Keď som si prečítal čo odhalil Košičan, keď si vyžiadal záznam z krízového štábu, hlavne to akú dostal odpoveď, tak taká odpoveď by sotva niekoho uspokojila.
Zdroj: sokujuce-zistenie-kosicana – uviedol, že premiér sa niekoľkokrát nechal počuť, že „všetky opatrenia a usmernenia v súvislosti s novým koronavírusom, konzultoval s permanentným krízovým štábom. Ale, čo je najhlavnejšie žiadny záznam o tom neexistuje. Nezávislý poslanec Robert Schwarcz si od úradu vlády vyžiadal dokumenty k činnosti permanentného krízového štábu, okrem iného aj zápisnice zo zasadnutí štábu od jeho vzniku. A dozvedel sa, že „keďže krízový štáb nemá tajomníka, zápisnice sa nevyhotovujú,“
Nasledujúci zdroj : topky.sk – túto správu ešte doplnil: „V podstate neexistuje záznam, z ktorého vyplýva akýkoľvek záver krízového štábu, na ktorý sa premiér už tri mesiace odvoláva… Permanentný krízový štáb v podstate porušuje registratúrny poriadok a aj vlastný štatút, ktorý hovorí, že štáb musí mať tajomníka a ten musí vyhotovovať záznamy, ktoré musí podpísať predseda krízového štábu a až tak odovzdať premiérovi,“ tvrdí poslanec. Ten vraj chcel lepšie porozumieť rozhodnutiam krízového štábu, ktoré prezentuje premiér Matovič, ale aj iní jeho členovia, na tlačových konferenciách.
V debate k článku som napísal príspevok, ktorým som chcel vládu obhájiť tým, že v dnešnej dobe, keď sú média presýtené správami o pandémii a hlavne o dennodenných tlačovkách pána premiéra, tak nie je problém vyhľadať všetky správy krízového štábu o rozhodnutiach vlády a jej opatreniach voči šíreniu koronavírusu Covid-19. Lenže prehliadol som závažný detail, a to ten, že: „štáb nielenže musí mať tajomníka a ten musí vyhotovovať záznamy, ale tie musí podpísať predseda krízového štábu a až tak odovzdať premiérovi,“ tvrdí poslanec Schwarcz. –Takže premiér nariadenia voči pandémii vydával sám od seba bez podpisu predsedu krízového štábu. Takáto závažná vec sa nedá nazvať inak ako amaterizmus.
V súvislosti s článkom ma zaujal aj diskusný príspevok jedného z čitateľov: „Bez lekárskeho vyšetrenia a stanovenia diagnózy žiadna nútená izolácia nepripadá do úvahy podľa zákona, na ktorý sa odvolával minister vnútra a na základe ktorého bola štátna karanténa nariadená. Minister vnútra na svojej tlačovke obhajoval štátnu karanténu po jej zavedení cez ustanovenia zákona 355/2007 Z.z. o ochrane verejného zdravia a odvolával sa na § 12 ods. 2 písm f) a § 48 ods. 4 písm. n). Tieto paragrafy hovoria, že nútenú izoláciu môže nariadiť úrad verejného zdravotníctva osobám *chorým* na prenosné ochorenie a ktoré *odmietajú* izoláciu v domácom prostredí alebo v zdravotníckom zariadení. Z toho vyplýva, že ľudí, o ktorých sa nevie, či chorí sú alebo nie sú, nemožno automaticky izolovať v štátnej karanténe. Ak vláda koná tak, že to nemá riadne legislatívne ošetrené, tak koná v rozpore s Ústavou čl. 2, odst. 2 – „štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon“. Táto vláda rozvracia ústavný poriadok v krajine. – Čo z toho vyplýva pre premiéra Matoviča? Jednoznačne ešte má čo doháňať, musí mať na pamäti, že v našej krajine aspoň zatiaľ platí ústava – a on ako premiér sa musí takisto ako všetci občania riadiť ústavou.