Kočner uprene počúva a popritom si obhrýza nechty

15. januára 2020, kormidlo, aby sa Kuciakova vražda čím skôr vyšetrila?!

Aféra po dvoch rokoch konečne naberá obrátky a ako vidieť aj Kočnerovi už nie je do smiechu a pri výpovedí Tótha v pojednávacej miestnosti súdu si obhryzáva nechty…

Tóth sa s Kočnerom pozná od roku 1995. Ich komunikácia bola veľmi intenzívna, komunikovali o článkoch v časoch, keď bol Tóth novinárom.

Kočner sa vždy zaujímal o politiku. Stretávali sme sa a rozprávali napríklad aj o medzinárodnej politike. „Nestýkali sme sa však pravidelne, ale naše vzťahy boli priateľské,“ vypovedal Tóth.

Kočner vytvoril zoznam 28 novinárov, ktorých mali sledovať. „Marian Kočner mi potom priniesol obálku, v ktorej boli vzťahové diagramy k tým novinárom,“ hovoril Tóth. Tie si vraj odfotil a ostatné skartoval.

Na nákup techniky a kamuflážnych prostriedkov dal Kočner Tóthovi okolo 40-tisíc eur. „Všetky tieto finančné prostriedky som odovzdal Miroslavovi Kriakovi,“ hovorí Tóth.

Sledovanie Kuciaka prebiehalo nejaké 3-4 dní. „Miroslav Kriak mi potom povedal, že to nemá zmysel, pretože Ján Kuciak žije ako mních, že nemá žiadny spoločenský život. ide do redakcie, je tam 10 hodín, potom sadne na autobus, zje bagetu a ide domov, kde zapne miešačku“– opisuje Tóth.

„Marian Kočner sa mi sťažoval, že Ján Kuciak je voči nemu zaujatý a niekto ho voči nemu „naštepil“ a niekto ho proti nemu hucká. Keďže ja som nebol zaangažovaný v ochodných aktivitách Mariana Kočnera nevedel som ani o prevodoch na Donovaloch. Mal som tendenciu Marianovi Kočnerovi veriť a myslel som si, že môže byť novinár voči nemu zaujatý. Mal som pocit, že po roku 1998 sa Marian Kočner zmenil, žiaľ, mýlil som sa,“ – hovoril Tóth. Zdroj: https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/538979/

Veru, mýliť sa je ľudské, lenže v takých prípadoch potom bohužiaľ prichádzajú o život nevinní ľudia. Avšak, či už bol Kočner objednávateľom vraždy Jána Kuciaka alebo nie, tak už len za tieto špinavosti by si mal posedieť za mrežami aspoň 5 rokov.

Tóth hovoril aj o dovolenke na Kočnerovej jachte v Chorvátsku v júni 2017 – Parafrázoval slová Kočnera podľa nej. „Mal mu povedať, že keby sa fyzicky zlikvidoval a odstránil jeden novinár, všetci by sa zľakli a bol by pokoj.“

„Konanie Aleny Zsuzsovej, ako mi písala, ma utvrdilo v tom, že títo dvaja ľudia spolu zosnovali a objednali vraždu Jána Kuciaka,“ končí svoju detailnú výpoveď Tóth s jasným verdiktom. – Takže, ak sú Tóthove tvrdenia pravdivé, tak nepochybujem o tom, že doživotie Kočnera neminie.