Investor košického Auparku postavil časť cesty bez povolenia a chýba mu aj kolaudácia, takže týmto sa iba potvrdilo to, čo som písal 22.9.10, že košický Aupark „pokrstila“ nešťastná smrteľná tragédia, ktorú spôsobil pirát terénneho bavoráka (formátu Šumacher), ktorý prešiel na červenú, zrazil sa s audinou, čo prechádzala križovatku na zelenú a zabil ženu s kočíkom. V mojom blogu som písal, že ak by mestské zastupiteľstvo bralo ohľad na petíciu, ktorú podpísali stovky Košičanov, tak Aupark by sa nebol nikdy staval na tom mieste! Dôvod bol úplne logický a jednoznačný: pri kopaní základov Auparku sa totiž odkryli kamenné zvyšky základov citadely a aj napriek tomu nebral nikto s kompetentných túto petíciu vážne. Takto úplne zbytočne vyhasol život mladej, ženy a malý deväťmesačný chlapček, ktorý hádam svoju mamu ešte ani nezačal poriadne vnímať, tak už ju nikdy neuvidí, jedine ak na nejakom videu, alebo fotografiách.
Teraz mesto zastavilo stavebné konanie a hrozí pokutou, lebo smrteľná dopravná nehoda sa stala na križovatke, do ktorej ústi problémová cesta po ktorej jazdil jeden z účastníkov zrážky a tá bola postavená bez stavebného povolenia a nebola skolaudovaná. Zákon jednoznačne vylučuje dopravu po neskolaudovaných komunikáciách.
Obaja vodiči sa údajne snažili prejsť svetelnú križovatku na červenú, ale keby mesto dodržiavalo striktne zákon, tak doprava mala byť z tejto cesty vylúčená a mala viesť po obchádzkovej trase.
Zvláštnosťou tohto prípadu je, že hovorca spoločnosti Roman Karabelli priznáva, že spoločnosť porušila stavebný zákon, ale kategoricky však odmieta zodpovednosť za smrteľnú dopravnú nehodu.
„Úprimne ľutujeme, čo sa stalo. Tragédia však nijako nesúvisí s výstavbou cesty a spájať tieto dve veci považujeme za neprípustné. Naša spoločnosť nemôže niesť zodpovednosť za vodičov, ktorí hrubo porušili dopravné predpisy“.
Podľa hovorcu sporný úsek cesty bol len dočasným riešením a hoci ho postavili bez stavebného povolenia, stavba bola v súlade s územným rozhodnutím. „Stavali sme ju preto, aby sme podľa rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu mohli do podzemia umiestniť zvyšky základov citadely. Inak by doprava v tomto uzle musela byť úplne odstavená.“
Ďalej uviedol, že investor požiadal o vydanie stavebného povolenia, no nepočkal však na rozhodnutie úradu a že budú rešpektovať závery stavebného úradu aj všetky prípadné sankcie.
Mesto Košice odhalilo porušenie stavebného zákona údajne pri nedávnej kontrole. Dnes zastavilo prebiehajúce stavebné konanie a dalo podnet na uloženie pokuty.
Investor vybudoval bez platného stavebného povolenia dva jazdné pruhy v dĺžke 110 metrov na ploche približne 500 metrov štvorcových. Za porušenie zákona mu hrozí pokuta do výšky 166-tisíc eur.
Autor projektu križovatky, na ktorej k nehode došlo, i samotnej cesty dopravný projektant Pavel Titl sa odmietol k porušeniu stavebného zákona vyjadriť a podľa jeho vyjadrenia bude však potrebné zmapovať v meste všetky ostrovčeky. „Niektoré z nich sú životu nebezpečné.“
Zdroj: košický Korzár
Celá debata | RSS tejto debaty