Mal arc. Sokol počas svojich bohoslužieb aspoň raz na pamäti utrpenie Ježiša Krista?

10. januára 2013, kormidlo, Nezaradené

Možno v časoch, kým bol iba kňazom, ale, keď ho vysvätili za arcibiskupa, tak si myslím, že odvtedy  sa už jeho cesty uberali úplne iným smerom…

Arcibiskup Ján Sokol Autor: Ivan Majerský

Dovolím si tvrdiť, že ako arcibiskup ste učenie Ježiša Krista a jeho  utrpenie používali ako obyčajnú formulku, ale v skutočnosti sa vaše myšlienky točili iba o tom aby ste od veriacich získali, čo najviac finančných milodarov.

Pán arcibiskup, /tuším, že už bývalý/, keď sa nato pozerám z pohľadu, ako by som konal na Vašom mieste ja, ak by som bol arcibiskupom, tak by som od veriacich určite neprijímal žiadné finančné dary, ale usmernil by som ich, že ak chcú naozaj niekomu pomôcť, tak nech tie svoje peniaze dajú chudobným, ktorých je už teraz na Slovensku naozaj požehnane. A som presvedčený o tom, že aj Ježiš Kristus by skôr ocenil takýto Váš počin, než ten, ako ste to robievali.

Ilustračné foto: z krížovej cesty

V denníku Pluska na http://www.pluska.sk/spravy/ som sa dočítal, že Srholec sa o vašom účte vo Vatikáne vyjadril, že ste Zradili to, čo má byť sväté! Že máte slúžiť Bohu a žiť v chudobe! Vy ste napriek tomu priznali, že máte súkromný účet vo Vatikánskej banke. Načo Vám je? Môžu toto cirkevní hodnostári robiť? Kontroluje tieto peniaze niekto?

Srholec okrem iného uviedol ešte aj toto: „Ako nekompetentný ste sa ujali vedenia a využili moc na to, aby ste si pripútali a presvedčili ľudí, aby Vám nosili dary. Využili ste to na svoj osobný prospech“. A svoj rozhovor s redaktorom uzavrel Srholec týmito slovami: „Je to zrada toho podstatného, čomu máme slúžiť a čo nám má byť sväté.“