Založ si blog

Viac vrážd na Slovensku, potom sa aspoň niečo zmení k lepšiemu!

V poslednom období nadobúdam silný pocit, že tými hororovými filmami a hlúpym bulvárom je už väčšina obyvateľov tak zmagorená, že sa už ani nedokážu rozumne pozrieť na to aká je skutočnosť.

Pokiaľ by som si utvoril štatistiku z reakcii čitateľov k témam o neúnosnej situácii kriminality na Slovensku, tak by mi z toho vyšlo to, že skutočne sa niet, čo čudovať poslancom v parlamente, že sa nedokážu dohodnúť a schváliť také zákony, ktoré by zločincov skutočne trestali tak, (aby si už tí ostatní, ktorí ešte iba uvažujú o nejakých nekalých chodníčkoch) aby už  tá kriminalita v našej krajine nestúpala, ale práve naopak postupne zanikla úplne.

K tejto úvahe ma priviedol jeden článok, ktorý bol včera na titulke na tomto blogu PRAVDA.

Blogerka napísala: Nová brutálna vražda starenky, tu sa presvedčujeme…

Svojim článkom iba chcela poukázať na tú skutočnosť, že v poslednej dobe tá kriminalita narastá vysokým tempom. A už z reakcii v debate k článku sa dá vyvodiť, že niektorým ľuďom by pravdepodobne chýbalo to, ak by v našej krajine nedochádzalo k brutálnym vraždám lebo potom by ani nemali o čom kibicovať.

Veď posúďte sami, čo si mám pomyslieť o takejto reakcii blogéra: Odpoveď blogéra, či čitateľa: Insitné písanie ženy trpiacej stihomamom a naivnou predstavou o riešení problémov. Všade vidí zločincov.-:)))

Autorka článku mu chcela vysvetliť, čo svojim príspevkom chcela dosiahnuť a preto mu napísala nasledovné: Niekedy bola pomocná služba pri polícii, napr. keď zastavovali auta na cestách a pod., bolo to celkom zdarma. Boli to občania, ktorí mali dôveru. Teraz si asi nepochopil, keď prídu niekomu peniaze, tak asi za niečo. A keď je problém, tak sa rieši. Ja som napísala jedno riešenie. Ty máš asi iný názor, tak ho napíš! Kde nie sú zločinci, keď ja ich všade vidím. Občania by mali pokoj. Tam by nebola žiadna zmena. A potom ešte pokračovala: Poďakovala by som Ti. Poviem Ti jeden môj prípad. Presťahovala som sa do dedičstva s rodinkou. Družstevná kancelária bola na mojom pozemku. Užívali našich 10 ha. pôdy. Žiaden prenájom. Dali mi prácu dojiť kravy. Musela som brať všetko. Išlo to, keď som otehotnela, žiadala som sa preložiť na ekonomický úsek, bolo voľné miesto. Dali tam niekoho z ich rodiny. Mne dali lepšiu robotu, podľa nich ošetrovať ošípané. Vynášala som na kopec hnoja dve dosky a tlačila som smerom hore fúrik. No po niekoľkých mesiacoch som začala odpadávať. Žiadala som inú prácu. Nedostala som ju.

No na jej odpoveď zareagoval aj ďalší bloger týmto príspevkom: …a kde ich zoberieš, na 5 miliónov obyvateľov potrebuješ 5 miliónov vartášov….problém je inde. Sociálne podpory sa nemajú vyplácať na pošte a už vôbec nie v hotovosti. Iba kreditnou kartou a kumulatívne by pribúdali peniaze, každý deň 1/30 dávky. Nepáči sa im to? Tak nech si to neberú. To je dávka, nie plat. Je to pomoc od nás, nie naša povinnosť!

Konečne poštár nemá čo nosiť peniaze. Na peniaze sú iné ústavy, napr. banka. On má nosiť iba dopisy a pohľadnice. Lebo je to všetko iba zneužívanie tej chuderky poštárky . Lacná banka, žiadne náklady na ochranu. A keď ju zabije nejaký fetiš, najmeme novú. Na úrade práci je ich tisíce čo sa nechajú zabiť za cudzie peniaze. Od Slovenskej pošty je toto zvrhlosť najhrubšieho zrna!

A tu je vyjadrenie „obete“: Máš v mnohých veciach pravdu, len neviem pochopiť, že občania čo poberajú sociálnu výpomoc z daňových  poplatníkov, že sa neprihlásia na miestnych úradoch, že sme tu a chceme niečo za to pre občanov urobiť, aby bola zabezpečená bezpečnosť. Veď nie je možné len brať a nedávať. Pochopím, že nie je práca, ale aj toto je práca, ale odpracovať čo poberajú nemajú záujem. Umiera cit občanov, kde sa podela ta slušnosť, keď niečo dostaneš, tak poďakuješ. Tu nie je komu ďakovať? Lebo tú sú občania, ktorí na to čakajú, na bezpečnosť a bezpečnosť ich rodiny. Obce nemajú peniaze, dokonca na noc vonkajšie osvetlenie je vypnuté! Nehovoriac o tom, že keď občan nezaplatí na čas daň za psa, alebo inú bude pokutovaný. Nemalo by to byť aj opačne? Netreba dávať ešte ďalšie príspevky, obce nech ich využívajú, a nie si ešte žiadať na verejno-prospešné práce, čo už sa nenájde niekto, kto povie dosť, veď dostávaš, tak nastúp to odpracovať. Keď sú neschopné miestne úrady tak ich zlučovať do iných.

Vyjadrenie obhajujúcej blogerky: Toľko vrážd starých ľudí za „socializmu“ veru nebolo. To priniesol novodobý kapitalizmus. Radšej by som sa vrátila do starých časov, ako žiť v neustálom strachu a veľkej neistote.

Do tohto rozhovoru sa zapojil ešte ďalší diskutér: Určite nebol taký počet vrážd ako dnes. Objektívna informovanosť ľudí cez média bola za socializmu určite veľký problém. Veľa veci sa ľudia nedozvedeli a do čiernej kroniky sa aj v novinách dostalo len par informácii. Média nemali slobodu prejavu a ľudom sa oznamovali, len také informácie čo boli schválené z vyšších miest. Naviac aj prístup k určitým informáciám bol zložitejší a technika nebola na takej úrovni ako dnes. Vzrast zločinnosti je ale trend v celom svete. Ani v iných západných krajinách kde ľudia už majú dávno kapitalizmus sa v minulosti  nerobilo toľko zlých veci a násilia ako je to dnes. Vo väčšine krajín sveta počet trestných činov stúpa.

Nezáleží teda aký je v krajine režim, ale aký v krajine žijú ľudia. O aké hodnoty sa ľudia žijúci v danej krajine usilujú aj vo vzťahu k iným ľuďom. Totalitný režim aj vláda môže ovplyvniť veľa veci negatívne. To rovnako platí aj o demokraticky zvolenej vláde. Úpadok morálky. Dôležite je to či ľudia vedia prejaviť dostatok lásky.

No ani mne to nedalo akým štýlom odpovedal na jej vysvetlenie jeden z diskutérov a preto som mu napísal toto: vieš veľmi od srdca by som Ti tu napísal, čo si TY zač, no viem, že by som tým nahneval administrátora a preto radšej nič také nenapíšem, ale myslím si, že každý čitateľ už vie, čo by to boli za slová. Ale toto Ti napísať môžem: jedná poriadna po papuli by Ti neuškodila.

A ďalšiemu čitateľovi, ktorý tiež nie veľmi pozitívne hodnotil jej článok som napísal: aj ja zastávam ten názor, že by títo niktoši mali dostávať podporu iba na kreditné karty, ale toto je chybou nás všetkých ako národa, že tým, čo o tom rozhodujú nedávame zreteľne na vedomie to aby už konečne v tom parlamente schvaľovali tie veci a zákony, ktoré budú naozaj užitočné pre túto spoločnosť a nie také idiotiny, ako napr., že policajti majú so sebou nosiť samopaly. Veď keď budú aj naďalej riešiť v parlamente iba samé idiotiny, tak tu za chvíľu nerupne v bedni nejednému občanovi (viď príklad Devínska Nová Ves). Potom tu už policajtom ani samopaly nepomôžu!!!

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Praha / Policie CZ /

Do českého gymnázia násilne vtrhol neznámy muž, polícia evakuovala študentov

03.05.2024 10:20

Polícia neskôr na Twitteri (X) uviedla, že zadržala podozrivého.

Zuzana Dolinková / Robert Fico /

Dvestomiliónová injekcia pre nemocnice má vyriešiť ich nekončiace dlhy. Dolinková však nastavila pravidlá

03.05.2024 10:00

Ústavné zdravotnícke zariadenia sú zadlžené natoľko, že čelia žalobe Európskej komisie pred Európskym súdnym dvorom za neskoré platby.

Niger / Rusko /

Ruské jednotky vstúpili na leteckú základňu v Nigeri, ktorá hostí americké sily

03.05.2024 09:07

Krok ruskej armády stavia americké a ruské jednotky do tesnej blízkosti v čase, keď sa vojenská a diplomatická rivalita oboch krajín čoraz viac vyostruje v súvislosti s konfliktom na Ukrajine.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7678251x
Priemerná čítanosť článkov: 5213x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy