Založ si blog

Bez vody sa aj labrador cíti ako delfín na súši

Kto čosi vie o labradoroch, tak ten už tuší kam mierim. Včera niečo po pol jedenástej hodine už svietilo krásne slniečko, tak som si povedal, že zoberiem dcérinu Lunu na Bukovec nech si užije plávania a aportovania vo vode.

Myslíte si, že ma baví byť, takto v byte zavretá?

Premiéru už síce mala za sebou lebo pred týždňom (tuším bolo to v pondelok) sme si už obaja užili vody Bukovca. Vtedy bolo aj podstatne teplejšie iba som ľutoval, že som si nezobral aj plavky a preto som si pri brehu iba trochu (vyzlečený a v slipoch) rukami ovlažoval telo vodou. Tým, že ešte sezóna bola ako sa vraví ešte v nedohľadne, tak tam v tom čase bolo iba zopár ľudí. Takže chvíľu som aj zvažoval, či si nezaplávať nahý, ale obďaleč na jednom ležadle bol starší manželský pár (v mojich rokoch a možno aj o niečo starší ako ja) a oni si už obaja zaplávali iba pár minút pred mojim príchodom. Počas môjho ovlažovania pani z ležadla sa vybrala k nám lebo sa jej zapáčila Luna ako bláznivo a vytrvalo aportovala svoju tenisovú loptu. Nedalo mi a tak som tej pani povedal, že by som si aj ja rád zaplával, ale som si nechal plavky doma a nepredpokladal som, že už bude voda vhodná aj na kúpanie. Keď som sa tak „rozrečnil“, tak som ešte k tomu dodal, že mne nerobí problém vyzliecť sa aj do nahá. Tá staršia dáma ma povzbudila tým, že veď by to ani nebolo nejako pohoršujúce, keď okrem nás troch tam nik nebol a iba v diaľke asi takých 40 metrov od nás sa na brehu bavila  skupinka mladých výrastkov. Aby ma ešte viac povzbudila k tomu aby som si zaplával, tak dodala, že oni sem chodievajú takmer pravidelne a merajú teplotu vody a momentálne, že má 16° Celzia. Nechcel som sa jej na nič vypytovať lebo to nie je mojim zvykom vyzvedať, ale pravdepodobne tam majú niekde v blízkosti chatu, no k tomu vyzlečeniu do nahá som jej dodal iba toľko, že nepotrebujem nejakú zbytočnú senzáciu, že človek v dnešnej dobe totiž nikdy nemôže vedieť kde a kedy ho niekto nafotí alebo natočí, keď už aj malé decká majú moderné mobily a kadečo iné v tejto oblasti a aby som náhodou objavil svoje nahé telo niekde na internete.

Včera síce slnko postupne striedavo zastreli mračná, takže to prekazilo môj plán a z chytania bronzu veľký úžitok nebol, ale Luna si toho svojho pobytu vo vode užila až príliš.

Neviem porovnať s inými psami, ale tá naša Luna tá je ako delfín, ktorý by bez vody dlho nevydržal a vo vode by bola schopná byť aj hodiny. No lovec sa v nej zaprieť takisto nedá. Viem si živo predstaviť, aký šok alebo prekvapenie by som prežíval ak by pri plávaní v jazere sa v mojej blízkosti z ničoho nič vynorilo telo utopeného človeka a niečo podobné sa prihodilo aj Lune iba s tým rozdielom, že to nebolo telo človeka, ale zdochnutá ryba. Totiž už som chcel dať Lune najavo, že už ma nebaví hádzať jej neustále do vody loptu a tak som ju nechal nech si aj ona odpočinie a nech si pri mne poleží, lenže pes je ako dieťa a otravuje kým svoje nedosiahne, takže nechcel som aby pri mne dlho vyštekávala, tak som sa iba pridvihol a snažil som sa tu loptu hodiť v tej polo – ležatej polohe, čo najďalej od brehu, až potom som sa pozrel kde som dohodil a ostal som prekvapený, že Luna počas svojho plávania za loptou zrazu zostala zmätene stáť a zaujalo ju niečo iné vo vode. Nie som rybár a aj tých druhou rýb poznám iba zopár, ale tá zdochnutá bola poriadny kusisko. Lopta bola od tej ryby vzdialená ešte asi poldruha metra a Luna si to zamierila k tej zdochline a už aj po nej chňapla. Zakričal som na ňu mojim povelom nesmieš a hoci nie príliš nadšená, ale „svoj úlovok“ nechala a plávala si pre loptu. Potom mi to nedalo, že zdochnutú rybu bude vetrík ešte dlho a možno aj niekoľko dní unášať na hladine jazerá, tak som sa rozhodol, že ju z vody vytiahnem. Našiel som si vŕbovú palicu aby som zdochnutú rybu nemusel chytať do holých rúk a nastokol som ju cez žiabre na tu palicu. no poviem vám bol to riadny maco, ak by som také kusisko chytil živé, tak by bola dobrá večera pre celú rodinu.

Rybári sa zvyknú pochváliť takým gestom, že ak sa ich niekto spýta akú rybu chytili, tak poniektorí ukážu na prekrížený lakeť. Ja som sa chcel presvedčiť o skutočnej dĺžke „nášho spoločného úlovku“ a tak som si dĺžku tej ryby označil na vŕbovom prúte, ktorý som doma premeral zvinovacím metrom. Dĺžka tej ryby od hlavy až po chvost bola 59 centimetrov. Takže ak by som takú ulovil živú, nemusel by som ju síce hádzať naspäť do vody kvôli požadovanej dĺžke, ale tým, že nevlastním zadarmo rybársky preukaz ako naši politici, tak by som riskoval mastnú pokutu.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7649361x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy