Založ si blog

Stál pri mne anjel strážny. . .

V Indii pred pár dňami sa stala nešťastná tragédia, mladú mamičku počas spánku uštipol jedovatý had, ona nič netušila a po zobudení nakojila svoju malú dcérku – napriek veľkému boju zdravotníkov o ich prežitie – obe zomreli. 🙁

Ja som pri dnešnej klasickej cyklotúre – z KVP na Prednú Holicu ku chate Lajoška – a späť – mal o niečo viac šťastia. Rozhodol som sa vykonať malú potrebu ďalej od chodníka medzi stromami. Sotva som si oprel bicykel o strom, začul som pod nohami šuchot lístia, pozrel som, čo sa deje a to bol had, ktorého som práve vyplašil z miesta na ktorom sa vyhrieval. Tak som vybral fotoaparát a natočil som si ho na video. (Nezamýšľal som sa nad druhom hada, možno to bola iba väčšia užovka – nie som odborník na hady – no pomyslel som si, čo ak je to zmija?)

V minulosti, keď som sa ako stredoškolák zúčastnil brigády na výsadbe mladých stromčekov v lese, tak s jedným mojim spolužiakom sme v blízkosti jedného starého a vyschnutého pňa zbadali vyhrievajúcu vretenicu. Ale odvtedy až dodnes som sa už so žiadnym hadom nestretol, preto po dnešnej udalosti ak pôjdem do lesa, tak stále ako prvú vec budem mať na pamäti hadov, a stále musím myslieť nato, že ich môžem kdekoľvek stretnúť…

Tým, že bol pracovný deň, tak som predpokladal, že počas mojej túry veľa turistov resp. cyklistov nestretnem. Iba občas nejaký mladý študent alebo študentka išli tiež tým smerom, ale niektorí sa už aj vracali z Jahodnej.

Za týmto odpočívadlom som naďabil na hada na videu.

Za týmto odpočívadlom som naďabil na hada na videu.

Bol nádherný slnečný deň a v duchu som si hovoril, že v Košiciach je hodne dôchodcov z ktorých je dosť takých, ktorí milujú turistiku, ale aj cyklistiku, no bohužiaľ iba jedného dôchodcu som stretol v blízkosti Jahodnej a ten sa už vracal späť domov. Tak som nahlas rozmýšľal, kde sa podeli tí seniori, že ani v taký krásny deň ich nevidieť v lese na prechádzke?! Hneď som si aj odpovedal takto: Možno sa obávajú, že naši lekári prídu o zamestnanie, ak budú mať málo pacientov, tak sa rozhodli tráviť svoj čas v čakárňach lekárov a počas tých 3 – 4 hodín, ktoré tam presedeli, kým na nich prišiel rad, tak si medzi sebou vymieňali názory na lekárov na ich postup liečby a hlavne na to, aké ten ktorý predpisuje lieky na ich hypochondrické choroby… A tak miesto toho, aby svoj čas trávili v prírode, ktorá je najlepším liekom, tak sa napchávajú medikamentmi, ktoré im síce jednu chorobu liečia, ale mnohé iné vyvolávajú. 🙁

Až o 16:40 už na spiatočnej ceste som stretol väčšiu skupinu cykloturistov na Kamennom Hrbe v blízkosti Banková

– dvaja z nich už vyzerali podstatne starší od ostatných, ale ako povedali, ešte sa len blížia k dôchodcovskému veku, takže po práci sa vybrali do prírody relaxovať...

– dvaja z nich už vyzerali podstatne starší od ostatných, ale ako povedali, ešte sa len blížia k dôchodcovskému veku, takže po práci sa vybrali do prírody relaxovať…

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 08:34

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7664735x
Priemerná čítanosť článkov: 5203x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy