Založ si blog

Nepoučiteľní Slováci

Neviem, či sa niekto zamyslel nad tým, že prečo v poslednom období stúpol počet vreckárov? Ale ja sa tomu vôbec nečudujem. (Snáď nie som jediný, koho to riadne vytáča).

Nie som vreckár, ale takmer každý deň mám kopec možnosti niekoho okradnúť. Ak by som sa takýmto spôsobom živil, tak si dovolím tvrdiť, že ani by som nepotreboval dôchodok. Tento „biznis“ by uživil nielen mňa, ale aj moju manželku a bolo by z čoho rozdávať ešte aj našim trom vnučkám.
Kamkoľvek chodievam, či už do mesta – do parku, do obchodov, do nákupných centier alebo len tak s vnučkami na detské ihriská – v lete na kúpaliska – tak naozaj takmer všade – iba počas pár hodín, ktoré tam v priebehu dňa strávim – stretnem najmenej troch až štyroch ľudí, ktorí svoje mobily alebo peňaženky nosievajú priam vyzývavo tak, aby ich vreckári okradli. Niekedy mi už pripadá trápne ich osloviť, ale tým, že veľmi dobre sa viem vcítiť do role okradnutého – mňa zlodeji pripravili až o tri horské bicykle – pritom všetkom boli normálne uzamknuté, ale zlodeji jednoducho precvikli zámky. Dokonca pred 12-timi rokmi aj moju staršiu dcéru pripravili vreckári o 6000 korún v autobuse. Takže naozaj koho stretnem – či dámu alebo muža – ak vidím, že im vyčnievajú v zadnom vrecku mobily alebo peňaženky – prípadne dámy majú roztvorené kabelky, že do nich stačí iba siahnuť rukou – tak všetkých na to upozorním, že takto nezodpovedne dávajú vreckárom príležitosť, aby ich okradli! Samozrejme všetci sa mi zato, že som ich upozornil poďakovali, ale poniektorí mali smiešnu výhovorku, že oni o tom vedia, ale, že dávajú pozor…

Čerstvý príklad mám zo včerajška: Za obedom som sa vybral bicyklom do lesa na túru a hneď za sídliskom som zbadal pred sebou mladého asi 35 ročného pána, ktorý si vykračoval do lesa na prechádzku, hneď som si všimol vyčnievajúci mobil v jeho rifliach v zadnom vrecku.

Tak som ho oslovil: „pane tým, že svoj mobil nosíte takto v zadnom vrecku, tak tým umožňujete vreckárom to, aby vám ho ľahšie ukradli.“ Jeho odpoveď bola: „mne sa to nemôže stať, dávam si naň pozor,“ – tak som mu povedal už iba toľko: „aj mnohí tí, ktorých už vreckári okradli sa takisto vyjadrovali, že im sa to nemôže stať.“

Zhruba 2 kilometre pred týmto odpočívadlom som streto mladý pár vo veku asi 30tich rokov a aj ich som oslovil podobne ako toho pána tesne za sídliskom: frajer alebo manžel slečny/ pani mi odpovedal, že on pri sebe nemá mobil ani peňaženku, ale dáma mi povedala, že ona svoj mobil nosí v bočnom vrecku bundy, ktoré malo poklop a zároveň sa dotkla rukou vrecka. Potom mi obaja ešte na záver povedali, že majú s vreckármi skúsenosti a o to viac si už dávajú pozor...

Zhruba 2 kilometre pred týmto odpočívadlom som stretol mladý pár vo veku asi 30tich rokov a aj ich som oslovil podobne ako toho pána tesne za sídliskom: frajer alebo manžel slečny/ pani mi odpovedal, že on pri sebe nemá mobil ani peňaženku, ale dáma mi povedala, že ona svoj mobil nosí v bočnom vrecku bundy, ktoré malo poklop a zároveň sa dotkla rukou vrecka. Potom mi obaja ešte na záver povedali, že majú s vreckármi skúsenosti a o to viac si už dávajú pozor…

Myslím si, že okrem kúpalísk majú zlodeji veľkú príležitosť na odcudzenie cudzích veci na detských ihriskách, na ktorých sú mladé mamičky stále v strehu – majú oči doslova na stopkách – iba pre svoje ratolesti a nestíhajú mať pod dozorom aj svoje veci – a vreckári tam majú zelenú! Majú to ešte viac uľahčené, aby ich mohli okradnúť. Avšak takýto ľudia – nezodpovední voči svojmu majetku – si vôbec neuvedomujú, že zlodejovi – k tomu, aby ich okradol – naozaj stačí iba zlomok sekundy. (Nakoniec to dobre vidieť aj na policajnom videu v priloženom zdroji).

Zdroj: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20819062/  Zlodeji mobilov v akcii – polícia zverejnila video a varuje občanov pred dlhoprstými: „V jednom z autobusov MHD v Košiciach odcudzil z vrecka poškodenej dievčine mobilný telefón hneď po tom, čo nastúpila do autobusu. Krádežou bola poškodenej osobe spôsobená škoda vo výške 180 eur.“

Polícia po páchateľovi pátra a žiada o pomoc verejnosť, ak niekto spoznal podozrivé osoby, ktoré zachytil kamerový systém, aby volal na 158. „Zároveň vyzývame občanov k zvýšenej ostražitosti pri cestovaní v prostriedkoch hromadnej dopravy, aby si na svoje veci dávali pozor a nespustili ich z očí. Zlodejovi na krádež vecí stačí iba pár sekúnd, pričom tlačenica je vhodná príležitosť pre potencionálnych páchateľov, aby uskutočnili svoj zámer.“

P.S.

Vážnejšie som sa zamyslel nad touto vetou: „ak niekto spoznal podozrivé osoby, ktoré zachytil kamerový systém, aby volal na 158.“ – To skutočne polícii nestačí videozáznam?! Nebude to iba tým, že tí zlodeji sú trošku inej pleti ako občania majority? Nepochybujem o tom, že ak by mňa nasnímala kamera v takej pozícii – ako tých zlodejov, tak som stopercentne presvedčený o tom, že v tom prípade by polícia nikoho nežiadala o pomoc aby volal na 158. (V priebehu niekoľkých minút by vtrhli kukláči z NAKA do môjho bytu a v putách by ma odviezli na prokuratúru resp. pred sudcu).

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648810x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy