Založ si blog

Znesvätenie pamiatky k zosnulému

Je to vrchol, ak niektorí nemajú úctu už ani k nebožtíkom. Teraz sa nechcem vyjadrovať k výrastkom – lepšie povedané ľuďom padnutým na hlavu, ktorým vadia upravené hroby a mohyly na cintorínoch, a na hroboch roztrepú všetko, čo sa len dá, či už sú to vázy na kvety, alebo ozdobné svietniky a mnoho iných ozdobných predmetov. Obzvlášť vygumovaní sú tí, ktorým je aj to málo a preto na niektorých hroboch ešte vyvrátia aj kríže, prípadne ich vytrhnú zo zeme, (či už drevené alebo kamenné), a tie kamenné, žulové, či mramorové nielenže prevrátia, ale ich rozbijú na márne kúsky, aby sa už nedali vôbec opraviť. (A o mramorových doskách s nápismi už aj škoda hovoriť, buď ich natrú tým, čo majú momentálne poruke napr. exkrementami alebo ich posprejujú oplzlými slovami….).

Vybral som tu tri náhodné prípady, ktoré sa len „nedávno“ stali:

Muž prišiel na hrob svojho otca a neveril vlastným očiam. Niekto na ňom vyvrátil betónovú platňu a úplne rozbil sklenenú tabuľu. (Muž na invalidnom dôchodku sa sám stará o 82-ročnú mamu.) Zdroj: https://www.majorzsa.gq/…/368152-vandali-znicili-hrob-muzovi-na-invalidnom-doch…

V priestoroch cintorína v Gdansku, kde spočívajú ostatky približne tritisíc našich vojakov, civilných osôb a vojnových zajatcov, vandali zničili alebo poškodili 23 hviezd na spoločných hroboch. Zdroj: Open in new window

14.9. 2018 – Revitalizácia Židovského cintorína v Kysuckom Novom Meste … Desiatky rokov bol neudržiavaný, náhrobné kamene boli rozkradnuté a zničené vandalmi. Zdroj: Open in new window

Avšak konkrétne dnes som sa rozhodol sústrediť pozornosť jednému z takýchto pietných miest. Zvečnil som si ho fotoaparátom. (Takže vkladám sem aj zopár fotiek).

 Pohoršil ma odkaz zavesený na strome, zhruba 4 metre za krížom...

Pohoršil ma odkaz zavesený na strome, zhruba 4 metre za krížom…

Zarazila ma jedna nevídaná vec, vedľa toho kríža na fotografii je na jednom strome ceduľa s odkazmi: Pohodový deň a Veselé Vianoce

Pochybujem, žeby niečo také spravili pozostalí toho nebožtíka, ale podľa mňa je to neúcta k zosnulému. Možno si takto nechávajú odkazy napr. mladí skauti, ale ak je to tak, potom by tí mladíci mali aj trošku rozmýšľať a myslím si, že by sa im nič nestalo, ak by ten svoj odkaz dali aspoň o 5 metrov ďalej na iný strom…

Viem si živo predstaviť, ako zhrozene by sa pohoršovali ľudia, ak by som zobral trebárs nejakú malú sošku čerta – a na krk sošky by som povesil ceduľku s nápisom: Dovidenia v pekle! A túto sošku by som povesil na strom v tesnej blízkosti toho kríža, alebo by som ju položil priamo na ten kríž. (Už ani nemusím hovoriť o tom, ako by zareagoval niekto z pozostalých, ktorý by prišiel ku krížu zapáliť sviecu, prípadne položiť kyticu…)

Milí čitatelia, síce neviem, aký názor vy zaujmete k tomu, čo chcem kritizovať, ale myslím si, že kríže vedľa ciest by nemali byť. Podľa mňa nebožtíkovu pamiatku si treba uctiť krížom na cintoríne, a nie tam kde skonal.

Veď si len predstavte koľko obetí prichádza na cestách ročne, a ak by všetci stavali kríže na týchto miestach, kde prišli o život ich rodinní príslušníci alebo priatelia, tak by sme, čo nevidieť mali vedľa našich ciest hotové nie stromoradie, ale krížoradie. 

V poslednej dobe pribúdajú hlasy, ktoré vyzývajú kompetentných ľudí, že stromy vedľa ciest by sa mali vypíliť – lebo sa už často stáva, že do nich vrážajú auta, ktoré vybočia z ciest.

Takže aj tie kríže môžu byť pre vozidla nepríjemným stretom, ak sa neudržia na ceste a narazia do krížov podobne ako do stromov, ktoré rastú vedľa ciest.

 Stačilo by, aby bol na ceste ľad a niektorý vodič by mohol so svojim vozidlom skončiť práve na tomto kríži.

Stačilo by, aby bol na ceste ľad a niektorý vodič by mohol so svojim vozidlom skončiť práve na tomto kríži.

 Ceduľa za krížom umiestnená na strome je podľa mňa prinajmenšom nehumánny spôsob...

Ceduľa za krížom umiestnená na strome je podľa mňa prinajmenšom nehumánny spôsob…

 

 Bez komentára...

Bez komentára…

Záverom už snáď len toľko: ak by sa nedajbože prihodilo niečo podobné v mojej rodine, že by niekto prišiel o život podobným spôsobom – ako to opisujem v blogu, – tak by som bol zásadne proti tomu, aby moji rodinní príslušníci dali postaviť kríž na mieste kde by skonal – čiže vedľa cesty. A ak by aj napriek môjmu nesúhlasu tam dali ten kríž postaviť, tak by som ho o niekoľko týždňov z toho miesta odstránil. (Lebo ako je už zvykom, aj niekoľko dni, či týždňov po pohrebe chodievajú pozostalí na tieto miesta takmer denne, no ak by som kríž odstránil neskôr, tak už by nemohli tvrdiť, že som to spravil ja.)

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Súd poslal zakladateľa kryptomenovej burzy FTX na 25 rokov do väzenia

28.03.2024 17:13

Pred kolapsom v novembri 2022 bola druhou najväčšou kryptomenovou burzou na svete.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648527x
Priemerná čítanosť článkov: 5192x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy