Konečne sa aspoň niečo rozumné pripravuje pre deti z Lunika IX.

4. júla 2012, kormidlo, Nezaradené

Deti z rómskeho sídliska sa už nemajú túlať po ulici, ale majú byť celý deň v škole. Riaditeľka tvrdí, že v škole im je dobre, no aby sa lepšie učili a správali, tak aj ich rodičia sa o ne musia doma starať!

Po 11-tisíc eur z eurofondov dostanú Základné školy Lunik IX od nového školského roka budú v projekte celodenného vzdelávania. Okrem iného bolo kritériom, že aspoň 20 % žiakov ZŠ je zo sociálne znevýhodneného prostredia. Zároveň bude počas projektu (2 roky) platiť dvoch nových pedagogických asistentov, ktorých musí škola prijať na dobu určitú do júna 2014. Asistenti budú musieť zapojiť aj rodičov, aby pomohli zlepšiť slabú dochádzku, učili sa s deťmi doma a dbali o ich hygienu.

Škola bude musieť od septembra robiť 22 hodín týždenne popoludňajších voľnočasových aktivít, zaviesť tri osvetové programy k tematike vzdelávania rodičov a detí, nové voliteľné predmety, či vytvoriť podmienky na doplnenie základného vzdelania žiakov, ktorí skončili povinnú školskú dochádzku v nižšom ako 9. ročníku, no ukončili minimálne 6. ročník ZŠ.

Nový didaktický balíček bude slúžiť žiakom v krúžkoch, do ktorých zapoja 28 pedagogických zamestnancov. Dvaja pedagogickí asistenti budú prijatí z Lunika IX a budú vykonávať činnosti súvisiace s projektom. Teraz majú v škole štyroch asistentov, pomáhajú v triedach a spolupracujú s rodičmi v terénnej práci. Tento nový projekt celodenného vzdelávania rómskych deti má byť od septembra v 200 školách na Slovensku. Projekt chystajú od minulého roka, má trvať najmenej do roku 2015 a stáť 27 miliónov z eurofondov.

Ilustračné foto. Autor: SHUTTERSTOCK

V tomto školskom roku navštevovalo voľnočasové aktivity 718 žiakov. K problémom tejto najväčšej základnej školy na Slovensku (má vyše 1 100 detí) patria absencie, správanie či prospech. Problémy s dochádzkou riešia s úradom práce a zriaďovateľom.

ZDROJ: http://kosice.korzar.sme.sk/c/6444685/

Čo je však hlavné a najpodstatnejšie: aby sa žiaci mohli lepšie vzdelávať, potrebujú aj výchovu a starostlivosť svojich rodičov, lebo aj keď podmienky v škole majú vytvorené v maximálnej miere, tak to neznamená, že rodičia sa už vôbec o svoje deti nemusia starať. (Česť výnimkám – majú totiž aj takých žiakov, ktorí počas celého školského roka nevynechali ani hodinu, lebo aj ich rodičia sa o nich starali.)

Konečne sa s týmto etnikom začne robiť aj niečo rozumné, hoci osobne to vidím tak, že rodičia týchto detí, (ktorí sú poväčšine nezamestnaní) budú mať o to viac času na plodenie ďalších deti.  Je to logické, veď tým, že ich deti budú v školách tráviť čas po celé dni, tak štát tých rodičov zároveň odbremení od starostlivosti o svoje deti a tým, že väčšina z nich žije práve z rodinných prídavkov na deti a z podpôr v nezamestnanosti, tak rýchlo sa postarajú o ďalšie prírastky, aby tých prídavkov mali čím viac…