Keď som si prečítal čo odhalil Košičan, keď si vyžiadal záznam z krízového štábu, hlavne to akú dostal odpoveď, tak taká odpoveď by sotva niekoho uspokojila.
Zdroj: sokujuce-zistenie-kosicana – uviedol, že premiér sa niekoľkokrát nechal počuť, že „všetky opatrenia a usmernenia v súvislosti s novým koronavírusom, konzultoval s permanentným krízovým štábom. Ale, čo je najhlavnejšie žiadny záznam o tom neexistuje. Nezávislý poslanec Robert Schwarcz si od úradu vlády vyžiadal dokumenty k činnosti permanentného krízového štábu, okrem iného aj zápisnice zo zasadnutí štábu od jeho vzniku. A dozvedel sa, že „keďže krízový štáb nemá tajomníka, zápisnice sa nevyhotovujú,“
Nasledujúci zdroj : topky.sk – túto správu ešte doplnil: „V podstate neexistuje záznam, z ktorého vyplýva akýkoľvek záver krízového štábu, na ktorý sa premiér už tri mesiace odvoláva… Permanentný krízový štáb v podstate porušuje registratúrny poriadok a aj vlastný štatút, ktorý hovorí, že štáb musí mať tajomníka a ten musí vyhotovovať záznamy, ktoré musí podpísať predseda krízového štábu a až tak odovzdať premiérovi,“ tvrdí poslanec. Ten vraj chcel lepšie porozumieť rozhodnutiam krízového štábu, ktoré prezentuje premiér Matovič, ale aj iní jeho členovia, na tlačových konferenciách.
V debate k článku som napísal príspevok, ktorým som chcel vládu obhájiť tým, že v dnešnej dobe, keď sú média presýtené správami o pandémii a hlavne o dennodenných tlačovkách pána premiéra, tak nie je problém vyhľadať všetky správy krízového štábu o rozhodnutiach vlády a jej opatreniach voči šíreniu koronavírusu Covid-19. Lenže prehliadol som závažný detail, a to ten, že: „štáb nielenže musí mať tajomníka a ten musí vyhotovovať záznamy, ale tie musí podpísať predseda krízového štábu a až tak odovzdať premiérovi,“ tvrdí poslanec Schwarcz. –Takže premiér nariadenia voči pandémii vydával sám od seba bez podpisu predsedu krízového štábu. Takáto závažná vec sa nedá nazvať inak ako amaterizmus.
V súvislosti s článkom ma zaujal aj diskusný príspevok jedného z čitateľov: „Bez lekárskeho vyšetrenia a stanovenia diagnózy žiadna nútená izolácia nepripadá do úvahy podľa zákona, na ktorý sa odvolával minister vnútra a na základe ktorého bola štátna karanténa nariadená. Minister vnútra na svojej tlačovke obhajoval štátnu karanténu po jej zavedení cez ustanovenia zákona 355/2007 Z.z. o ochrane verejného zdravia a odvolával sa na § 12 ods. 2 písm f) a § 48 ods. 4 písm. n). Tieto paragrafy hovoria, že nútenú izoláciu môže nariadiť úrad verejného zdravotníctva osobám *chorým* na prenosné ochorenie a ktoré *odmietajú* izoláciu v domácom prostredí alebo v zdravotníckom zariadení. Z toho vyplýva, že ľudí, o ktorých sa nevie, či chorí sú alebo nie sú, nemožno automaticky izolovať v štátnej karanténe. Ak vláda koná tak, že to nemá riadne legislatívne ošetrené, tak koná v rozpore s Ústavou čl. 2, odst. 2 – „štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon“. Táto vláda rozvracia ústavný poriadok v krajine. – Čo z toho vyplýva pre premiéra Matoviča? Jednoznačne ešte má čo doháňať, musí mať na pamäti, že v našej krajine aspoň zatiaľ platí ústava – a on ako premiér sa musí takisto ako všetci občania riadiť ústavou.
pia-anima, niekedy by bolo lepšie radšej mlčať,... ...
Hlavne, že ODBORNÝCH kopancov PODVODNÍKOM, ...
Ako vidieť, aj tento blog je súčasťou nasledovnej... ...
Vo vláde odborníci nechýbajú .... veď ich ...
toľko neodborných a nekompetentných kopancov ...
Celá debata | RSS tejto debaty