Založ si blog

Vážne si myslíte, že elektronická cigareta je neškodná?

Ste na omyle, ako dôkaz vám môže poslúžiť príbeh 18 ročnej dievčiny z amerického Utahu. Tá tvrdí, že časté fajčenie elektronickej cigarety ju priviedlo až do kómy. Doktor zistil, že jej pľúca boli ťažko zapálené a vyjadril sa, že dôvodom je práve jej cigaretový zlozvyk.

„„Elektronické cigarety začala fajčiť pred troma rokmi v domnení, že je to bezpečné. Zle sa cítila už niekoľko týždňov pred tým, ako ju hospitalizovali kvôli vysokej horúčke. Teraz sa snaží šíriť osvetu na Facebooku. „Zdieľam môj príbeh aby ste všetci vedeli, že v tých cigaretách je niečo nenormálne. Nie je to bezpečné, a takmer ma to stálo život,“ napísala. „Vravela som si, že sa mi nič zlé stať nemôže, mne nie. Ale ono môže a stane sa aj vám. Dajte na moju radu, nefajčite.“ – „Mala som tak vysokú teplotu, že sa mi doslova vypol mozog, myslela som si, že v nemocnici strávim nanajvýš deň, ale nakoniec ich bolo o dosť viac. Do nemocnice bola prijatá 27. júla a  štyri dni na to, bol jej život v ohrození. V stredu 31. júla bola preložená do druhej nemocnie, kde ju okamžite umiestnili na jednotku intenzívnej starostlivosti. V tom momente už takmer nedýchala. Keď prišli snímky hrudníka, jej pľúca boli tak veľmi poškodené, že ich odborník bude používať ako učebnú pomôcku, (vyjadrila sa jej sestra – generácia mojej sestry je pokusným králikom popularizovania elektronických cigariet alebo takzvaného „vape“, no už po pár rokoch môžeme vidieť aké strašidelné následky to má.““ Zdroj: https://www.cas.sk/clanok/878591/fajcila-kazdy-den-snimky-pluc-vydesili-lekarov/ – Takých ľahkovážnych ľudí štát potrebuje, veď fajčiari mu do jeho štátnej kasy prispievajú horibilnými sumami… takže milí fajčiari len tak ďalej, kašlite na svoje zdravie, hlavne, že si politici budú užívať rozkoš z vašich peňazí a to rozhadzovaním na drahé autá, vily, jachty a poniektorí aj na lietadlá, prípadne aj na mladé milenky.

Môj názor na fajčiarov a cigarety som napísal ešte v máji 2012 v tomto blogu: Fajčiari ma zvozia až pod čiernu zem! – V ňom som okrem iného napísal toto: „„Opýtam sa takto verejne: majú tí fajčiari rozum, keď za tu sprostosť vyhadzujú také nehorázne peniaze? Obzvlášť dôchodcovia, ktorí sa neustále sťažujú na terajšiu drahotu a na to, že poberajú nízke dôchodky, ale za cigarety dajú možno aj 2/3 svojho dôchodku. /A práve tento konkrétny prípad je na to priam šitý lebo práve dôchodcovia v domovoch dôchodcov sa teraz často ozývajú na nekresťanské navyšovanie platieb za služby pre nich v tých ich akože „vlastných domovoch“.

Môžem uviesť aj konkrétny príklad: minulú sobotu som vychádzal z jedných potravín na našom sídlisku a v ich blízkosti stála pri okienku novinového stánku jedná starká /mohla mať takých 75-80 rokov/, tým, že som mal väčší nákup a popri nej som išiel veľmi pomalým krokom, tak som si vypočul jej sťažnosť predavačke novín a časopisov, že aká je ona nešťastná z toho, že prefajčí takmer celý svoj dôchodok, ale žiaľ  s tým zlozvykom nedokáže prestať lebo nemá pevnú vôľu. Už som sa zastrájal, že sa pri nej pristavím a na túto tému sa vyjadrím, ale nemal som toľko času, tak som to radšej nechal plávať, ale mimo iného by som jej povedal aj toto: Veď prečo neskočíte do studne? Tam máte istotu, že sa zabijete a ani Vás to nebude nič stáť?! 😀
Takto si iba postupne ničíte zdravie a ešte za to platíte nehorázne peniaze!““

V novembri 2017 som v tomto blogu: Rozlúčte sa s modrým dymom. . . – okrem iného napísal toto: „Dlhé roky, (či už na pracoviskách, kde som pracoval, alebo v spoločnostiach v ktorých som sa zdržiaval) som ľuďom, ktorí pri mne fajčili ako prvé som im pripomenul tú známu formulku: fajčenie škodí zdraviu. Samozrejme niektorí fajčiari sa iba usmiali popod fúz a hneď použili otrepaný argument: môj starý dedo sa dožil 90tich rokov a pritom fajčil celý život ako Turek. Hneď som pochopil, že s takými ľuďmi baviť sa o škodlivosti fajčenia, skutočne nemá žiadny význam. Ale najskôr mi málokto uverí, že napriek tomu sa mi v živote podarilo minimálne šiestich tuhých fajčiarov presvedčiť tak, že sa toho zlozvyku navždy zbavili. Jednoducho dennodenne som do nich hustil, či im nie je ľúto už len toho, že za túto hlúposť vyhadzujú nenormálne peniaze, za ktoré by si napr. mohli dopriať viac vitamínov vo forme ovocia, alebo zdravšej výživy – tým mám na mysli kvalitnejších potravín, hoci by boli o niečo drahšie. A, čo bolo pre mňa obzvlášť veľkým prekvapením, tak to bolo to, že tí ľudia, keď sa „dobrovoľne“ vzdali svojej závislosti na cigaretovom dyme, tak práve oni sa stali zarytými nepriateľmi fajčiarov, doslova, ak v ich prítomnosti si niektorý z fajčiarov zapálil cigaretu, tak mu bili dlaňou po ruke, aby ten smrad zahodil…“

  1. februára tohto roku som v tomto blogu: Cigarety idú na dračku – napísal: „Regáli v obchodoch po nich zívajú prázdnotou napriek tomu, že zdraželi a nie sú dostať. Ak by to bola životne dôležitá komodita, tak okamžite verejne protestujem, že máme neschopnú vládu, keď také niečo nevie pre občanov zabezpečiť.“ A v závere blogu som napísal: „Navrhujem, aby sa ceny cigariet zvyšovali každý štvrťrok – a média by mali v predstihu informovať občanov, že cigarety zdražejú. Potom by regály v obchodoch boli zakaždým prázdne a fajčiari by na cigarety stáli vo frontoch tak, ako to bolo v bývalom režime napr. keď do obchodov dostali toaletný papier, stáli naň fronty a mnohým sa ani neušiel. (Bol to doslova podpultový tovar).“ 🙂

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648796x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy