Založ si blog

Iba 10 minút ma delilo od smrteľnej nehody!

Ak by som predvčerom vyrazil na bicykli o 10 minút skôr z Bukovca do Košíc, tak v tom prípade by som s najväčšou pravdepodobnosťou skončil pod kolesami osobného vozidla, ktorého vodič nezvládol riadenie v miernej pravotočivej zákrute, a v plnej rýchlosti vošiel do protismeru a následne prešiel porastom menších drevín a krovím – zastavili ho až dva vedľa seba rastúce stromy. Šťastím v nešťastí tohto vodiča bolo aspoň to, že v tej chvíli v protismere nešlo žiadne auto… môžem povedať, že šťastie som mal aj ja lebo ak by som sa na Bukovci skôr zbalil a vyrazil by som na bicykli o 10 minút skôr, tak hypotetický práve vtedy by som bol na tom mieste kade ten vodič so svojim vozidlom prešiel do protismeru, takže ani nemusím uvádzať ako by to so mnou v takom prípade dopadlo. 😰

K dopravnej nehode došlo medzi obcou Baška a Bukovcom cca o 19:55 hod. Vodiči, ktorí túto cestu poznajú, tak k nehode došlo smerom na Bukovec zhruba 150 – 200 metrov za stožiarmi vysokého napätia, (tiahne sa ponad cestu). Nehoda sa stala zhruba 10 minút predtým ako som popri havarovanom vozidle prechádzal na bicykli. (Vracal som sa z rekreačnej oblasti Bukovec, bol som si tam zaplávať). Keď som sa blížil ku križovatke, (ktorá je na konci obce Bukovec a spája cestu zo Šace s cestou do obce Bukovec a zároveň aj cestu do Košíc smerom na Bašku) za mnou sa rútilo hasičské vozidlo so zapnutou sirénou, (boli to Šacanskí hasiči – ponáhľali sa k tej nehode, (v tom čase  som ešte netušil k akej udalosti mali namierené? Domnieval som sa že niekde v blízkosti obce Baška horí nejaký rodinný dom alebo pole s obilím…).  O necelé 3 minúty ma predbehlo aj policajné auto so zapnutým majákom, napadlo ma, že naháňajú vodiča, ktorý prešiel popri mne tesne pred nimi, že prekročil rýchlosť.

To, že došlo k dopravnej nehode som zistil o necelých 9 minút, v diaľke predo mnou som zbadal to hasičské auto spolu s policajným autom, ktoré ma pred pár minútami predbehli – obe vozidla mali zapnuté majáky. Popri tej nehode som prechádzal cca o 20:05, nehoda sa stala zhruba 10 minút predtým ako som tam dorazil. (Z informácii hasičov som sa dozvedel, že vodiča havarovaného vozidla už odviezli sanitkou do nemocnice – hasiči takto informovali policajtov). Odstavil som bicykel na okraji cesty a začal som si robiť zopár záberov havarovaného vozidla a aj videí na ktorých som zachytil spoluprácu hasičov a policajtov.

Tu som už vedel kam sa tí hasiči s policajtmi ponáhľali.

Muselo k tomu dôjsť?

Keď som spomenul moje podozrenie, že policajti naháňali vodiča, ktorý prekročil povolenú rýchlosť, tak k tomu ešte uvediem, že za tých 50 rokov počas ktorých chodievam spomenutou cestou na Bukovec, aby som si tam zaplával, tak som sa stretol min. s tisíckou vodičov, ktorí majú cyklistov v päte a berú ich tak, že im len zbytočne prekážajú na cestách. Chvála Bohu už aj na Slovensku konečne platí zákon, že vodiči sú povinní dodržiavať jeden a polmetrový odstup pri predbiehaní cyklistov. Lenže ešte stále je dosť takých vodičov, že ak im v protismere nejde žiadne vozidlo a oni obiehajú cyklistu, tak si to popri ňom strihnú neraz tak blízko, že ten cyklista sa vyľaká a začne balansovať. Takých vodičov naozaj nedokážem pochopiť prečo takto riskantne jazdia? Čo tým vlastne sledujú? Ušetria pár kvapiek benzínu alebo nafty lebo nedodržia predpísaný odstup od predbiehajúcich cyklistov?!

Zhruba pred 2 rokmi som napísal emailovú správu mestskému magistrátu v Košiciach, že by sa mali vážne zamyslieť nad tým, či by nebolo dobré spraviť na tej spomenutej ceste chodník pre cyklistov? Po tejto ceste, obzvlášť v letnom období premávajú tisícky cyklistov a možno je len otázkou času, keď dôjde k stretu motorového vozidla s cyklistom! Uviedol som tam aj poznámku, že ak by na ten Bukovec chodievali aj ich deti na bicykloch prípadne peší, tak nepochybujem o tom, že ten chodník pre cyklistov, ale aj pre chodcov by tam bol už dávno. (Dodnes som sa na moju emailovú požiadavku odpovede nedočkal). 😠

Včera, keď som sa opäť vybral zaplávať si na Bukovci, tak som si spravil pár záberov a natočil videa na mieste na ktorom došlo k tej dopravnej nehode. Podľa toho, čo som videl a čo označili policajti na ceste sprejom s oranžovou farbou sa domnievam, že príčinou nehody mohol byť motorový olej na okraji cesty, ktorý vytiekol nejakému vodičovi z auta, keď stál na krajnici cesty a je možné, že sa snažil ten vytekajúci olej zastaviť, len si už nespravil tú „námahu“, aby ten vytečený olej z cesty odstránil – aspoň tak, že by ho vytrel nejakou handrou.

Označenie nehody policajtmi

Pribudne tu kríž?

Doteraz neviem, ako je na tom zdravotne ten vodič toho havarovaného vozidla? Ale, ak túto nehodu náhodou neprežil, tak v tom prípade to najskôr skončí tak, ako to na Slovensku dosť často býva, že vedľa tej cesty pribudne ďalší kríž (jeden z mnohých) na mieste na ktorom havaroval. 😢

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Volodymyr Zelenskyj

Oligarcha, ktorý podporoval Zelenského, je podozrivý z prípravy vraždy

08.05.2024 22:04

Vlani Kolomojskému urobili domovú prehliadku a vzali do vyšetrovacej väzby pre ekonomickú trestnú činnosť.

Boeing 747

A opäť Boeing. Stroju sa pri pristávaní nevysunul predok podvozku

08.05.2024 21:18

Nikomu sa nič nestalo, nehodu ale vyšetruje turecké ministerstvo dopravy.

plenkovič

Chorvátsku bude vládnuť aj krajná pravica. Plenkovič sa dohodol s Penavom

08.05.2024 20:40

Hnutie za vlasť povedie ministerstvo poľnohospodárstva a aj nové ministerstvo demografie.

petr pavel

Rusko rozpútalo rovnako ničivú vojnu, akou bola druhá svetová, uviedol Pavel a citoval Havla

08.05.2024 19:43

Vojnu na Ukrajine označil český prezident za ťažkú skúšku nielen pre Európu.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7682109x
Priemerná čítanosť článkov: 5215x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy