Bol Jakub Ježišovým bratom?

25. decembra 2017, kormidlo, Nezaradené

Už som počul mnoho vymyslených fám na túto tému, ale nedávno ma skutočne zaujal článok v ktorom sa píše, že profesori Texaskej Univerzity objavili kópiu tajných Ježišových zjavení jeho bratovi Jakubovi.

V prvej známej pôvodnej gréckej kópii heretického kresťanského písma sa popisujú Ježišove tajné učenia jeho brata Jakuba. (Objavená bola na Oxfordskej univerzite biblistami z Texaskej Univerzity v Austine.)

„K dnešnému dňu bol len malý počet textov Rukopisov z Nag Hammadi – zbierky 13 zväzkov kóptických gnostických textov objavených v roku 1945 v Hornom Egypte – nájdený v ich pôvodnom jazyku gréčtine. Ale začiatkom tohto roka vedci z UT Austin Geoffrey Smith a Brent Landau pridali do zoznamu ich objavov niekoľko gréckych fragmentov z piateho alebo šiesteho storočia Prvej Jakubovej Apokalypsy, o ktorej sa predpokladalo, že sa do súčasnosti zachovala iba v jej koptskom preklade.“ Zdroj: http://pc.zoznam.sk/novinka/

Ak mám byť úprimný, priznám sa, že verím v Boha, že niečo medzi nebom a zemou skutočne existuje. (Samozrejme tým nemyslím oblaky). To, čo tvrdí cirkev, tak to mi už pripadá skôr ako rozprávky, ale skutočne ma zaujíma: Ako je to v tom uvedenom článku naozaj myslené, či toho Jakuba volali Ježišovým bratom preto, lebo všetci učenci sa navzájom oslovovali bratmi, alebo bol jeho skutočným bratom??