Založ si blog

Môžu poľovníci obísť systém v dodávke diviny?

Neviem, ale istý čas som mal v jednom prípade podozrenie, že sa to dialo obchádzaním zákona?!

Predpoludním 16.2.2017 (pred 10 hodinou) som sa vybral na bežkách na Predné Holisko k chate Lajoška (908 m.n.m.) a vedľa zadnej brány  reštaurácie Zlata podkova (nad sídliskom KVP) stála terénna lesnícka dodávka štátnych lesov a dvaja zamestnanci (s najväčšou pravdepodobnosťou štátnych lesov) z tej dodávky  vykladali plastovú nádobu čiernej farby s krytom  (jej objem bol cca 50 litrov), takže tým, že bola nádoba zakrytá tak som nevidel, čo v nej niesli, no jej obsah určite nebol ľahký lebo obaja mali čo robiť, aby ju do reštauračného zariadenia zaniesli bez toho, aby si aspoň na chvíľu oddýchli).

16807345_1542658295762435_4488442270037430284_n

Na tomto mieste na ktorom stojím, stála tá lesnícka dodávka….

 

Napadlo ma, či v tej nádobe v tvare kvádra nebola divina?!  Totiž v minulosti, keď som dosť často chodieval do lesa, tak takmer zakaždým som tam stretol resp. videl srnky, ale naposledy v tomto roku som ich videl niekedy koncom januára a odvtedy až do toho 16.2. 17 už nie.  Ale stalo sa, že akoby mi to prozreteľnosť chcela vyvrátiť (totiž mal som podozrenie na tých dvoch zamestnancov štátnych lesov, že asi dodávajú do tej reštaurácie mäso z diviny nelegálne), lebo zhruba o 2 hodiny neskôr som v lese predsa len stretol dve srnky. (No pochyboval som, že tí lesníci do tej reštaurácie niesli mrazené kurčatá, ak to mali byť náhodou nejaké operence, tak najskôr to mohli byť bažanty). Dokonca som si zapamätal aj štátnu poznávaciu značku tej dodávky, no z pochopiteľných dôvodov sem celé číslo neuvediem: KE – *** IL. (Je celkom možné, že to medzi poľovníkmi a reštauračnými zariadeniami takto naozaj funguje, lebo v kufri auta mali ešte jednu takú plastovú nádobu, len už neviem, či aj túto mali v pláne dodať do Zlatej podkovy, alebo tá druhá nádoba bola určená pre nejakú inú reštauráciu?!).

16684189_1542656945762570_2865916647111882228_n 16729438_1542657129095885_6164194745898148318_n

 

 

 

 

Nechcel som aby mi tie srnky ušli, tak som ich iba takto z diaľky odfotil. (Pri zväčšení je ich celkom dobre vidieť). 🙂

Pre istotu som si o tomto systéme vyguglil toto:

Na čo sa nariadenie nevzťahuje?
– Nevzťahuje sa na súkromné domáce použitie ulovenej zveri a na malé množstvá voľne žijúcej zveri alebo zveriny z voľne žijúcej zveri určenej priamo konečnému spotrebiteľovi alebo miestnym maloobchodným prevádzkarňam, ktoré ju priamo dodávajú konečnému spotrebiteľovi.“

A čo ak chce užívateľ poľov­ného revíru dodávať malé množstvá zveriny priamo konečnému spotrebiteľovi alebo do miestnej maloobchodnej siete?
– V tom prípade sa musí riadiť nariadením vlády SR č. 352, ktoré nadobudlo účinnosť prvého septembra 2009. Nariadením sa stanovujú hygienické požiadavky na priamy predaj a dodávanie malého množstva prvotných produktov živočíšneho pôvodu, mäsa z hydiny a domácich králikov, voľne žijúcej zveri a zveriny z nej. Podľa tohto nariadenia môže užívateľ poľovného revíru predať konečnému spotrebiteľovi alebo dodať do miestnych maloobchodných prevádzkarní najviac 30 percent tiel voľne žijúcej zveri ulovenej v poľovnom revíri ročne, alebo môže priamo predať konečnému spotrebiteľovi na mieste jednu tonu rozrobenej vykostenej zveriny, alebo zodpovedajúce množstvo nevykostenej zveriny za týždeň. Takto predávanú alebo dodávanú zver alebo zverinu z nej musí vždy posúdiť vyškolená osoba. Za posúdenie ulovenej zveri na mieste je zodpovedný užívateľ poľovného revíru. Pôvod ulovenej voľne žijúcej zveri alebo zveriny z nej preukazuje užívateľ poľovného revíru lístkom o pôvode ulovenej raticovej zveri, značkou na označenie ulovenej raticovej zveri alebo dodacím listom a pri malej zveri dodacím listom. Užívateľ poľovného revíru zodpovedá za označenie tiel a jedlých vedľajších produktov zveri pred jej priamym predajom konečnému spotrebiteľovi alebo dodávkou do miestnych maloobchodných sietí. Zver alebo zverinu zo zveri vnímavej na trichinelózu môže užívateľ poľovného revíru predať alebo dodať až po získaní negatívnych výsledkov vyšetrenia na trichinelu.“

Viac tu: http://www.pluska.sk/polovnictvo-a-rybarstvo/polovnik/poradna/2009/predaj-zveriny-po-novom.html

P.S.

Nakoľko my Slováci veľmi dobre vieme, že podvodníci využívajú rôzne praktiky v svojej nelegálnej činnosti, tak by som sa ani veľmi nečudoval, ak by aj tento prípad, (ktorý som tu opísal) bol nelegálny. Lebo tým, že to robili za bieleho dňa, tak o to viac sa mi vrylo do pamäti to známe príslovie, že: pod lampou býva najväčšia tma. 🙂

 

 

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Aktuálna informácia, horúca novinka, práve sa stalo, PRAVDA, mimoriadna správa, mimoriadne1, mim1

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29

Na mieste zasahujú dve pozemné ambulancie záchrannej zdravotnej služby aj posádka záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7668728x
Priemerná čítanosť článkov: 5206x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy