Medzi správaním potkana a Kisku žiadny rozdiel

3. marca 2020, kormidlo, Keď sa dvaja kohúti bijú na jednom smetisku

Potkan je aktívny a zároveň veľmi ostražitý a v prípade nebezpečia dokáže byť agresívny. A presne tak sa správa aj Kiska, hrozí mu basa, tak sa správa agresívne – pred parlamentnými voľbami si namýšľal, že ak založí stranu, tak voľby suverénne vyhrá a bude premiérom… dnes, keď sa karta obrátila, tak v denníku PRAVDA sa objavil článok: Odmlčí sa Kiska na niekoľko dní? – „Po oficiálnych výsledkoch volieb sa Andrej Kiska ukázal len v jednej televíznej diskusnej relácii. Pár dní nebude možné urobiť rozhovor s Andrejom Kiskom. Strana musí najskôr urobiť nejaké rozhodnutia,“ povedal Roman Krpelan, ktorý za stranu komunikuje s médiami.

Vyjadrenie Kisku v jedinej diskusii po volebnej noci – „mali sme vyššie očakávania a chceli sme dosiahnuť dvojciferný výsledok. Vošiel som do parlamentnej politiky, pretože hrozilo, že Smer bude vládnuť ďalej. Položil som si otázku, či tomu nemôžem pomôcť. Keďže Smer aktuálne skončil, za seba môžem povedať, že misia bola splnená. Vybudovali sme stranu, ktorá chce krajine pomôcť.“ – Zdroj: https://pravda.sk/– Autorka článku sa unáhlila lebo už o pár hodín sa objavil tento článok: Kiska povedal, že by si skôr vedel predstaviť vládu bez Borisa Kollára„O tom sa budeme musieť porozprávať s Igorom Matovičom,“ pokračuje Kiska – „chce vládu, ktorá bude mať morálny kredit a chce zastupovať aj záujmy strán, ktoré sa do parlamentu nedostali. Chce klásť Matovičovi otázky ohľadom štýlu vládnutia, prístupu vlády k hodnotovým otázkam či záväzností rôznych referend.“ – Zdroj: https://www.topky.sk/– Už len táto veta: „Kiska by si vedel vládu predstaviť skôr bez Borisa Kollára“ – ma poriadne vytočila – tak ten človek sa správa spôsobom ako keby on bol poverený zostaviť vládu – pritom do parlamentu sa ledva dostal aj to s odretými ušami… Kiska bude rád, keď ho Matovič do koalície vôbec zoberie, a nie, aby ešte on kládol podmienky s kým by chcel vládnuť. Matovičovi by som sa čudoval, ak by do vlády Kisku naozaj prijal… Matovič by mal skôr robiť také opatrenia, aby ten človek dostal konečne to, čo mu patrí a čo aj sám pred pár mesiacmi avizoval, že mu hrozí: Jeho vlastné slová adresované manželke a svojej dcére: hrozí mi basa 7 – 12 rokov za nelegálne obchodovanie s pozemkami a za krátenie daní.

Ešte začiatkom júla 2019 som napísal tento blog: Keď niekomu zachutila moc https://kormidlo.sk/ – v blogu som sa o Kiskovi vyjadril nasledovne: „Funkcia prezidenta sa mu málila, chce byť premiérom. Dokonca je presvedčený, že premiérom SR bude. Kiska tvrdí, že ide len o začiatok a 5 % preferencii jeho novej strany Za ľudí budú ešte rásť.“

Avšak politológovia mali iný názor, že premiérske kreslo pre Kisku je na míle vzdialené. Najviac ho dobiehajú jeho kauzy ako je: „daňový škandál s financovaním jeho prezidentskej kampane a pozemkový škandál, keď odmietol vrátiť pozemok, o ktorý popradský zubár prišiel podvodom a napokon Kiska prehral súd. Oba prípady vyšetruje polícia. Kiska robí na zdvihnutie preferencií aj zúfalé kroky, keď napríklad tvrdo kritizuje vládou presadzované znižovanie daní pre ľudí, firmy či nárast penzií. Tieto kroky majú podporu v koalícii aj časti opozície.“  Zdroj: https://pravda.sk/ – Kisku som už raz upozorňoval, aby nemal veľké oči, že ak založí novú stranu, tak vyhrá parlamentné voľby… 9. apríla 2019 som napísal tento blog: https://kormidlo/ – V ňom som napísal toto: „Kiska nejde do volieb vyhrať. Nato nemá tých 40 % preferencii, ktorými sa ešte nedávno oháňal, že podporujú vznik jeho novej strany, je to mýtus. V skutočnosti, ak má 9 % tak ešte aj tých je veľa. Kiska ide získať voliča, ktorý voliť nechodí, aby odtiahol čo najviac hlasov pronárodnej scéne a posilnil opozičnú koalíciu.“ – Takže nakoniec ešte aj tých 9 %, ktoré som mu predpovedal bolo príliš veľa. – O necelý týždeň neskôr, čiže 14. apríla 2019 som napísal tento blog: https://kormidlo/– V blogu som okrem iného napísal aj toto: „Pán Kiska nežijeme v rozprávkové. Vraj musíte prevziať moc. Voliči už mali možnosť presvedčiť sa za posledných 5 rokov komu majú veriť a komu nie, takže oni rozhodnú aj o tom kto bude mať v rukách moc. Takže radil by som Vám: Nemajte zbytočne veľké oči, čiže presvedčenie, že budete vládnuť. (Nelietajte v oblakoch, žite pri zemi).“ – Tvrdíte: „Som najdôveryhodnejší politik. Upierajú sa na mňa oči mnohých ľudí, ktorí mi veria. Je dôležité, aby tu vznikol nový politický subjekt, ktorý sa opiera o moju dôveru a moju osobu. – Určite chcem byť predsedom takejto strany. Vyberiem si takých ľudí, ktorí sa stotožňujú s mojimi názormi. Musí ísť o takých ľudí, s ktorými budem ja svoje hodnoty zdieľať. Som najdôveryhodnejší, mám podporu viac ako 60%.” – K jeho veľkej vízii som napísal: „Pán Kiska, nezabúdajte na staré známe Slovenské porekadlo: Nekrič hop, kým nepreskočíš…“

PS

Pán Kiska, dávam sem odkaz niektorých čitateľov z debaty k článku: Odmlčí sa Kiska na niekoľko dní?

Čo si o Vás myslia – napísali to vo svojich príspevkoch

  1. „Kiska by sa mal odmlčať navždy, nie na niekoľko dní. Slušný politik by to na jeho mieste už dávno urobil. To už aj mnohí smeráci sú na tom lepšie, ktorí tiež neodstúpili dobrovoľne, ale odstúpili až pod politickým nátlakom a pod tlakom verejnej mienky.“
  2. „mocibažný andrej dostal vo voľbách na frak a utrpel debakel, (chcel vyhrať videl sa ako premiér a prehral) všetci mali lepšie výsledky a ironicky aj Ps/spolu….aj keď sa priblblo usmieva, zatiaľ som nepočul žeby ponúkol funkciu….tak nech sa odmlčí naveky.“