Založ si blog

Jej prvým slovom bolo slovo – hasiči

Neviem, či je to pravda, ale hlavne muži zvyknú tvrdiť, že keď boli malí, tak chceli byť smetiarmi alebo hasičmi…

Jedno, čo skutočne viem – tak ja som smetiarom nechcel byť a v mojej rodnej obci som síce strašne rád chodieval pozerať na hasičské súťaže, ale na ZDŠke som sa do žiadneho hasičského družstva nehrnul… „krpcov“ tí vyšší a hlavne tí so širokými lakťami medzi seba nebrali, no moja 2,5 ročná vnučka svoje budúce povolanie má už teraz takmer „isté“…

Aminkiná prvá exkurzia na hasičskej stanici

Aminkiná prvá exkurzia na hasičskej stanici

Fotogr.0105 Fotogr.0106 Fotogr.0107 Fotogr.0108

Jej prvé slovo, ktoré vedela zrozumiteľne povedať bolo hasiči, a odvtedy jej môžu byť ukradnuté všetky bábiky a plišáky, ba dokonca ešte aj celkom zachovalé barbiny po našich dcérach.  Tá by sa vôbec nenahnevala ak by mala celú detskú izbu plnú hasičských áut a sanitiek, ktorých má aj tak neúrekom.

Teraz, respektíve v čase, keď ju dcéra začala pomaly odvykať od kojenia a vnučka už nebola „príliš závislá“ na svojej mame, tak som sa dcére ponúkal, že ak bude voľajaký problém a nebude ju môcť dať do škôlky, tak len nech mi to dá vopred vedieť a ja sa veľmi rád budem vnučke venovať…

Včera mi dcéra zavolala, že dnes pôjde ráno do školy, čiže do práce trochu skôr a nebola by rada, aby musela budiť malú, takže by bolo dobre aby som k nej prišiel a neodvedie ju do škôlky. (Pamätám si až príliš dobre aké muky sme spolu s manželkou prežívali, keď sme takto včasne ráno museli vodievať do škôlky naše dcéry a preto, čo som nemohol dať mojim dcéram, keď boli malé, tak sa snažím dohnať to aspoň na ich deťoch, najmä teraz, keď som už na predčasnom dôchodku a času mám na rozdávanie).

Musím však poznamenať, že s malou Améliou som už takto strávil zopár dní, ale dnešnú noc sa príliš nevyspala a preto bola dosť umrnčaná a o tom, že zostane celý deň so mnou nechcela ani počuť. Dcéra už bola rozhodnutá, že ju berie so sebou, keď mňa napadla spásonosná myšlienka a tak som vnučke povedal: vieš čo? My dvaja pôjdeme navštíviť hasičskú stanicu a budeš môcť celkom zblízka vidieť všetky hasičské auta priamo v ich garážach… Toto zabralo hádam lepšie ako rybárovi tá najlepšia návnada na udici a hneď bolo po plači a zabudla aj na mamu. Za 15 minút sme už boli vychystaní, no o trochu sklamania sa nám postaral jeden z ujov hasičov priamo na ich stanici. Chvíľu nato, čo sme k nej dorazili – jeden z hasičov sa vyšiel pozrieť von do skrinky s ističmi hlavného elektrického rozvodu – asi im vyhodilo nejaký istič, po jej skontrolovaní som sa ho spýtal, či by sme sa mohli spolu s vnučkou isť pozrieť do ich dvora na ich hasičské auta lebo ona takmer nič iné nepozerá ako videa o hasičoch a kdekoľvek započuje sirénu, tak okamžite mi zvestuje, že sú to buď hasiči, policajti alebo sanitka. (Dokonca aj rozprávkové knihy v jej detskej izbičke sú väčšinou o hasičoch). No ten pán nám povedal, že teraz tam nemôžeme, aby sme prišli až poobede okolo 15 hodiny. Smutný pohľad mojej vnučky mi naznačil, že ak nás nechcú niekam pustiť dverami, tak tam vlezieme „oknom“. A mali sme šťastie, sotva ten hasič zaliezol do jednej z garáži, tak sa začala otvárať hlavná brána stanice a z dvora vychádzalo hasičské dispečerské vozidlo, nato som si za bránou všimol štyroch hasičov ako debatujú pri jednom odstavenom hasičskom aute a tak som sa ich spýtal, či by sme sa s vnučkou mohli ísť popozerať na ich hasičské auta? Bez najmenšieho odporu nás pustili dnu a ešte nám poradili, aby sme sa držali pri skupinke školákov s pani učiteľkou, ktorí tam prišli iba niekoľko minút pred nami na exkurziu…

Neviem, či dva a polročnému dieťaťu utkvie v pamäti takýto zážitok z vysnívanej exkurzie na hasičskej stanici, ale jedno čo viem je to, že s najväčšou pravdepodobnosťou, tam budeme chodievať častejšie. Boli sme tam zhruba 1 hodinu, ale ak by sme tam boli aj 5 hodín, tak verím, že všetko ostatné jej mohlo byť naozaj ukradnuté a na mamu si spomenula len vtedy, keď som ju ukladal poobede spať. Ja jej totiž neviem rozprávať rozprávky tak, ako mama a ani jej neviem spievať uspávanky…

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7649483x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy