Založ si blog

Krátila si cestu, zebru jednoducho ignorovala!

Bola už dosť stará na to, aby vedela, že cesta sa má prechádzať po vyznačenom  priechode pre chodcov…Keby aspoň počkala, kým auto prejde, ale ona just, práve vo chvíli, keď sa auto nebezpečne blížilo, tak vtedy sa rozhodla sa prejsť na druhú stranu cesty.  Vodič už nehode nemohol zabrániť.

Včerajšie nádherné, priam letné počasie som sa rozhodol využiť bicyklovaním. Pôvodne som sa nachystal, že pôjdem na moju klasickú a veľmi obľúbenú trasu lesom – na Prednú Holicu ku chate Lajoška, ale von pred blokom som si povedal, čo tak spojiť bicyklovanie s ďalšou užitočnou vecou… Rozhodol som sa, že navštívim mladšiu dcéru s jej dcérkou – naša najmladšia vnučka – v auguste bude mať 2 roky. (Trať je rovnako dlhá ako tá na Prednú Holicu a rozdiel je len ten, že tam som nešiel lesom, ale po normálnej asfaltovej ceste).

Pred Bidovcami som už z diaľky videl, že uprostred cesty je usmrtené nejaké zviera, keď som k tomu prišiel – vyzeralo to ako zajac poľný – vodič vozidla, ktorý to zviera zrazil – zároveň ho aj rozštvrtil. Proste nebolo možné ho len tak ľahko identifikovať. (Bola to mačka.) Bohužiaľ mala tú smolu, že nerešpektovala pravidla cestnej premávky a nešla cez cestu po „zebre“. 🙁

Cestou k dcére som zašiel na kus reči aj k jednej z mojich neterí a k bývalým susedom z nášho bloku, ktorí si tam postavili dom (neter aj naši bývali susedia bývajú v tej istej obci ako naša dcéra).

UPOZORNENIE: kto neznáša pohľad na usmrtené zviera, tak ho/ju chcem upozorniť, aby si na priložených fotografiách nepozrel fotografiu v poradí 6 a 7.  Fotografie s mŕtvou mačkou nie sú príjemné, ale taký je život – (naozaj nie je to pekný pohľad). 🙁

Po odfotení som mačku odhodil do priekopy, aby ju ostatné vozidla ešte viac nerozvláčili po ceste. (Nechcem si ani predstaviť, čo by sa stalo, ak by sa na tých krvavých zvyškoch – jej tela – pošmykol nejaký motorkár… 🙁

 Ten najťažší úsek už mám za sebou. (Z mesta až na Košickú Novú Ves - stále do kopca). :-)

Ten najťažší úsek už mám za sebou. (Z mesta až na Košickú Novú Ves – stále do kopca). 🙂

 O pár minút ma čaká ďalšie stúpanie - smer Bidovce. :-)

O pár minút ma čaká ďalšie stúpanie – smer Bidovce. 🙂

 Mala rada pre čitateľa, ktorý by mal voči môjmu zážitku z tejto túry nejaké výčitky, tak nech si prečíta môj odkaz, ktorý je napísaný na tom bilborde vľavo vedľa cesty.- je napísaný v šaríšskozemplínskom nárečí. :-)

Mala rada pre čitateľa, ktorý by mal voči môjmu zážitku z tejto túry nejaké výčitky – nech si prečíta môj odkaz, ktorý je napísaný na tom bilborde vľavo vedľa cesty – je napísaný v šaríšskozemplínskom nárečí. 🙂

 Milí vodiči, vyskúšam si vás: Pamätáte si z autoškoly, čo hovorí táto dopravná značka? Netrápte sa odpoviem vám: Nesadaj za volant ožratý lebo takto dopadneš. :-)

Milí vodiči, vyskúšam si vás: Pamätáte si z autoškoly, čo hovorí táto dopravná značka? Netrápte sa odpoviem vám: Nesadaj za volant ožratý lebo takto dopadneš. 🙂

 Zašiel som si dohodnúť STKačko, kedy by som mohol prísť s bicyklom na STK a Emisnú kontrolu. :-) No pred kontrolou si budem musieť vymeniť klaksón (nefunguje), pneumatiky som menil iba nedávno za celoročné, takže tie by mali byť v poriadku, trošku mi prešmykuje spojka, takže toto nechám spraviť odborníkom, takisto mám hodne odreté brzdové doštičky, takže musím ich vymeniť za nové. Nesmiem zabudnúť ani na predné svetla. Totiž nemám ich nastavené tak, aby mi svietili aj cez deň, takže si tam dám namontovať nejaký spínač, aby ma už policajti nepokutovali, že porušujem vyhlášku. :-) Ešte som zabudol na katalyzátor, ten si takisto musím nechať vymeniť – nerád by som nechával klasický20 eurový úplatok na emisnej kontrole technikovi na sedadle - aj tak ma tie opravy budú stáť príliš veľa a nerád riskujem, ak by ma zastavili policajti a spravili by mi náhodnú kontrolu, hneď by zistili, že môj katalyzátor je v čudu. :-)

Zašiel som si dohodnúť STKačko, kedy by som mohol prísť s bicyklom na STK a Emisnú kontrolu. 🙂
No pred kontrolou si budem musieť vymeniť klaksón (nefunguje), pneumatiky som menil iba nedávno za celoročné, takže tie by mali byť v poriadku, trošku mi prešmykuje spojka, takže toto nechám spraviť odborníkom, takisto mám hodne odreté brzdové doštičky, takže musím ich vymeniť za nové. Nesmiem zabudnúť ani na predné svetla. Totiž nemám ich nastavené tak, aby mi svietili aj cez deň, takže si tam dám namontovať nejaký spínač, aby ma už policajti nepokutovali, že porušujem vyhlášku. 🙂
Ešte som zabudol na katalyzátor, ten si takisto musím nechať vymeniť – nerád by som nechával klasický20 eurový úplatok na emisnej kontrole technikovi na sedadle – aj tak ma tie opravy budú stáť príliš veľa a nerád riskujem, ak by ma zastavili policajti a spravili by mi náhodnú kontrolu, hneď by zistili, že môj katalyzátor je v čudu. 🙂

 Pohľad len pre silné žalúdky. :-(

Pohľad len pre silné žalúdky. 🙁

 Ak by ste si mysleli, že som tú uhynutú mačku nechal takto na okraji cesty, tak nemajte obavu, na okraj cesty som ju odtiahol iba kvôli záberu, potom som ju vhodil do priekopy.

Ak by ste si mysleli, že som tú uhynutú mačku nechal takto na okraji cesty, tak nemajte obavu, na okraj cesty som ju odtiahol iba kvôli záberu, potom som ju vhodil do priekopy.

 A už len pár kilometrov a som v cieli. :-)

A už len pár kilometrov a som v cieli. 🙂

 Susedia z bloku neboli doma. :-) Avšak bránu mali otvorenú, tak som im nechal odkaz. :-)

Susedia z bloku neboli doma. 🙂
Avšak bránu mali otvorenú, tak som im nechal odkaz. 🙂

 Ani moja neter nebola doma, ale cestou späť som sa s nimi stretol, práve vychádzali z dvora od neďalekých susedov, boli u nich na návšteve.

Ani moja neter nebola doma, ale cestou späť som sa s nimi stretol, práve vychádzali z dvora od neďalekých susedov, boli u nich na návšteve.

 Toto malé šteňa sa zatúlalo k bráne mojej dcéry alebo jej ho tam niekto podhodil. Totiž miestni o nej vedia, že je veľkou milovníčkou zvierat, lenže ona už má plný dvor psov, takže toho najdúcha ponúka ľuďom, ktorí by mu poskytli strechu nad hlavou.

Toto malé šteňa sa zatúlalo k bráne mojej dcéry, ale nedá sa vylúčiť, že jej ho tam niekto podhodil. Totiž miestni o nej vedia, že je veľkou milovníčkou zvierat, lenže ona už má plný dvor psov, takže tohto najdúcha ponúka ľuďom, ktorí by mu poskytli strechu nad hlavou.

 Mám sto chutí, odniesť si ho domov... :-)

Mám sto chutí, odniesť si ho domov… 🙂

 Dedko, trošku som si zašpinila tričko, ale to nevadí, mama ho vyperie. :-)

Dedko, trošku som si zašpinila tričko, ale to nevadí, mama ho vyperie. 🙂

 A späť do Košíc... :-

A späť do Košíc… 🙂

 Cestou späť som sa nechcel vrátiť domov potme a preto som si ju skrátil neukončenou diaľnicou, ktoré vedie z Čiernej Nad Tisou do Košíc. (Vyšlo mi to na chlp). :-)

Cestou späť som sa nechcel vrátiť domov potme a preto som si cestu skrátil po neukončenej diaľnici, ktorá vedie do Košíc. (Vyšlo mi to na chlp). 🙂

 Ešte jeden pohľad na diaľnicu.

Ešte jeden pohľad na diaľnicu.

 Malá prestávka na občerstvenie a ide sa ďalej. :-)

Malá prestávka na občerstvenie a ide sa ďalej. 🙂

 Ešte sedem kilometrov a som doma. :-)

Ešte sedem kilometrov a som doma. 🙂

Cestou späť som sa nechcel vrátiť domov potme a preto som si ju skrátil neukončenou diaľnicou, ktorá je vedená poliami medzi Ďurďošikom a Bidovcami. (Vyšlo mi to na chlp, skratkou som si ušetril pomerne prudké stúpanie do kopca a zároveň som si ukrojil z trate približne 5 kilometrov). 🙂

PS

Počasie je aj naďalej ideálne na bicyklovanie a tak si to idem zopakovať aj dnes. Vnučka sa mi poteší a ja sa tiež poteším, že s ňou strávim aspoň nejaký čas. 🙂

Len dúfam, že znovu nebudem musieť odpratávať nejaké uhynuté zviera z cesty. 🙁

PS 2

Dnes som sa rozhodol, že k dcére pôjdem opäť bicyklom, ale tým, že som z domu vyrazil niečo po 15:30 h. tak som tam išiel starou cestou cez Byster..

A ak by sa náhodou ozval nejaký neveriaci Tomáš, že dnes som tam určite nebol, tak vkladám sem z dnešnej túry zopár fotiek:

 Prvá zástavka na krátke občerstvenie

Prvá zástavka na krátke občerstvenie

Kríž vedľa cesty na ktorom je napísané meno Daniel, hnď ma napadlo, že ak by tento kríž bol niekde blízko Košíc, tak by ma vôbec neprekvapilo, ak na kríž niekto trebárs sprejom dopísal priezvisko: Lipšíc :-(

Kríž vedľa cesty na ktorom je napísané meno Daniel, hneď ma napadlo, že ak by tento kríž bol niekde blízko Košíc, tak by ma vôbec neprekvapilo, ak by na kríž niekto dopísal priezvisko: Lipšíc 🙁 (Trebárs sprejom.)

 Druhá krátka zastávka na občerstvenie tesne pre Ďurkovom

Druhá krátka zastávka na občerstvenie tesne pred Ďurkovom

 U dcéry na dvore ma privítali jej psy :-)

U dcéry na dvore ma privítali jej psy 🙂

 Najviac sa mi potešil ten najmenší, ktorého som aj včera držal na rukách a uvažoval som, že si ho zoberiem k nám... Avšak teraz, keď to píšem, tak pozerám, že už je 10 minút po polnoci, takže prvýkrát som ho držal na rukách PREDVČEROM. :-)

Najviac sa mi potešil ten najmenší, ktorého som aj včera držal na rukách a uvažoval som, že si ho zoberiem k nám…
Avšak teraz, keď to píšem, tak pozerám, že už je 10 minút po polnoci, takže prvýkrát som ho držal na rukách PREDVČEROM. 🙂

 stále musí byť niekomu v pätách :-)

stále musí byť niekomu v pätách 🙂

 Ako som to v blogu spomínal ešte predvčerom:: dcéra má plný dvor psov. :-)

Ako som to v blogu spomínal ešte predvčerom:: dcéra má plný dvor psov. 🙂

 Kompletná štvorka... :-)

Kompletná štvorka… 🙂

 Sústredená na každý detail rozprávky v telke. :-)

Sústredená na každý detail rozprávky v telke. 🙂

 To malé čudo hryzie všetko, čo mu príde do cesty :-)

To malé čudo hryzie všetko, čo mu príde do cesty 🙂

 Cesta späť do Košíc

Cesta späť do Košíc

 A toto je vizitka naších cestárov, hlavne správcov ciest :-( Ani si nechcem predstaviť, čo by sa stalo, ak by do tohto obrovského lavóra vbehol vodič kolesom svojho auta. Nielen, žeby prerazil plášť, ale pokrivil by aj disk a možno by mu to odrhlo aj nápravu. :-(

A toto je vizitka našich cestárov, hlavne správcov ciest 🙁
Ani si nechcem predstaviť, čo by sa stalo, ak by do tohto obrovského lavóra vbehol vodič kolesom svojho auta. Nielen, žeby prerazil plášť, ale pokrivil by aj disk a možno by mu to odrhlo aj nápravu. 🙁

 Ak by do tej jamy vletel motorkár, tak nemá šancu na prežitie. :-(

Ďalší veľký lavór, ani nie 500 metrov ďalej od toho prvého. Ak by do tej jamy vletel motorkár, tak nemá šancu na prežitie. 🙁

 Tretí výtlk v poradí - zhruba kilometer za obcou :-(

Tretí výtlk v poradí – zhruba kilometer za obcou 🙁

 Piaty výtlk - iba 200 metrov ďalej od štvrtého :-(

Štvrtý výtlk – iba 200 metrov ďalej od tretieho 🙁

 A takto to vyzerá v prevádzke, stačí, aby išlo auto zhora a šofér autobusu sa mu nestihne vyhnúť a tragédia je na svete. :-(

A takto to vyzerá v prevádzke, stačilo, aby auto zhora išlo o čosi skôr alebo rýchlejšie a šofér autobusu by sa mu nestihol vyhnúť – tragédia by bola na svete. 🙁

 A tesne pred zatáčkou ďalší výtlk :-(

A tesne pred zatáčkou ďalší výtlk 🙁

 Už som ich prestal počítať, toľko ich je! :-(

Už som ich prestal počítať, toľko ich je! 🙁

 Tie výtlky rastú ako huby po daždi. :-(

Tie výtlky rastú ako huby po daždi. 🙁

 Hotový tankodrom... :-( A to som už nepočítal minimálne 15 ďalších výtlkov cestou do Košíc, nechcel som všetke fotiť lebo domov by som prišiel až o polnoci. :-(

Hotový tankodrom… 🙁
A to som už nepočítal minimálne 15 ďalších výtlkov cestou do Košíc, nechcel som všetke fotiť lebo domov by som prišiel až o polnoci. 🙁

 Víta má obec Sady Nad Torysou :-)

Víta má obec Sady Nad Torysou 🙂

 Na jednej autobusovej zástavke som si všimol , že niekto tam nechal tento predmet, prípadne, že si ho tam mohol iba na chvíľu položiť zlodej, ktorý si medzitým odskočil na potrebu do blízkeho lesa. Asi to potiahol z nejakej firmy a keď ma sa k tomu vracal a zbadal, že si to priväzujem na nosič bicykla, tak sa rýchlo obrátil späť a šomrajúc sa začal odo mňa vzďaľovať preč. (mohol mať zhruba 30 rokov a mal Blonďaté vlasy. :-(

Na jednej autobusovej zástavke som si všimol tento predmet, napadlo ma, že nejaký cestujúci si ho zabudol naložiť do autobusu, ale skôr to bolo tak, že si ho tam na krátku chvíľu položil zlodej, ktorý si odskočil na veľkú potrebu do blízkeho lesa a nerátal s tým, že sa pri tom zastaví nejaký cyklista… Možno to potiahol z nejakej chaty alebo firme a keď sa k tomu vracal a zbadal ma, že si jeho lup priväzujem na nosič bicykla, tak sa rýchlo na päte otočil a šomrajúc sa odo mňa začal vzďaľovať preč. (Mohol mať zhruba 30 rokov. (Blonďák). 🙁

 Nákladné vozidlo je pripravené na odvoz. :-)

Nákladné vozidlo je pripravené na odvoz. 🙂 (Toto „čudo“ váži najmenej 20 kg a je to veľmi praktická vec. Je to malý prenosný elektrický mangeľ.)

Na jednej autobusovej zástavke som našiel asi zabudnutý malý prenosný mangeľ. Je funkčný – zverejním to aj v stratách a nálezoch na FB. Snáď sa mi jeho majiteľ ozve.

Uf, ale mi to dalo zabrať, kým som sem tie fotky vložil – vyše dvoch hodín mi to trvalo a ako pozerám na hodinky, tak je presne 2:12 h.

ZÁVER:

Nech mi ešte niekto tvrdí, že všetko iba kritizujem, ak ho ani toto nepresvedčí, že tie naše cesty sú skutočne úbohé a že kompetentným ľuďom to treba denne pripomínať, tak takému človeku nezostáva nič iné iba povedať mu: DAJ SA VYPCHAŤ!

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671259x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy