Vianoce sa blížia a zlodeji „pracujú“ naplno

16. decembra 2018, kormidlo, Nikdy nepodceňujte zlodejov!

Presvedčil som sa, že ľudia pred Vianocami sú menej obozretní v tom, že si svoje veci menej strážia a práve tým nahrávajú zlodejom do karát.

Takmer denne chodievam na prechádzku do borovicového hája v blízkosti Popradskej ulice v Košiciach. A takmer niet dňa, aby sa v blízkosti toho lesíka nepovaľovali veci, ktoré boli odcudzené ich majiteľom. Minulý týždeň som tam v kríkoch videl pohodenú dámsku nákupnú kabelu a vedľa nej boli dámske zimné topánky z rifľoviny.

A dnes, keď som sa tam vybral na prechádzku pred štrnástou hodinou, tak cestou tam som vedľa chodníka ešte nevidel nič nového, ale keď som sa vracal naspäť domov, tak pod mostom, ktorý preklenuje cestu smerom na KVP som o 15:10 hod. zbadal pohodený ruksak, zips bol na ňom roztiahnutý, ale v ruksaku ešte bolo zopár osobných veci jeho majiteľa …

Predpokladám, že na tom mieste, čiže v blízkosti tohto mosta sa zlodeji činia v autobusoch MHD lebo iba pár metrov od tohto mosta je autobusová zástavka a ak zlodej niekoho v autobuse okradne, na zástavke vybehne z autobusu a trieli do spomenutého lesa …

Zhruba pred rokom som písal blog o tom, akí sú mnohí ľudia – hlavne mladí – pohodlní v tom, že si neuvedomujú ako zlodejom vychádzajú v ústrety práve tým, že si svoje osobné veci neodkladajú tak, aby ich zlodeji nemohli okradnúť, mám na mysli hlavne mobily a peňaženky. Sám som už desiatky takých ľudí upozornil, aby si mobil alebo peňaženku nenechávali v zadnom vrecku nohavíc – hlavne vtedy, keď im ešte aj vyčnievajú z tých nohavíc – lebo zlodeji práve na takú príležitosť čakajú.

DODATOK:

Vážení čitatelia, stratu tohto ruksaku som nechal zdieľať na FB na stránke: straty a nálezy – zdieľalo to 155 ľudí a včera večer po dvadsiatej hodine mi napísal správu jeho majiteľ. Celé znenie jeho správy a aj mojej odpovede som dal na FB: „Ďakujem všetkým ľuďom, ktorí zdieľali tento môj odkaz. Majiteľ ruksaku sa mi už ozval a napísal mi toto: „Pane, neskutočne ste ma potešili, je to sivý ruksak, vnútri je čiapka Košická záchranka, rukavice, možno tam bude ešte biely tablet a nejaké iné hlúposti.“ – No majiteľa ruksaku som musel sklamať lebo som mu oznámil, že práve ten tablet už v jeho ruksaku nebol.“ (Takže zlodejovi ako vidieť išlo práve o ten tablet). 🙁