Založ si blog

Iba leniví ľudia sa oháňajú príslovím, že: Športom k trvalej invalidite

Ľudia, ktorí sa radi oháňajú výrokom – športom k trvalej invalidite, sú podľa mňa obyčajní lenivci.

Odmalička som bol veľmi aktívny, často som chodieval do prírody hoc len na krátke túry a veľmi rád som behával, nie veľa, ale tak od 3 do 5 kilometrov. Cez leto som často plával a dosť často som chodieval s otcom a bratmi do lesa zbierať hríby.

Keď som dospel naplno som sa začal venovať turistike (zaregistroval som sa v turistickom oddiely) a 13 rokov som brázdil po všetkých horských turistických chodníkoch na Slovensku a v Čechách, ale zúčastnil som sa aj na 10 dňovom turisckom pochode v Rumunských Alpách. A v 81 prvom roku som bol účastníkom 26 dňového cykloturistického zájazdu po škandinávskych štátoch – Švédsko, Dánsko, Fínsko a Nórsko. (Mimochodom v 80tých rokoch som 7 krát zabehol košický MMM). Potom ma to začalo ťahať ku kolkom, a tak som začal hrávať kolky –  tým som sa venoval cca 25 rokov (z toho súťažne zhruba 18 rokov).

Keď som skončil s kolkami, moje športové aktivity (akými boli beh, plávanie a cyklistika) som začal postupne obmedzovať a to tak, že som sa začal viac venovať rodine. No vďaka lenivosti aj keď sa našiel čas venovať aspoň niektorej z menovaných aktivít, tak som sa už k takejto činnosti nevedel odhodlať. Zároveň som začal priberať a postupne to išlo dole kopcom aj s mojim zdravotným stavom, totiž bol som často prechladený a len málokedy bolo tak, že som nemal chrípku. Preto som si povedal, že s tým musím niečo robiť (a hlavne, keď už som bol na predčasnom dôchodku), tak som sa opäť začal naplno venovať mojím športovým aktivitám z mladších liet a musím povedať, že odvtedy sa cítim ako keby som mal min. o 20 rokov menej, takisto som nemal žiadne vážnejšie zdravotné problémy (a ak aj nejaké boli, tak len preto, že sa to na mňa /a aj na manželku nalepilo z našich vnučiek, lebo keď boli choré, tak nám ich naše dcéry zverovali do opatery).

Takže posledných takmer 9 rokov chodievam takmer denne na pešie prechádzky do lesa a najviac, keď je hubová sezóna. Takisto často chodievam plávať. V zime chodievam na 15-20 kilometrové prechádzky na bežkách po turistických chodníkoch v okolí po Košických lesoch (občas volím aj dlhšie trate do 35 kilometrov. A počas jari a leta si tie trasy často premeriavam na horskom bicykli.

Záverom chcem povedať len toľko, že ak niekto verí, že šport vedie ľudí k trvalej invalidite, tak sa veľmi míli. Čo nevidieť budem mať 65 rokov a keď sa pozriem na niektorých mojich rovesníkov, ktorí často vysedávajú v čakárňach u svojich obvodných lekárov, tak takému spôsobu života sa zďaleka vyhýbam, najmä ak vidím ako sa poniektorí z nich „kŕmia“ desiatkami kadejakých tabletiek, tak takýto život zásadne odmietam – napchávať sa chémiou, ktorej aj tak máme vôkol seba až príliš veľa.

PS

Dávam sem zopár fotografii z mojej včerajšej cykloturistiky (dúfam, že nie poslednej) z Košíc na Prednú Holicu k chate Lajoška a späť. (Celkovo som spravil 34,6 km).dscn4487 dscn4498 dscn4495 dscn4496 dscn4499 dscn4500 dscn4501

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7671548x
Priemerná čítanosť článkov: 5208x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy