Treba rátať s bochníkom chleba za dve eurá?

4. augusta 2022, kormidlo, Aj toto život prináša

Energie, doprava či náklady na sušenie pšenice sú enormné. Takže podľa odborníkov na jeseň by sme s takýmito cenami mali rátať.

Zhruba pred štyrmi mesiacmi som sa stretol s kamarátom, ktorý je odo mňa starší o 7 rokov (pred 45 rokmi sme pracovali 3 roky na tej istej prevádzke, ja ako zvárač, on bol elektrikárom). Keď sme začali spomínať na staré časy povedal som mu, že na svoj vek až príliš dobre vyzerá, že ja by som mu tipoval max. 60 rokov. Kamarát mi začal vysvetľovať čo spôsobilo to, že tak dobre vyzerá, hovoril, že už viac ako 5 rokov neje žiadne pečivo vyrobené z pšenice. Odôvodnil to tým, že v časoch, keď stúpal počet obyvateľstva na planéte, odborníci sa začali zaoberať tým ako taký veľký počet ľudstva nakŕmiť a tak vraj začali s pokusmi modifikácie pšenice, aby sa jej čo najviac urodilo. A toto vraj spôsobilo, že síce pšenice sa z roka na rok urodilo viac, ale dalo by sa povedať, že pre ľudský organizmus sa stala škodlivou…

Ako laik som sa nad tým nikdy nepozastavoval, no po rozhovore s kamarátom mi tie jeho slová často vŕtajú hlavou, čo ak ten môj kamarát hovoril pravdu? Pri našom stretnutí mi k tomu ešte povedal, že v minulosti kým bežne jedával rohlíky a pšeničný chlieb, tak dosť často mal zdravotné problémy týkajúce sa trávenia. Vraj sa to dalo pozorovať aj na jeho krvi, no odkedy prestal jesť pšeničné výrobky, nemá žiadne zdravotné problémy a zároveň dostal aj väčšiu chuť do života, svoj organizmus podporuje športovaním – beháva, veľa jazdi na bicykli, rád chodí do prírody, zbiera huby a v letných mesiacoch hodne pláva.

Ako som už uviedol, nie som odborník a je možné, že odborníci majú nato úplne iný názor, ale čo ak ten môj kamarát má pravdu?