Založ si blog

Ako sa budovalo v Rusku – komunistické poľnohospodárstvo

Príbeh o tom, ako zúfalstvo robilo z matiek kanibalky. Hladomor a násilie. To všetko obsahuje príbeh tatárskej ženy Zulejky, ktorý opisuje, ako sa budovalo komunistické poľnohospodárstvo.

Foto: https://www.google.sk/

Foto: https://www.google.sk/

„Boli to príšerné časy. Mal si už tri roky, jesť si chcel ako dospelý. Prsia si mi vysal bezozvyšku – koľko len tam bolo toho riedkeho mlieka! Pre teba primálo. A tak si ich nepríčetne tlačil, trhal zubami, ešte chcem, ešte. Ale už v nich nič nebolo. Daj mi chleba, prosil si. Kde by som vzala chleba? Ku koncu leta sme všetku slamu zo strechy zjedli, všetky kobylky v okolí pochytali.“

Guzel Jachinová dokázala položiť na papier taký opis hrôz a nešťastia tak, že sa jej to podarilo zhromaždiť aj v jej prvotine Zulejka otvára oči.

„Mladá rusko-tatárska spisovateľka v nej opisuje hladomor bez toho, aby z neho niekoho priamo obviňovala, uvádzala ho do politicko-historických súvislostí a vysvetľovala, prečo a kedy hospodári v celom Rusku prišli o obilie, dobytok aj vieru v lepšie zajtrajšky.“

 

Foto: https://www.google.sk/

Foto: https://www.google.sk/

 

 

 

 

 

 

 

 

„Zostala som s vami štyrmi sama. Ty si mal aspoň moje mlieko, ale tí starší nič. Neopováž sa na to ani pomyslieť. Počuješ! Tisíckrát som ti to opakovala, a poviem ti to tisíc prvý: Ja som ich nezabila. Sami zomreli. Hladom. Mlieko som im nedávala, to je pravda. Všetko, čo vo mne bolo, som do poslednej kvapky nechávala pre teba. Oni zoslabli a ty si zosilnel. Potom umreli. Počuješ, synku! Nie, my sme ich nezjedli. Pochovali sme ich! A, že nemajú…“

Viac sa dozviete tu: https://komentare.sme.sk/c/20679886/

Veľmi dobre a výstižne sa k tomu článku vyjadril jeden čitateľ týmto príspevkom: „Najhoršie je, že väčšinu a možno ešte hroznejších príbehov, od umučených ľudí, sa už nedozvieme.
Sovietski ľudia trpeli a trpia zločinmi komunizmu a stalinizmu. Najhoršia je tá ich zmenená mentálna výbava, že bez silného lídra to nejde.“

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648792x
Priemerná čítanosť článkov: 5193x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy