Ne – obyčajný vyžaduje detektor lži

7. februára 2012, kormidlo, Nezaradené

Igor, obyčajný človek sa riadi svojim „sedliackym“ rozumom, svojimi skúsenosťami a preto si neviem predstaviť nikoho z obyčajných ľudí, čo by si na kandidátku svojho hnutia dosadil bývalých politických skrachovancov.
Celé toto tvoje politické divadlo sa mi javí tak, že si medzi seba zobral skorumpovaných politikov s vopred vytýčeným cieľom a nadobúdam ten pocit, že si ich plánoval obetovať v rámci svojej kampane, aby si z toho vyšiel ako anti-korupčný víťaz. Nechce sa mi totiž veriť, že si už vopred nevedel, že Palka a Zajaca pred detektor lži nedostaneš. 
Teraz po ich prijatí do hnutia OľaNO vyhlasovať: „Zistil som, že si skôr chováme hadov na hrudi, čo sú schopní vymyslieť čokoľvek, len aby sa vymotali z toho, že nechcú ísť na detektor lži.“ – Pripadá mi to až príliš nelogické. Ty si veľmi dobre vedel akých hadov si si na kandidátku dosadil a nie je to tak dávno, čo som na jednom z mojich blogov napísal, že práve kvôli tomu, že si sa spolčil s týmito ľuďmi, už ani odo mňa nedostaneš môj hlas.
Za tých 22 rokov som sa už naozaj prejedol z tých červeno-modrých strán a hnutí a bol som rozhodnutý voliť nezávislých kandidátov, ale teraz …

Mimoriadne ma však zaujal postoj pána Zajaca na včerajšej tlačovke, keď prehlásil, že detektor lži považuje za principiálne neprijateľný: „Ak chce ísť niekto z politikov na detektor lži, hovorí jediné, že sa cíti podozrivý a chce sa z toho vyviniť.“
Veľmi zvláštny výklad pán Zajac. Myslím si však, že mnoho Slovákov si to vie vyložiť napr. aj takto: KTO JE ČISTÝ, TAK SA NEMÁ ČOHO OBÁVAŤ.