ŽSR – slovo kríza im nič nehovorí, taký pojem oni nepoznajú

11. apríla 2012, kormidlo, Nezaradené

Skutočne majú občania, ktorí využívajú služby slovenských železníc veriť tomu, že najvyššiemu manažmentu železníc naozaj záleží na tom aby bola spokojnosť na obidvoch stranách barikád?
Ak sa nad tým vážne zamyslím, tak mi to jednoznačne vychádza tak, že to tak naozaj nieje.
Veď za všetko hovoria fakty: Železničiari v hlavných železničných uzloch strážia odstavené vagóny pred bezdomovcami a drogovo závislými a iba v samotných Košiciach bude stáť daňových poplatníkov takáto služba necelých 6200 eur mesačne.
„Do odstavených vozidiel sa dostávajú cudzie osoby, ničia a znečisťujú interiér i exteriér vozňov, rabujú a devastujú majetok dopravcu a časť vonkajších náterov vagónov padne za obeť grafiťákom. Napríklad obnovenie náteru na jednom vozni stojí približne 16-tisíc eur. Problémom je, že vozne sa nezamykajú, lebo musia byť prístupné zamestnancom ZSSK, Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a externým dodávateľom, ktorí zabezpečujú čistiace a upratovacie práce“ – takto sa pred médiami vyjadril riaditeľ komunikácie ZSSK Alexander Buzinkay.
ZDROJ: http://kosice.korzar.sme.sk

Myslím si, že by bolo oveľa rozumnejšie do uzamykania vozňov investovať raz a poriadne ako každý mesiac dávať 6200 eur na ich stráženie. Nechce sa mi totiž veriť žeby sa v dnešnej dobe nedalo urobiť uzamykanie s prístupovým kódom pre zamestnancov, ktorí vozne upratujú.
GRAFIŤACI: Samozrejme chápem, že tie znetvorené vagóny grafiťakmi nepôsobia dobrým dojmom, ale čo by sa stalo ak by sa slovenské železnice rozhodli tak, že by prestali obnovovať nátery na vozňoch? Veď takmer vo všetkom si berieme príklad z Američanov a hoci som v Amerike nikdy nebol, ale vidím to v ich filmoch, že tento problém majú aj oni a či už na vozňoch alebo na uliciach a jednotlivých domoch je tých výtvorov po grafiťakoch strašne veľa a nikto ich neodstraňuje.

Myslím si, že tie spotvorené vozne grafiťakmi treba nechať /aspoň teraz počas krízy/ tak ako sú a tým pádom už ani grafiťaci nebudú mať kam nanášať svoje debilné výtvory. Totiž tým, že sa budú nátery obnovovať , tak týmto spôsobom budú grafiťaci ešte viac provokovaní k tomu, že tie obnovené vozne svojimi výtvormi znovu znetvoria.

No tieto rozhodnutia iba potvrdzujú tú skutočnosť, že železnice si tým hlavu nelámu a chýbajúce peniaze sa budú snažiť dostať späť buď zvýšením cestovného alebo znížením zamestnancov.
Ako príklad o zdražovaní cestovného poslúži samotný fakt, že vo Vysokých Tatrách ešte koncom minulého roka rozbehli petíciu na zníženie cestovného.
Našťastie pre cestujúcich petícia bola úspešná a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa s predstaviteľmi mesta Vysoké Tatry dohodla na znížení cestovného.

Železničná spoločnosť, tá by mala skutočne a vážne porozmýšľať nad tým, či by nebolo rozumnejšie investovať do uzamykania odstavených vozňov na veľkých železničných staniciach a to raz a navždy! Lebo  potom sa skutočne niet čomu čudovať, že predstavenstvo železníc hľadá spôsoby, ako a kde vytiahnuť vyššie poplatky od cestujúcich za ich prepravu, len aby nenarastala stratovosť slovenských železníc. A tá žiaľ neustále stúpa!