Pracujem inak ako Kuciak

16. septembra 2018, kormidlo, Politika

Zaujal ma nasledujúci rozhovor s novinárom: „Písali ste mnoho investigatívnych reportáží o Rusku. Ocitli ste sa v nebezpečenstve?“

Jeho odpoveď: „Vždy som pracoval z Berlína. Ak by som bol v Rusku a išla by po mne polícia aj tajné služby, bolo by to veľmi nebezpečné. Každý, s kým by som sa stretol, by sa ocitol v nebezpečenstve. Písal som o Rusku, Gazprome, úplatkoch v okolí Vladimíra Putina. Hľadal som svedkov, sledoval som tok peňazí, to všetko zvonka. Je bezpečnejšie pracovať na takýchto témach, ak nie ste priamo v Rusku. Je to aj bezpečnejšie pre ľudí, s ktorými pracujem.“

Okrem iného tvrdil aj to, že nepíše o obyčajných ruských ľuďoch, ale píše o Putinovi.

Písal ako strávil rok reportážou o ruskom ministrovi telekomunikácií – zapleteného do korupcie, a aj o tom: „ako drážďanská banka posielala peniaze Putinovi, ako firma HP Putinovi pomohla k ceste do prezidentského kresla a k ovládnutiu ruských tajných služieb. Na to potreboval peniaze a tie mu poskytla HP.“

Ekonomická politika pomohla Putinovi a ľudia v jeho okolí rozkladajú demokraciu. Putinovi ľudia dostávali peniaze namiesto toho, aby ich dostával štát. (Firmy o tom vedeli, že sa to deje). „Vždy, keď som písal o korupcii v súvislosti s Putinom, išlo o západné firmy. Putin v 90. rokoch ako zástupca starostu Petrohradu udeľoval licencie na podnikanie v Rusku. Prečo bol zástupca starostu Petrohradu jediným zástupcom starostu v celom Rusku, ktorý mal takéto právomoci?“

Za Putinom išli mnohé firmy, dostávali licenciu na pôsobenie v Petrohrade a následne pôsobili v celom Rusku. Putina nikto nezastavil a takto získal peniaze, „vďaka ktorým sa mohol presunúť do Moskvy.“

„Tajné služby boli v tom čase v hroznom stave, Putinovi sa podarilo udržať si sieť ľudí z nich vďaka službám, ktoré ponúkal firmám za ich peniaze. Vďaka tomu sa mu podarilo presvedčiť firmy na Západe, že to zvládne a zabránil úradom v Moskve v tom, aby ho zastavili.“ Zdroj: https://svet.sme.sk/c/20914135/

Nepochybujem o tom, že poniektorí čitatelia mi tu budú vyčítať, že túto správu vytvoril bulvár na pošpinenie Putinovho mena.

Chápem, že aj medzi novinármi je dosť špinavcov, ktorí kvôli peniazom sú schopní tvrdiť všeličo, ale predsa len rozmýšľam o tom: Čo ak toto všetko je predsa len pravda?!