Založ si blog

Už iba pri pomyslení na obriezku mi behá mráz po chrbte

Keď som videl v televízii dokumentárny film ako kdesi v džungli domorodci vykonávajú obriezku malým chlapcom tuším ak dovŕšia vek štyri alebo päť rokov (lebo si to už presne nepamätám), tak som tých malých chlapcov ľutoval takou formou akoby to robili mne samému. Doslova sa mi to javilo ako drastický krvavý masaker. Viem, že oni to robia podľa svojich predkov a tradícii, ale mňa skôr trápi aj to, že naša civilizácia v porovnaní s nimi je na oveľa vyššej úrovni, ale takisto ubližujeme nevinným deťom a to malým dievčatkám. A keď to porovnám s ich obriezkou, tak si myslím, že je to voči našim malým bábätkám ešte oveľa krutejšie lebo my našim malým dievčatkám dávame prepichovať ich ušká v oveľa nižšom veku.

Na mojich rukách sa už usmievala, ale veľmi živo si viem predstaviť ako silno revala, keď jej prepichovali ušká kvôli náušniciam

Zhodou okolnosti sme dnes s mojou polovičkou oslávili 30 výročie sobáša. Naše dcéry nás milo prekvapili už tým, že sa k nám obe dostavili aby nám osobne pogratulovali, ale ešte milšie od nich bolo to, že staršia dcéra nám doniesla nádhernú tortu (osobne upečenú) na ktorej bola umiestnená naša svadobná fotografia. A, čo ma na nej najviac udivovalo, bolo to, že celá torta bola jedlá aj s tou fotografiou. Dcéra mi aj vysvetlila postup a metódu akou sa to robieva (no ja ak viem, že niečo také nikdy v živote nebudem robiť, tak to púšťam jedným uchom dnu a druhým von) a už ani teraz v tomto momente by som to nedokázal presne vysvetliť.

Mladšia dcéra nás veľmi milo potešila už tým, že k nám prišla aj so svojou 11 týždňovou dcérkou, no ostal som veľmi smutný pri pohľade na moju malú vnučku lebo malá náplasťou prelepené rany na uškách. Totiž dcéra s ňou dnes dopoludnia bola u lekárky aby jej mohla dať do uši náušnice. Hneď som si spomenul na to ako to bolo zhruba pred 27 – 28 rokmi ako som svoju polovičku prehováral aby netrvala na svojom rozhodnutí a aby sme nedávali prepichovať uši našim dcéram. No jej tvrdohlavosť zvíťazila, ale ten rev oboch našich dcér pri tomto zákroku si aj dnes pamätám tak, ako keby sa to iba včera odohralo a preto neviem pochopiť, čo týmto ľudia u nás získajú.

Veď, ak sa raz dievča rozhodne, že bude chcieť nosiť náušnice, tak si tie uši sama nechá  prepichnúť a bude to jej vlastné rozhodnutie, ale takéto trýznenie malých nevinných bábätiek jednoznačne odsudzujem.

Až nám bolo ľúto takú nádhernú tortu rozkrájať. Škoda, že sa nedá odložiť na pamiatku, ale ešte, že sú dnes moderné fotoaparáty, ktoré nám umožnia takúto parádu zvečniť.

 

 

 

Ak si ešte predstavím to, že v niektorých krajinách robia obriezku aj malým dievčatám, tak ak by sa niečo také robievalo aj v našej krajine a také niečo by chcel niekto urobiť mojim dcéram, tak prvé, čo by som urobil, by bolo to, že v žiadnom prípade by som k tomu nedal súhlas. A ak by sa aj napriek môjmu nesúhlasu niekto pokúsil tento akt stoj, čo stoj urobiť, tak určite by bol on tým prvým, ktorý by bol niekde mnou obrezaný aby niečo také nemohol vykonať.

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Japan Nagasaki Anniversary Q A

USA žiadajú Čínu a Rusko, aby o nasadení jadrových zbraní rozhodovali ľudia, nie umelá inteligencia

02.05.2024 08:46

Washington vyzval Peking a Moskvu na pripojenie sa k záväzku, že o nasadení jadrových zbraní budú rozhodovať len ľudia a nikdy nie umelá inteligencia.

záchod, toaleta, WC, toaletný papier

Dostala pokutu za močenie na verejnosti, skončila na súde. Amsterdam po nátlaku žien vyčlení peniaze na záchody

02.05.2024 08:17

Radnica v Amsterdame po niekoľkoročnom nátlaku zo strany žien vyčlenila štyri milióny eur na výstavbu nových verejných záchodov.

oheň, kozub, kachle, plameň

Požiar dvoch obydlí v osade v Lipanoch si vyžiadal jednu obeť

02.05.2024 07:54

Jednu obeť si vyžiadal požiar dvoch obydlí, ku ktorému došlo vo štvrtok ráno v osade na ulici Za traťou v Lipanoch.

mikuláš černák

Černák stojí pred súdom a žiada prepustenie: Uvedomujem si skutky, ktoré som spáchal a hanbím sa za ne. Žiaľ, nedá sa vrátiť minulosť

02.05.2024 07:15, aktualizované: 09:55

Odporúčanie na prepustenie dostal od šéfa leopoldovskej väznice a priaznivé mal aj psychologické posudky. Prokurátor priznal, že muselo dôjsť k silnej resocializácii.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7677260x
Priemerná čítanosť článkov: 5212x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy