii a môžu tých dvoch chodcov zraziť. (Totiž chyba lávky, ale žiadny z nás nemá uložené žiadne takéto číslo).  Ale určite si vie každý živo predstaviť, čo by sa stalo ak by tých dvoch Rómov niektorý vodič zrazil, že pokiaľ by z miesta nehody, čo najskôr nezdúchol, tak by mu osadníci hneď po nehode odťali hlavu. Veď v nie tak dávnej minulosti sa niekoľko takých prípadov na Slovensku skutočne stalo. (Viem, že vyhláška hovorí niečo iné, ale silne pochybujem o tom, že v danej chvíli by sa niekto na mieste takého vodiča rozhodol pre „samovraždu“.)

Ale, aby som Rómom nekrivdil, nájdu sa aj medzi majoritnými občanmi takí, čo vo večerných hodinách idú po ceste bez toho aby mali na sebe reflexné pásky, prípadne vesty, lenže v ich prípade pochybujem o tom, žeby ešte k tomu všetkému tlačili káru s kovovým šrotom a bez akéhokoľvek bezpečnostného osvetlenia. (Lebo niečo také už naozaj môže urobiť len samovrah alebo človek s vygumovaním mozgom).

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7666203x
Priemerná čítanosť článkov: 5204x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy