Elektromobily sa síce chvália nulovými lokálnymi emisiami, ale samotnú elektrinu je treba niekde získať.
Automobilky veľmi rady zdôrazňujú, ako sú ich elektromobily šetrné k životnému prostrediu, ale štúdia nórskej Univerzity vedy a techniky tvrdia, že to nie je celkom taká pravda, ako sa o tom hovorí.
Autori dokonca hovoria, že výroba elektromobilov prispieva ku globálnemu otepľovaniu asi dvakrát viac ako výroba konvenčných automobilov so spaľovacím motorom pod kapotou.
Elektromobily sú totiž náročné na výrobu kvôli svojim batériám. V tomto ohľade sú podľa Nórov dokonca toxickejšie ako konvenčné autá a môžu ľahšie znečistiť vodu. Vedci tvrdia, že malo by sa dbať na to, aby tieto diely náročné na výrobu mali dlhú životnosť a boli recyklovateľné.
Automobily s elektrickými motormi moc nebodujú ani pri svojej prevádzke, na čo sú často upozorňované. Elektromobily sa síce chvália lokálnymi nulovými emisiami, ale zdroj energie, čiže elektrinu, je potrebné získať z elektrární. A práve tie uhoľné elektrárne nie sú moc šetrné k životnému prostrediu. „Autori analýzy spočítali, že automobil s dieselovým motorom s životnosťou 200.000 kilometrov je proti elektromobilu, u ktorého je nutné v čase jeho životného cyklu vymeniť batérie, k životnému prostrediu šetrnejšie.“
Takže pri svojej prevádzke môžu byť elektrické vozidlá prínosom pre životné prostredie, ale nie za každých podmienok. Výsledky jasne ukazujú, že je kontraproduktívne podporovať elektromobily v oblastiach, kde sa elektrická energia vyrába pomocou uhlia alebo spaľovaním ťažkého oleja.
Elektrické automobily pomôžu iba tým, že škodlivé látky budú emitované v rámci elektrární – a nie v uliciach miest, ale globálne emisie neznižujú. Znížiť ich môžu len v prípade, že je elektrina pre nich získavaná z obnoviteľných zdrojov. V takom prípade elektromobily zlepšujú kvalitu ovzdušia a znižujú závislosť na fosílnych palivách. „Ak však elektrinu nie je možné získať z obnoviteľných zdrojov, majú ku zníženiu globálneho otepľovania pomôcť skôr autá s účinnejšími spaľovacími motormi.“ Zdroj: Open in new window
PS
Keď som pri téme s autami, chcem upozorniť vodičov, aby počas jazdy nič nepodceňovali… zároveň ich vyzývam na zvýšenú opatrnosť, aby sa vyhýbali telefonovaniu počas jazdy – pochopiteľne mám na mysli klasické mobily, aby sa viac sústredili tomu, čo sa deje na ceste pred nimi lebo veľmi ľahko môžu dopadnúť ako účastníci nehody, ktorú som si zvečnil digitálnym fotoaparátom.
K nehode došlo v Košiciach v zákrute na konci Popradskej ulice – na križovatke smerom doprava ku fakultnej nemocnici… vedľajšia cesta sa tam križuje s hlavnou cestou a pokračuje priamo z Popradskej cesty skratkou ku amfiteátru. Aby som bol presnejší stalo sa to 1.4.2019 doslova na pravé poludnie. (Nehoda sa musela stať iba pár minút predtým, keď som tam prechádzal bicyklom po chodníku vedľa cesty. tak som si to nafotil).
Je zvláštne, že som sa o tej nehode nikde nedočítal a dokonca o nej nehovorili ani v televíznych novinách, takže z toho čo som 15 minút po nehode videl som vydedukoval, že vodič, ktorý nehodu spôsobil si buď neuvedomil, že hlavná cesta už končí a on pokračuje už cestou vedľajšou…a z pravej strany, čiže po hlavnej ceste prichádzal vodič druhého auta s ktorým sa zrazil. Druhá alternatíva je, že vodič, ktorý nehodu spôsobil nestihol zbrzdiť vozidlo a vrazil do vozidla pred ním, ktorého vodič dával prednosť prichádzajúcemu vozidlu po hlavnej ceste z pravej strany. A tretia možnosť je tá, čo som už spomenul, že pravdepodobne počas jazdy telefonoval a nevenoval pozornosť tomu, čo sa deje na ceste pred nim. (Takých prípadov vidím denne až príliš veľa, ak by sa policajti sústredili len na túto činnosť porušujúcu pravidla cestnej premávky, tak štátna pokladnica by sa napĺňala takým tempom, že v takom prípade by sa aj ministerstvo muselo lepšie prizrieť na ich hodnotenie pracovnej činnosti a určite by im aj zvýšilo platy).
On píše o stratách. Prehnal ich reálne sa ...
PaSim, všetci vieme, že každý výrobca si ...
Aj ja som Šimon a mám presne rovnaký. Aj magy ...
Uf, prosím vás, keď ste taký expert. Urobte ...
simon22 to vysvetlil. zalezi od danej krajiny, ...
Celá debata | RSS tejto debaty