Za smrť Patrika (†14) obvinili učiteľku

8. októbra 2020, kormidlo, Aj toto život prináša

Kde je logika? Topole, ktoré mali byť spílené už pred 20 rokmi, tak zato je na vine učiteľka, že zobrala žiakov do prírody na prechádzku?! Ak by zlomený konár usmrtil učiteľku – v takom prípade by bol kto na vine?

Uvediem príklad:

Takmer denne sa chodievam prechádzať do borovicového hája v našom meste, avšak keď sa prechádzam lesom, tak stále mám na pamäti, že okrem sledovania okolia predo mnou je potrebné všímať si aj koruny stromov, či z nich nevisia suché prelomené konáre, ktoré by mi mohli spraviť ujmu na zdravý, ak by na mňa niektorý konár padol. – Zhruba pred dvoma týždňami počas dňa fúkal silný vietor a na jednom strome sa zlomil suchý konár, ktorý zostal visieť doslova na vlásku, presne nad stredom chodníka po ktorom sa dennodenne prejde zopár desiatok ľudí, či už pešo, na bicykloch, ale aj matiek so svojim ratolesťami v kočíkoch…

Prelomený konár visel vo výške asi 6 metrov nad hlavami prechádzajúcich ľudí…

…sledujem ľudí a vidím, že mnohí z nich pod takouto „gilotínou“ prechádzajú bez toho, aby sa pozreli hore, neuvedomujú si, že nad ich hlavami je nastražená prírodná pasca, ktorá im – v lepšom prípade – môže spôsobiť úraz, ale v horšom prípade ich to môže aj usmrtiť. Preto som pár dní upozorňoval aspoň tých, ktorých som stretol, aby si pod tým stromom dávali pozor. Avšak zároveň som si hovoril, že najlepšie by bolo ten konár stiahnuť dole. (Mal by som výčitky, ak by to niekomu ublížilo, že som tak nespravil).

Dnes som sa rozhodol, že ten zlomený konár stiahnem dole, najprv som si uviazal krátke drievko na jeden koniec špagátu ako závažie a snažil som sa ho hodiť na ten visiaci konár tak aby som si ho omotal špagátom a tak by som konár stiahol dole, lenže môj pokus nevyšiel podľa mojich predstav – lebo konár sa prelomil na tom mieste kde bola moja špagátová slučka a konár zostal naďalej visieť na strome. – Tak som si pod stromami vyhľadal asi trojmetrovú haluz a ňou som tlačil visiaci konár do strán dovtedy kým sa neodrhol a nepadol na zem.

Zlomený konár vážil cca 5 kg, takže z výšky šiestich metrov, ak by padol niekomu kolmo na hlavu…

Nechcem si ani predstaviť, čo by sa dialo, ak by sa na tom mieste o pár dní prechádzala nejaká mamička so svojim dieťaťom v kočíku – a nedajbože by ten suchý konár (ak by som ho tam naďalej nechal) padol priamo na jej dieťa…čo by sa dialo potom? Súdili by aj tu matku za smrť jej dieťaťa lebo nemala ísť s ním na prechádzku do lesa?!