Založ si blog

90 percent Rusov odmieta neskorší odchod do dôchodku

Poznám ruskú náturu, preto verím, že ich včerajší protest v Moskve nebol posledný a že budú protestovať dovtedy, kým svoj cieľ nedosiahnu.

Škoda, že to isté nemôžem napísať aj o Slovákoch. Slovák si nechá ešte aj drevo rúbať na svojom chrbte a zobudí sa možno až vtedy, keď politici začnú schvaľovať vek odchodu do dôchodku zaokrúhleným číslom 70.

v Moskve sa včera zišlo viac ako 12-tisíc ľudí na povolenej demonštrácii proti zámeru vlády zvýšiť dôchodkový vek. Pri akcii sa objavili aj veľmi kritické výzvy, jednou z nich bolo odvolanie premiéra Dmitrija Medvedeva. Avšak protestanti svoje požiadavky stupňujú aj rozpustením Štátnej dumy, dolnej komory parlamentu – tá ten kontroverzný vládny návrh zákona o dôchodkovej reforme schválila 19. júla. Zákon počíta s postupným zvýšením veku odchodu do penzie. (Schválili ho hneď v prvom čítaní). Momentálny stav je taký, že u mužov do roku 2028 by mal vzrásť z terajších 60 rokov na 65 a u žien do roku 2034 z 55 na 63 rokov. (Druhé čítanie v dolnej komore má byť až na jeseň.)

Protestujúci účastníci niesli so sebou viacero transparentov a jedným z nich bol aj tento: „55 rokov a ani o minútu dlhšie“.  Ale nechýbali tam ani tieto heslá: „Nie penzijnej genocíde“ alebo „Preč s medveďou vládou a Dumou“. (Podobné akcie ako prebiehala tá v Moskve sa konali v sobotu ešte v ďalších 50tich ruských mestách.) Zdroj: https://www.etrend.sk/ekonomika/

Môj názor: Myslím si, že s tými 55timi rokmi to protestujúci Rusi mierne prehnali, ale z mojich vlastných skúsenosti ich viem pochopiť. Sám som odpracoval 38 rokov a mnoho z nich to boli práce na prevádzkach hutníckeho gigantu do ktorých sa zamestnanci príliš nehrnuli – jednak boli vysoko rizikové a bola v nich aj veľká prašnosť a hluk. (Neraz nepomohli ani tlmiče hluku.)

Podmienky v akých som pracoval boli často na hranici únosnosti – preto som sa rozhodol odísť do predčasného dôchodku. Odchádzal som ako 57 ročný, ale ak by som tam pracoval ďalej, tak s určitosťou by som to do tých 62 rokov nedotiahol. Buď by som skolaboval priamo na pracovisku, alebo v tom horšom prípade by som dostal taký infarkt, že by ma z neho už ani 10 záchranárov nevrátilo k životu.

Ak by som vo firme pracoval ešte ďalších 5 rokov, tak celkom určite by som už tu takto nesedel pri počítači, ale môj popol s urnou by bol uložený v krematóriu. :-(

Ak by som vo firme pracoval ešte ďalších 5 rokov, tak celkom určite by som už tu takto nesedel pri počítači, ale môj popol s urnou by bol uložený v krematóriu. 🙁

Zamestnávateľ sa snažil šetriť na každom kroku, hlavne preto, aby vrcholový manažment mal čo najväčšie odmeny – ľudia a ich drina na prevádzkach im mohla byť ukradnutá. Ak sa poniektorí z nás sťažovali, že to tak donekonečna nemôže fungovať, že neustále znižujú stavy, no zároveň po nás požadujú odviesť tú istú prácu, akú sme sotva stíhali, keď nás bolo min. dvojnásobne viac. (Doslova nás už bolo podstav.)

Politici sa oháňajú argumentom, že vek na odchod do dôchodku sa jednoducho zvýšiť musí lebo o pár rokov nebude toho, kto bude robiť na dôchodky. Lenže podľa mňa je toto tvrdenie veľká lož. Politici by sa skôr mali postarať o to: aby nebola vysoká nezamestnanosť, aby bola vyššia najnižšia mzda – aby zamestnanci mohli dostávať za svoju poctivo odvedenú prácu aj vyššie mzdy – podobne ako je tomu v Rakúsku alebo v Nemecku – tým pádom by sa aj štátna kasa podstatne viac naplnila a bolo by aj na dôchodky. Na druhej strane, ak schvália odchodový vek do dôchodku trebárs na 65 rokov pre mužov, tak si dovolím povedať, že tým pádom sa už ani nebudú musieť zaoberať s problémom, či budú nejaké peniaze na dôchodky?! – Mnohí pracovníci po odpracovaní toľkých rokov sa už ani dôchodku nedožijú.

Ak politici chcú silou mocou navýšiť vek odchodu do dôchodku, tak dávam návrh: aby tých 65 rokov platilo iba pre úradníkov a technickohospodárskych pracovníkov, ale pre ľudí, ktorí pracujú v poľnohospodárstve v strojárstve a hutníctve nech ponechajú iba tých 62 rokov lebo aj to je už pre nich veľká záťaž…

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671107x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy