Nižšie dane! Žiadny problém.

4. mája 2012, kormidlo, Nezaradené

Na Slovensku síce jeden problém máme a dosť podstatný, lenže tento problém sa akosi záhadne neodhodlala riešiť žiadna vláda a vyzerá to tak, že to takto bude pretrvávať aj naďalej.
Tým problémom je naša tradičná a národná byrokracia, ktorú v širokom svete asi tak ľahko nenájdeme.
Kým som v minulosti chodieval na starý daňový úrad v Košiciach, tak som si príliš neuvedomoval to, že koľko môže byť zamestnaných úradníkov v jeho výškovej budove a najmä koľkí z nich tam boli zbytočný, no tento rok, keď som navštívil nový daňový úrad na Rozvojovej ulici tak až tam som si uvedomil prečo my Slováci musíme platiť také nehorázne dane za akúkoľvek „hovadinu“, ktorú schválili poslanci NR SR.
Nová budova daňového úradu je síce „len dvojposchodová“, ale jej rozloha je väčšia ako ktorýkoľvek hypermarket v meste. Nezisťoval som presný počet kancelárii v tomto úrade, ale podľa toho koľko som ich minul kým som prišiel k tej „mojej“ na prvom poschodí, tak je ich tam len na jednom poschodí minimálne 50, takže spolu s prízemím a druhým poschodím je ich dohromady najmenej 150 a keď do toho zarátam priemer dve úradníčky na jednu kanceláriu, tak mi vychádza počet 300 úradníčok a v niektorých kanceláriách sú aj 3 alebo štyri úradníčky.
Keď to porovnám s počtom obyvateľov druhého najväčšieho mesta na Slovensku, tak by som si v duchu mohol povedať, že to možno ani nieje tak prehnané, ale to by podľa mňa nesmeli byť v meste ďalšie daňové úrady. No a tých ak sa nemýlim je ešte v Košiciach naozaj požehnane. A to už ani nejdem hovoriť o počte daňových úradov na celom Slovensku.