Založ si blog

Fajčiari, ste tvrdohlaví barani, česť výnimkám

Vracal som sa domov z SBD pešo krížom z Terasy na sídlisko KVP. Vo štvrti milionárov v blízkosti Rezešovho domu jeden starý pán odhŕňal sneh spred domu niektorého zazobanca z jeho susedov. Ten starý pán ma oslovil, či by som mu nepredal jednu cigaretu. V duchu som si pomyslel, tak kamarát, to si natrafil na toho pravého, ale okamžite som mu odpovedal, že má smolu, lebo som nefajčiar, no zároveň som k tomu ešte dodal, že ja by som najradšej všetke cigarety na svete roztrhal (a rukami som mu to predviedol ako by som postupoval), no jeho okamžitá reakcia bola, že on má už 70 rokov a že po zdravotnej stránke mu nič nie je hoci fajči celý život, ale hneď na to na mňa zaútočil argumentom, že vy máte 50 rokov a ste na tom horšie ako ja. Samozrejme domyslel som si prečo takáto reakcia. Bola to jeho hrubá obrana, akýsi útok voči mne, že nepochodil tak ako to očakával a že, som mu nevyšiel v ústrety a ešte som si dovolil poúčať ho, (totiž povedal som mu, že mám podstatne viac rokov ako mi on tipoval) a zároveň som sa ho opýtal odkiaľ vie, že ja som na tom horšie ako on?  Neodpovedal mi na moju otázku, ale prehlásil, že nikdy nebol u lekára. Tak som sa pousmial a povedal som, že to si len on mysli, že mu nič nie je. Ale pochopil som, že ďalšie vysvetľovanie, či presviedčanie by už bolo zbytočné, preto na odchode som mu už len pripomenul, že vy fajčiari ste všetci rovnakí, stále budete tvrdiť, že vám fajčenie neškodí a pozdravil som mu, že majte sa pekne. On mi odpovedal s pánom Bohom, ale z jeho hlasu som cítil, že to nebolo zďaleka také úprimné ako by to bolo v prípade ak by som mu cigaretu dal. Píšem dal, lebo si myslím, že keď ma požiadal o tu cigaretu, tak s najväčšou pravdepodobnosťou rátal s tým, že za tu cigaretu nebudem od neho chcieť peniaze.

Tým, že som videl na ňom tú znechutenosť, že už nemá chuť sa so mnou o čomkoľvek baviť, tak som mu už radšej nič nepovedal, ale na jazyku som mal takúto myšlienku: ja by som sa neponížil k tomu (hoci som nezamestnaný) aby som týmto zazobancom odpratával sneh za nejakú almužnu a že v jeho prípade je to ešte o to viac smutné, že tieto zarobené peniaze vyhodí práve za tie sprosté cigarety.

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7665278x
Priemerná čítanosť článkov: 5204x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy