Založ si blog

Hnus, a haldy odpadu pri veľkom upratovaní na Luniku IX.

Už pred 5timi rokmi som 19. apríla 2013 napísal blog ako nás Slovákov vnímajú v zahraničí a všetkých nás porovnávajú s Lunikom IX. – Práve toho som sa po celý čas najviac obával. Kompetentných ľudí som dlhé roky upozorňoval, že k tomu raz dôjde! Zdroj: http://kormidlo.blog.pravda.sk/2013/04/19/toto-vas-vytoci-v-zahranici-ukazuju-lunik-ix-ako-obraz-slovenska/ Zahraničné média prirovnali Lunik IX k slumom veľkomiest. „Lunik IX sa vďaka odpadkom a otrasným podmienkam, v akých ľudia na košickom sídlisku žijú, ocitol na zozname najhorších miest pre život.“ Autori na stránke memolition.com uviedli, že ide o „miesto vo svete, kde nikto nechce žiť, ale niektorí musia“ a vďaka fotografiám na tejto stránke si tak nezainteresovaný návštevník stránky môže ľahko urobiť nie veľmi pozitívny obraz o našej krajine…

Situácia na ktorú som v blogu upozorňoval sa na Luniku IX žiaľbohu každoročne opakuje už od roku 1990 🙁

Minulý týždeň začalo veľké jarné upratovanie  aj na Luníku IX v Košiciach. Kopy odpadu sa vŕšili najmä pri tzv. domoch kukuriciach na Podjavorinskej ulici, ale odpad likvidovali aj v ďalších lokalitách sídliska.

Čistenie a upratovanie robila spoločnosť Kosit s ťažkými mechanizmami a zaplatí to mesto. „V súlade so zákonom o odpadoch bolo v roku 2017 Okresnému úradu Košice, odbor starostlivosti o životné prostredie oznámené, že v danej lokalite je nezákonne umiestený odpad. Okresný úrad Košice zaviazal rozhodnutím z januára 2018 mesto Košice, aby v lehote do 30. júna 2018 zabezpečilo jeho zhodnotenie resp. zneškodnenie. Zatiaľ je predpoklad výšky finančných prostriedkov, ktoré bude potrebné na tento účel vynaložiť, do 40 000 eur,“ informovala hovorkyňa mesta.

V roku 2016 bolo mesto Košice „žiadateľom o poskytnutie podpory formou dotácie z Environmentálneho fondu na riešenie území s nezákonne uloženým odpadom, avšak v tomto prípade bolo zaradené do zoznamu nepodporených žiadostí.“

Starosta Lunika IX Marcel Šaňa sa vyjadril, že „okolie budú monitorovať kamerovým systémom, ktorý na sídlisko namontujú ihneď po odvoze smetí. Na neporiadnych obyvateľov budú prísni a budú im dávať aj finančné pokuty.“ Zdroj: http://www.topky.sk/cl/10/1710235/FOTO-Hnusu -na-Luniku-IX  – Pri tejto príležitosti mi nedá spýtať sa: Prečo sa to nedalo zariadiť oveľa skôr? (Napr. už aspoň pred 10 rokmi?)

V uplynulých dňoch sa skrášľovalo prostredie aj vo viacerých mestských častiach. Za účasti 13tich dobrovoľníkov sa vyzbieralo 15 metrov kubických odpadu – očista okolia sa uskutočnila na Viedenskej a Helsinskej ulici v Košiciach, „kde sa pravidelne vytvárajú nelegálne skládky komunálneho odpadu – predovšetkým od vyberačov kontajnerov.“ Zdroj: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20825338/kosicke-na-jar-upratuju  

Milí čitatelia, zdá sa vám, že takýto prístup k nelegálnym skládkam je normálny?! Z princípu som sa na takom upratovaní nezúčastnil – dokonca sa ani zúčastňovať nebudem!
Vysvetlím prečo: Rodičia ma od útleho detstva vychovávali tak, že som si nielenže nedovolil
len tak ledabolo odhodiť – či už nejaký papierik od cukríka, žuvačky a pod. – práve tam, kde som tie veci rozbalil… A toto mám v mozgu doslova zakódované. No zároveň ma takmer do nepríčetnosti vytáča, ak mnohých vidím robiť pravý opak – a tu už nehovorím iba o drobnom odpade, ale o komunálnom stavebnom odpade, ktorým sa zbytočne vytvárajú nelegálne skládky odpadu – a k tomu všetkému sa s tým takmer nič nerobí – možno na nejaké malé výnimky, keď mestskí policajti takýmto nespratníkom „naparia“ pokutu. (Tie úvodzovky pri slove naparia som dal zámerne, lebo také pokuty, aké sa za tieto priestupky dávajú,  sú úplne smiešne). Porovnám to napr. tým, že ak by bola pokuta dajme tomu 1 000 eur – tak takí ľudia by si už poriadne rozmysleli, či im to stojí zato robiť takýto neporiadok ?!

Takže – ako som už uviedol: z princípu na také upratovanie nechodím a ani chodiť nikdy nebudem! Policajti v tejto oblasti by mali byť oveľa aktívnejší! A okrem pokút by sa ešte mali vystavovať fotografie týchto nespratníkov na verejných priestranstvách! A raz za čas – dajme tomu 2 alebo 3 mesiace by mali úrady týchto ľudí písomne vyzývať, že sa musia zúčastňovať na takýchto brigádach! Lebo v opačnom prípade ich pokuta takisto neminie – a tá by mohla byť tiež poriadne vysoká.

P.S.

K mojim posledným článkom – zhruba šiestim – mi jeden diskutujúci pán nikdy nezabudol napísať príspevok: „A fotečky nebudú?“ (Totiž v niektorých článkoch som umiestnil zopár fotografii, keď som bol v tých dňoch na svojej obľúbenej cyklotúre…

Dnes popoludní som sa takisto vybral bicyklom na Jahodnú a aby som tohto pána nesklamal, tak tu do tohto článku vložím zopár fotografii z mojej dnešnej cyklotúri.

Tento milý manželský pár som stretol v blízkosti Bankova, vybrali sa na krátku pešiu túru na Kamenný vrch, oslovil som ich, že dnešné počasie je ideálne pre cyklotúru..., odpovedali mi, že toto majú naplánované na zajtra...

Tento milý manželský pár som stretol v blízkosti Bankova, vybrali sa na krátku pešiu túru na Kamenný vrch, oslovil som ich, že dnešné počasie je ideálne pre cyklotúru…, odpovedali mi, že toto majú naplánované na zajtra…

V čase, keď som išiel po červenej turistickej značke z Bankova na Jahodnú, tak už z diaľky sa ozýval rachot motorových vozidiel, hneď som si spomenul, že v takomto období bývajú: Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, tak som si tam spravil zopár záberov...

V čase, keď som išiel po červenej turistickej značke z Bankova na Jahodnú, tak už z diaľky sa ozýval rachot motorových vozidiel, hneď som si spomenul, že v takomto období bývajú: Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, tak som si tam spravil zopár záberov…

Tento pán sa práve chystal odletieť domov do českej republiky na košteti. :-)

Tento pán sa práve chystal odletieť domov do českej republiky na košteti. 🙂

Táto mladá pani so svojou dcérkou boli na Jahodnej so sojim tatíkom a čas si krátili stavaním "hradov" na pieskovisku, kým ich tatik sa venoval servisu áut ako motorový mechanik.

Táto mladá pani so svojou dcérkou boli na Jahodnej so svojim tatíkom a čas si krátili stavaním „hradov“ na pieskovisku, kým ich tatik sa venoval servisu áut ako motorový mechanik.

Prestávka k občerstveniu pod prístreškom zhruba 1 kilometer za Jahodnou smerom k Bankovú ...

Prestávka k občerstveniu pod prístreškom zhruba 1 kilometer za Jahodnou smerom k Bankovú …

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7665876x
Priemerná čítanosť článkov: 5204x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy